Vreemd klapper/klonkend geluid

Even dit onderwerp omhoog kicken:

Ik heb ook een dergelijk probleem met mijn polo uit 2004. Er komt een soort tikkend, klonken geluid van de bijrijderskant van voren.
Dit geluid is meestal te horen bij langzaam rijden over klinkers en plotselinge hoogteverschillen in de weg zoals putdeksels.

Een monteur heeft dit weekend gekeken en kon niets vinden. De motorophanging zou goed zijn.
Hij vond wel dat er veel speling op de draagarmrubbers zat en hij vroeg zich af hoeveel speling ze mogen hebben.

Nu zie ik hier staan dat het ook een losse plaat o.i.d. kan zijn en dat zou ik graag willen checken bij mijn polo aangezien het ook wel een beetje zo klinkt.
Zou iemand kunnen aangeven op welke manier ik dit kan checken? De foto is namelijk niet meer beschikbaar Big Grin

En als iemand weet hoeveel speling de draagarmrubbers mogen hebben dan hoor ik het graag!
 
Even dit onderwerp omhoog kicken:

Ik heb ook een dergelijk probleem met mijn polo uit 2004. Er komt een soort tikkend, klonken geluid van de bijrijderskant van voren.
Dit geluid is meestal te horen bij langzaam rijden over klinkers en plotselinge hoogteverschillen in de weg zoals putdeksels.

Een monteur heeft dit weekend gekeken en kon niets vinden. De motorophanging zou goed zijn.
Hij vond wel dat er veel speling op de draagarmrubbers zat en hij vroeg zich af hoeveel speling ze mogen hebben.

Nu zie ik hier staan dat het ook een losse plaat o.i.d. kan zijn en dat zou ik graag willen checken bij mijn polo aangezien het ook wel een beetje zo klinkt.
Zou iemand kunnen aangeven op welke manier ik dit kan checken? De foto is namelijk niet meer beschikbaar Big Grin

En als iemand weet hoeveel speling de draagarmrubbers mogen hebben dan hoor ik het graag!

Klinkt inderdaad als een versleten draagarmrubber. Vervangen door 2 nieuwe van de audi a2 zou dat structureel moeten verhelpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks voor je antwoord Arno.

Ik vraag me af of het de draagarmrubbers zijn. Ik had namelijk het idee dat deze gelijk nadat we bij de monteur zijn geweest een beetje aan het kraken waren, terwijl ik dat daarvoor nooit gehoord had.
Het geluid klonk echt als kraken en kwam meer van onder de auto vandaan. Het tikkende klonkende geluid waar we last van hebben komt meer van rechtsvoor.

Hoe dan ook, ik denk wel dat ik de draagarmrubbers ga laten vervangen voor die van de A2, aangezien ze al redelijk versleten zijn.
Is dat iets dat echt bij de VW garage moet gebeuren, of zou een beunhaas/monteur met een brug het ook kunnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks voor je antwoord Arno.

Ik vraag me af of het de draagarmrubbers zijn. Ik had namelijk het idee dat deze gelijk nadat we bij de monteur zijn geweest een beetje aan het kraken waren, terwijl ik dat daarvoor nooit gehoord had.
Het geluid klonk echt als kraken en kwam meer van onder de auto vandaan. Het tikkende klonkende geluid waar we last van hebben komt meer van rechtsvoor.

Hoe dan ook, ik denk wel dat ik de draagarmrubbers ga laten vervangen voor die van de A2, aangezien ze al redelijk versleten zijn.
Is dat iets dat echt bij de VW garage moet gebeuren, of zou een beunhaas/monteur met een brug het ook kunnen?

Mijn zwager heeft een 9N3 uit 2006, en bij hem begon draagarmrubber rechtsvoor ook als eerste te kraken en te bonken, vandaar dat het verhaal me bekend voorkwam. Dat het precies is begonnen nadat hij bij de monteur is geweest is natuurlijk wel vreemd, maar kan natuurlijk ook stom toeval zijn.. De 9N serie is gevoelig voor uitdroging van deze rubbers. Volgens mij is voor het monteren van de rubbers wel wat speciaal gereedschap nodig omdat ze in de houders geperst moeten worden. Ik ben echter autotechnisch niet zo heel goed, dus ik weet ook niet precies hoe of wat.
 
Ik heb een Polo 6R uit 2011 en ik heb denk ik hetzelfde probleem. Niet altijd hoor ik het, maar wel bij koud en nat weer, bij het overrijden van een drempel of een dieper riooldeksel in de weg. Het komt ook van vooraan.

Dinsdag zijn de lagers van de voorste schokdempers veranderd, maar het gebonk/gekraak is er nog steeds!
 
Even voor de zekerheid een uitleg van ons probleem:

- Regelmatig horen we een klank, tok, tik geluid van rechtsvoor
- Dit gebeurt meestal als we over kinderkopjes o.i.d. rijden, of over een dieper liggend putdeksel
- Het geluid is er niet altijd, soms dagen lang niet

Vandaar dat we even naar een beunhaas zjin geweest, die de polo op de brug heeft gezet.
- Hij heeft van alles gecheckt, zoals:
- De motorophanging, motorsteun
- Draagarmrubbers, deze hadden redelijk wat speling

Hij kon niet vinden. Nadat hij de speling van de draagarmrubbers had gecheckt hoorden we gekraak van onder de auto komen.
Dit is ondertussen ook weer weg, dus ik denk dat het gekraak wel de draagarmrubbers zijn.
 
Schopje:

Nu zie ik hier staan dat het ook een losse plaat o.i.d. kan zijn en dat zou ik graag willen checken bij mijn polo aangezien het ook wel een beetje zo klinkt.
Zou iemand kunnen aangeven op welke manier ik dit kan checken? De foto is namelijk niet meer beschikbaar en ik weet niet hoe ik bij die plaat kan komen :S
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!