VW Polo Bluemotion 2012 - Xenon vraag

Goeie dag allen!

Ik heb me kort geleden geregistreerd, een hoop informatie gevonden over mijn model auto dankzij de mede-forum gebruikers (waarvoor uiteraard mijn dank).

Echter ben ik uit 1 ding nog niet helemaal gekomen en dat is namelijk wat voor Xenon ik het beste kan plaatsen.

Ik heb een VW Polo Bluemotion 1.2 TDI 75PK besteld, deze komt eind van de week binnen volgens planning.
Deze wil ik uitvoeren met Xenon, nu lees ik echter verschillende zaken op het internet over zowel H4 als H7.
Wat kunnen jullie mij hierover vertellen, qua wat ik nodig heb?

Ik hoor het graag!
 
xenonlamp.nl? ;)
of een andere winkel, volstaat ook Stick Out Tongue

maar je hebt h4 lampen erin zitten dus een h4 set zou voldoende moeten zijn en dan evt een weerstand voor het ongebruikte h4 plugje om geen melding te krijgen ;)

je kan ook de dashmelding uit laten zetten door iemand met vcds (of als de garage weet hoe, dat zij dit voor je doen) en dan heb je geen weerstand nodig.
echter bij het uitlezen verschijnt de melding wel in je bcm.

als je helemaal over de top wil gaan kun je ook een extra set h4 lampen kopen en deze ombouwen naar projector lampen zoals ik heb gedaan Stick Out Tongue
maar dan moet je er redelijk wat voor overhebben (vooral qua tijd) :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
@gewoonjan,

thanks voor de reactie!
Dat wat betreft de weerstandjes was me al duidelijk, ivm het canbus systeem..

Dat verhaal wat jij inderdaad gedaan hebt heb ik ook gelezen, alleen dat was me niet helemaal duidelijk wat er exact verandert?

Weten jullie toevallig ook welke lampjes er nog meer in de koplampen en de mistlampen zitten?

Stadslichten (deze wil ik in led gaan uitvoeren) en de mistlampen ook met xenon (denk ik)
Tevens wil ik dat ook met grootlicht

Ik hoor het erg graag!
 
het verschil zit het 'm in de lenzen(projectoren), dat geeft een strakker lichtbeeld met veel minder strooilicht dan een reguliere set.
verder is en blijft het xenon, betekend: meer licht :mrgreen:
als je nog foto's zoekt over een retrofit, kijk in het betreffende topic bij de marktplaats of evt even in m'n garage, daar staan er wel foto's van ;)


qua je vraag over je lampjes verwijs ik je door naar de informatie knop, daar staat wat jij wilt weten ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@gewoonjan,

Klopt het volgende ?:

Aangezien Dimlicht en grootlicht beide H4 zijn, kan / moet ik Bi Xenon nemen?


Dit was mij nog niet helemaal duidelijk, echter denk ik er sterk overna om ook zon retrofits te nemen..
 
Bi xenon kan, dan heb je xenon dimlicht en grootlicht
Hi low kan ook, maar dan heb je xenon dimlicht en halogeen grootlicht

En met een projector set heb je wederom bixenon, al is mijn ervaring dat de lenzen wel echt fijner zijn, vooral met grootlicht;)

Dus is t voor jou nu beslissen wat je gaat doen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bi xenon kan, dan heb je xenon dimlicht en grootlicht
Hi low kan ook, maar dan heb je xenon dimlicht en halogeen grootlicht

En met een projector set heb je wederom bixenon, al is mijn ervaring dat de lenzen wel echt fijner zijn, vooral met grootlicht;)

Dus is t voor jou nu beslissen wat je gaat doen;)


De beslissing zal nu ben ik bang van het prijstechnische afhangen.


In elk geval bedankt voor de reacties!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!