Ik heb wel een vraag, maar dat is meer een vraag van de andere kant gesteld. Als ik het zo begrijp is je beroep in het gebied van de auto audio installaties.
Zelf rijd ik een 5-deurs 6R met de fabriek-af speakers voor en achter, met tweeters en een RNS510.
En dan vraag ik me af, zo slecht is de fabriek-af installatie toch niet? Of zit ik er dan echt naast?
Kijk, ik heb altijd de radio wel aan staan, op zo'n volume dat je het wel hoort maar de mensen buiten niet. Tenzij je je dak of raam open zet.
En over de standaard speakers heb ik niet zoveel te klagen eigenlijk. Het is helder, stoort niet zo, voor mijn gevoel komen de tonen er ook wel redelijk uit.
Dus waarom zou ik die speakers eigenlijk wel vervangen?

Dat er betere speakers zijn met beter toonbereik en betere SNRs en 'meer RMS vermogen is altijd beter' (hoewel dat weer in de versterker zit misschien), prima. Maar merk ik, als normale rijder, zoveel van een speaker upgrade? Of kan ik beter m'n geld stoppen in, I don't know, deuren isoleren?
Of is de RNS510 misschien wel helemaal niet zo'n kwalitatief hoogwaardige versterker? Ik ben gewoon benieuwd of ik niet echt veeleisend ben of dat misschien de OEM installatie wel 'redelijk oke' is.