Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat bedoel ik; het zal er natuurlijk nooit zo spic & span uitzien als na walnut blasting. De vraag is idd of het niet zo is dat het er na een paar duizend km weer precies zo uitziet. Mij lijkt dat er echt sprake van moet zijn dat de boel ahw verstopt zit of begint te zitten, wil het problemen als minder vermogen opleveren. En ja, dat is het mooie van dit verdienmodel, dat verschil zal je altijd zien en er spectaculair uit zien, ook al is er (nog) niets loosZij noemen dat al smerig op 02.15? Voor mijn leek oogjes ziet dat er normaal uit
Exact mijn gedachten ook. @Sal wat is jou kijk hierop? Ik zag inderdaad in het filmpje wat gruis in iedere ''kamer'' zitten. Uiteraard zag het erna weer schoon uit ja.Dat bedoel ik; het zal er natuurlijk nooit zo spic & span uitzien als na walnut blasting. De vraag is idd of het niet zo is dat het er na een paar duizend km weer precies zo uitziet. Mij lijkt dat er echt sprake van moet zijn dat de boel ahw verstopt zit of begint te zitten, wil het problemen als minder vermogen opleveren. En ja, dat is het mooie van dit verdienmodel, dat verschil zal je altijd zien en er spectaculair uit zien, ook al is er (nog) niets loos
Die zijn aardig schoon geworden! Maar de vraag blijft natuurlijk; had de deze 2.0 TFSI ook problemen wat ze konden herleiden aan deze vervuiling? Ik lees wel verhalen van mensen die een TSI of TFSI blok hebben, die stationair slecht loopt, minder vermogen heeft en gas respons slecht is. Nadat ze dit schoon hebben gemaakt, zijn de problemen verleden tijd, wat ik lees.
Ja, deze motor liep hierna een stuk beter het verbruik was lager hierna.Die zijn aardig schoon geworden! Maar de vraag blijft natuurlijk; had de deze 2.0 TFSI ook problemen wat ze konden herleiden aan deze vervuiling? Ik lees wel verhalen van mensen die een TSI of TFSI blok hebben, die stationair slecht loopt, minder vermogen heeft en gas respons slecht is. Nadat ze dit schoon hebben gemaakt, zijn de problemen verleden tijd, wat ik lees.
De conclusie die we eigenlijk wel kunnen trekken, is dat wanneer een auto geen problemen heeft, zoals hierboven omschreven, dan is het niet noodzakelijk om inwendig te reinigen. Mocht de auto wel problemen veroorzaken, dan is reinigen een goede optie.Ja, deze motor liep hierna een stuk beter het verbruik was lager hierna.
Dat is dus precies maar de vraag en kun je zo niet stellen; welke mate van vervuiling leidt er toe dat de cilinder amechtig wordt en als dat al zo is of dat dan zo erg is dat minder vermogen resulteert. Het zou leuk en nuttig zijn daar gedegen onderzoek over te zien. Nu kun je er niets van zeggen en slechts speculeren. Waarbij in het achterhoofd moet worden gehouden dat de aanbieder niet snel zal zeggen dat het niet nodig is of was en kan wijzen op een optisch geweldig resultaat.Ik denk dat schoonmaken indien de motor “vies” is wel degelijk zin heeft.
O.a zal het 9/10 x positief uitpakken, met name een schone inlaat dus je lucht gaat makkelijker naar de cilinder, dus extra vermogen.
Op het Golf gti forum is er veel over te vinden.Dat is dus precies maar de vraag en kun je zo niet stellen; welke mate van vervuiling leidt er toe dat de cilinder amechtig wordt en als dat al zo is of dat dan zo erg is dat minder vermogen resulteert. Het zou leuk en nuttig zijn daar gedegen onderzoek over te zien. Nu kun je er niets van zeggen en slechts speculeren. Waarbij in het achterhoofd moet worden gehouden dat de aanbieder niet snel zal zeggen dat het niet nodig is of was en kan wijzen op een optisch geweldig resultaat.
Ik heb het eerder aangegeven, op het Skodaforum staat een uitgebreid verhaal over deze materie, zeer de moeite waard om door te nemen en je conclusie te trekken:
Inwendig reinigen kop TSI motor?
Op diverse ander fora is te lezen over vervuiling/afzetting van koolstof op de kleppen en in de luchtinlaat van de direct ingespoten motoren. Hier op het forum (sta ik in de goede subrubriek moderators?) kan ik hier nagenoeg niks over vinden behalve bij: Tuning 2.0 TFSI. Het reinigen van de...www.skodaforum.nl
Ja, maar ook dit is anekdotisch. Als dat dan zo vaak getest wordt, zou ik graag die testresultaten zien. Me dunkt dat het de moeite waard is om aan te tonen dat het werkt. Maar ja, plaatjes van vuile en schoongemaakte inlaten werken ook prima. Dus die noodzaak om het ook objectief aan te tonen is er niet zo.
Overigens is het ook zo (eveneens in dat verhaal op het Skodaforum te lezen) dat er wat vervuiling betreft wel een substantieel verschil is tussen oude en nieuwe tsi's.
Dat ben ik helemaal met je eens! Ook je punt is duidelijk; de keuze zou veel makkelijker zijn als er uitgebreide testverslagen beschikbaar waren die het nut van een dergelijke behandeling aantonen. Daarnaast zijn er nog wel honderd oorzaken aan te wijzen die vermogensafname veroorzaken. En als ik me meld bij zo'n zaak en zeg dat ik het vermoeden heb van vermogensverlies en mijn motortje misschien wil laten wallnut blasten, dan zeggen zij "goed idee meneer, doen we, dat is dan € 450,-" Eigenlijk zou VW bij de onderhoudsintervallen moeten aangeven dat om de zoveel km reiniging van het inlaattraject moet worden uitgevoerd. Op het Skoda forum werd geopperd dat men dat niet doet, omdat VW dan z'n eigen ruiten ingooit, door daarmee te erkennen dat dat een probleem is bij hun direct ingespoten motoren. En daar heb ik ook wel weer een beeld bij...De aanbieders van zo'n behandeling hebben natuurlijk wel de grote mazzel van het optisch effect, wat me doet denken aan reclame voor spul voor in je wasmachine. En op zich zegt dat niets, want ook bij een nieuwe auto zullen die inlaten er vervuild (beter gezegd gebruikt) uitzien na slechts een paar duizend kilometers en brandschoon na behandeling. Dat ziet er dan wel spectaculair uit natuurlijk.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.