Johan
Beheerder
Het is een leuke discussie op zich, ik ben zelf ontzettend fan van VW en in het bijzonder van de Polo en Golf, ook begonnen in een Golf 1, daarna een 9N gehad die mijn inziens wel kwalitatief aardig in elkaar zat. Maar daarna een Touran gehad en die had echt HEEL veel problemen voor een auto die vergelijkbaar met een Toyota echt bizar zijn. Ik heb zelf vanaf 2005 tot 2020 in de werkplaats bij Toyota (en Suzuki, wat overigens ook een HEEL solide merk is geworden!!) gewerkt, van stageloper tot werkplaats chef. Wij hebben ook veel universeel gedaan maar de auto's van BMW en de VAG groep hebben onze garantie-afdeling wel heel veel pijn gedaan t.o.v. garantiekosten aan eigen merken.. Ik heb de cijfers niet meer hard, maar dat was in elk geval tussen de 200-300% meer!
Inmiddels rij ik sinds 2017 Toyota (hybride) als dagelijkse auto, ik rij nu ook gem. 2500 - 3000km per maand sinds ik in 2021 overgestapt ben van de autotechniek naar de IT en de betrouwbaarheid van Toyota is mij veel waard. Nu is dit gezelige forum mij ook veel waard en kan ik alleen maar zeggen: Als je met je hart koop; neem dan zeker de Polo, maar als je gaat voor kwaliteit/restwaarde, lage onderhoudskosten en tegenwoordig zelfs wat rijplezier en een mooie look (ja ik vind de nieuwe Yaris met een goed velgje en een verlaging wel mooi ) zou ik toch Toyota verkiezen.
PS: ik verdien uiteraard niets met het promoten van Toyota en heb als hobby auto nog altijd mijn Golf 1
Inmiddels rij ik sinds 2017 Toyota (hybride) als dagelijkse auto, ik rij nu ook gem. 2500 - 3000km per maand sinds ik in 2021 overgestapt ben van de autotechniek naar de IT en de betrouwbaarheid van Toyota is mij veel waard. Nu is dit gezelige forum mij ook veel waard en kan ik alleen maar zeggen: Als je met je hart koop; neem dan zeker de Polo, maar als je gaat voor kwaliteit/restwaarde, lage onderhoudskosten en tegenwoordig zelfs wat rijplezier en een mooie look (ja ik vind de nieuwe Yaris met een goed velgje en een verlaging wel mooi ) zou ik toch Toyota verkiezen.
PS: ik verdien uiteraard niets met het promoten van Toyota en heb als hobby auto nog altijd mijn Golf 1