Vraagje mbt. cruisecontrol

Op mijn Polo 9N (bj '04) zit cruisecontrol. In de handleiding staat beschreven dat als ik de cruisecontrol inschakel het icoontje voor de cruise control moet oplichten op het instrumenten paneel, echter ik zie het icoontje niet oplichten. Ik zie het wel oplichten als ik de richting aanwijzer naar rechts aanzet, spring de hendel terug naar de neutrale positie gaat het indicatie lamptje uit. Ik heb het idee dat er dus een los contact zit.

Is dit een bekend/veel voorkomend probleem van de Polo 9N? Is dit iets wat ik zelf kan maken/repareren?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
misschien is de cruise achteraf ingebouwd.
dan kan het zijn dat de inbouwer de regel om het lampje te laten branden niet heeft geactiveerd.
als er uberhaubt dan wel een lampje in zit.
bij mij is het ook achteraf ingebouwd en doet het lampje het ook niet,
maar het logotje zit er wel.
maar ik stoor me er niet aan.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Stuurkolom schakelaars vervangen is de enige optie.

Accu los
Airbag eruit
Stuur eraf
Kappen om de stuurkolom los
Sleepring eraf
Schakelaars eraf
En dan in omgekeerde volgorde terugzetten ;)
 
Lampje is wel te vervangen maar daarvoor dien je je hele tellerunit open te maken. Ik weet ook niet of die lampjes los verkrijgbaar zijn bij de dealer, wellicht op de sloop een halen?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!