Vreemd klapper/klonkend geluid

Heb een polo 9n3 uit 2005.
Ik hoor aan de bijrijderskant wat klapper/klonken geluid. NIET KRAKEN (doet die ook alleen dan achter). Vooral als ik bijvoorbeeld een drempel op of af rij en rustig over klinkers ofzo rij..

Wat kan dit wezen? Doet het al een tijdje en wordt verder niet erger.
Vind het wel vervelend en wil het voor de vakantie eigelijk wel opgelost hebben.

Heb aan de bijrijders kant een rubber laten vervangen (dik rubber waar weer een pin van de draagarm in gaat). Dit hielp niet maar was wel stuk. Heeft toen gekeken naar de stabilisator stangen en was ook in orde zei hij. Helaas was het toen nog niet verholpen en zoek ik nu verder...

Wie o wie heeft een idee?
 
Mijne is net 2 weken terug van de dealer en ik had hetzelfde.. het krakende geluid aan de bijrijderskant achter. Was het rubber van de schokdemper en nu die vervangen is is het weer opgelostBig Grin
 
Ik heb dit probleem ook gehad, heb toen mijn halve front eraf gesloopt, en toen bleek dat achter de wielkast, achter het spatscherm een isolatieplaat zit en die zat los en lag dus te klapperen. Tevens zat ook mijn spatscherm zelf los. Alles vastgezet en nooit meer last van gehad.
 
FotoJE4NEJ7O-1.jpg

Dat zwarte plaatje bedoel je?
 
Ja, die lag bij mij toen compleet los weet niet of dit bij jou het geval is?
Controleer ook even je spatscherm door er gewoon tegen te 'slaan' en te luisteren of die ook klappert.
 
Dit is het niet...zit vast !!

Kon volgens de geleerde 2 dingen zijn. Lekke schokdemper of veerpoot lager.
Vandaag ook weer even opgelet, het is vrij zacht. Ik ben jong en heb erg goede oren en dan hoor ik het zachtjes.

Iemand nog meer ideeen? tips of zeggen jullie veerpootlager ?

Daarnaast de vraag, is dit zelf een beetje gemakelijk te vervangen?
 
ik heb ook een polo 9n uit 2003 en had ook last van een vreemd klapper geluid.
Bij mij kwam dat meer van de voorkant vandaan.
Bij controle bleek dat het de stabilisatiestang was. Er was een stukje afgebroken.

Ik weet niet of er toevallig achter ook zo'n stang zit.
 
Ik heb ook zo'n klapperend geluid achter aan de bijrijders kant, erg irritant kan ik je vertellen, vooral als je over klinkers rijd!!!

Ben toen even naar de kwikfit geweest, die heeft hem op de brug gezet maar kon niks vinden, vervolgens naar de Sprint geweest om op de schokdemper test bank (of hoe het ook heet) te laten zetten, denk je wat, ga je voor een probleem achter zegt die man dat mijn schokdempers voor op zijn, moest op iets van 40 en/of daar boven zitten maar ze zaten op de 31 en de 37 en waren dus echt op, kosten: 295,- (meer niet?!?!?!) vervolgens terug gereden naar de Kwikfit en die rekenende: 365,- (steeds meer!!!) die hadden geen test bank maar drukte gewoon op de auto en hadden nou niet het idee dat ze echt helemaal op waren......................

Kortom mijn probleem achter is nog niet opgelost en zit nu weer met een ander probleem voor de voorkant.
Wanneer weet ik of ze echt op zijn en aangezien ik niet echt handig ben is het denk ik ook niet echt zelf te doen.
 
Hij haalt de hele draagarm los :? :? Zo heb ik het toen niet gedaan, gewoon met een stuk draadeind de oude eruit getrokken en de nieuwe erin geperst onder de auto. Mja dit gaat ook Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!