Waarom voertuig na import lang zonder tenaamstelling?

Goedenavond allemaal,
Ik ben momenteel naar een import auto uit 2021 aan het kijken uit Roemenie. Deze auto staat netjes bij de merk dealer hier in Nederland te koop, maar helaas zonder onderhoud historie. Een reden voor dat dit niet aanwezig is kan de lage km stand zijn. Hij heeft namelijk maar 20000 gelopen. Omdat ik dit toch wil uitzoeken heb ik even op RDW gekeken wanneer deze geïmporteerd is.

Ik zie dat de auto na een klein jaar al uit Roemenië is geïmporteerd en half 2022 hier in NL is aangekomen. Dan staat hij een jaar niet op naam en komt half 2023 op naam van deze dealer te staan. Heeft iemand enig idee waarom een auto zo lang niet op naam staat? Ik ga er van uit dat een nette merkdealer zich niet gaat branden aan schade voertuigen en dit vervolgens niet doorgeeft.

Ik heb nog nooit een import wagen gekocht dus misschien is dit heel erg normaal. Ik ga het zeker nog bij de dealer vragen, maar dacht toch hier even checken of mensen hiermee bekend zijn.

Alvast dank voor de reacties!
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 115pk 
Heb in mn leven meerdere importauto's gehad. Mijn eerste auto was daarvan de grootste fout: Geen boekjes, kmstand klopte niet en een bak ellende. Nu let ik altijd op het volgende:
- onderhoudsboekjes aanwezig?
- kilometerstand in NL loopt logisch op (ondanks onlogisch oordeel van NAP)?
- Alle "panelgaps" lopen parallel naast elkaar?
- Auto niet op rare plekken overgespoten (kleurverschil/metalic verschil)?

Als 1 van die zaken een harde "nee" heeft, laat ik de auto staan. ongeacht hoe mooi ie is.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
bedankt voor de reactie, ik ga hem gewoon goed optisch inspecteren en als ik er geen goed gevoel bij heb gewoon niet doen. Had online nog wat tips gevonden om de olie te bekijken op ijzer restjes.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 115pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!