VW Polo 6R 1.2 TDI BM

Goedemiddag allemaal:),

Ik ga het nog een keer een kans geven en opnieuw een eigen voorstel topic openen om hier mijn ervaringen en mods met jullie te delen van mijn witte Polo 1.2 TDI Bluemotion. Ik heb al hier en daar wat hulp gehad van diverse leden en geleerd van de vorige discussie en hoop dat ik welkom ben met mijn Polo met een aantal GTI look a like mods.

Deze Polo is mijn eerste Volkswagen, hiervoor heb ik diverse Fiat's gereden, begonnen met een gele Seicento Abarth die na een jaar opgevolgd werd door een zwarte Panda 100HP wat een erg leuke auto was als student! Helaas moest de 100HP vanwege woon werkverkeer plaatsmaken voor een diesel. Na enige zoektocht een Punto Evo 1.3 mjet gevonden van de eerste eigenaar met op dat moment alle leverbare optie's, zoals een panoramadak, lederen bekleding en noem maar op. Een hele fijne auto waar ik in 5 jaar van 70.000 tot 225.000km iedere dag van genoten heb.

Vanwege de oplopende km. stand en na 5 jaar wel weer eens zin te hebben in iets anders ben ik opzoek gegaan naar een vervanger. Mijn budget was niet erg hoog i.v.m. dat wij midden in het proces zitten van het bouwen van een nieuwbouwwoning. De auto moest aan een aantal eisen voldoen; 5 deurs, een diesel, het liefst net zo zuinig als de voorganger en ongeveer in de zelfde gewichtsklasse. Hiermee stuite ik op deze witte Polo die te koop stond in de buurt van Utrecht met een gunstige km. stand van 104.000km. Na een korte proefrit overgegaan tot de aanschaf en de Punto Evo is overgenomen door een directe vriend. Inmiddels staat de teller na een vakantie in Italië en de nodige km's op ± 117.000 km.

De plannen die ik met de Polo heb zijn niet super spannend maar we zien wel hoe zich dit verder zal uiten en waar we tegen aan gaan lopen.

De mods die ik tot nu toe gedaan heb
Eibach verlagingsveren 25/30
Chinese auto schakelaar met CH/LH functie
Bluetooth module voor telefoon
Remklauwen rood gemaakt
Trommelremmen achter zwart

De mods die door de vorige eigenaar zijn gedaan
OEM GTI gril
OEM GTI velgen
VW sport einddemper

Wish list
OEM Xenon
Chiptuning 101pk
Rear difussor R of GTI achter bumper
• Een aantal VCDS mods
• velgen oxidatie / stoeprandschade vrij maken

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
Het is een uitlaat demper, dit hebben wij in een eerder topic besproken @Christian96.
Ik zag laatst toevallig hier in de buurt een zwarte Polo BM met exact dezelfde demper!
Er staat een VW logo op en een artikel nummer. Op de foto zijn de Eibach veren nog niet gemonteerd.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
Welkom!

Voor op je wish-list: GTI emblemen verwijderen, het is namelijk geen GTI ;)
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!