Daar ontkom je inderdaad helaas niet aan, een relais. De plus van de hemel of een constante 12V maken niet eens zoveel uit.
Het lichtje van de hemel heeft in principe ook altijd 12V.
Nu zul je denken HUH maar dat gekke lampje in de hemel gaat toch soms ook uit?
Ja klopt!
Een hemel verlichting heeft een stekker met 3 kabels. Een rode (of whatever) met +12 erop, altijd. Een bruine, massa en een bruin-zwarte, geschakelde massa.
Zo kun je altijd als je dat wilt je lichtje aanzetten, immers je hebt +12V en massa.
Je kunt hem ook op 'licht bij deur open' zetten. Vroegah werd dat geschakelde massa contact via de deur geschakeld toen autos nog wat mechanischer waren. Deur open = massa sluiten = stroomkring = licht aan. Nu gaat het via de BCM.
Dus je voetverlichting gaat ook op diezelfde manier.
Je hebt een 12V en een massa voor je voetverlichting nodig.
Maar nu komt de ellende, je hebt 4 (!!) kabels die je lichtje kunnen aansturen.
Set 1: een gedimde 12V (58d) van je instrumentenverlichting en een echte massa
Set 2: een echte 12V en een geschakelde massa van je hemel
Je moet maar eens zoeken op Audi R8 fussraumbeleuchtung op Polo6RFreunde. Die hebben uiteindelijk een module gemaakt zelf.
Het kan vast ook wel met een paar relaisjes.
Zo kun je in ieder geval wel mooi een rode LED doen voor de 'sfeer verlichting' en een witte/gele lamp voor de echte verlichting.
Bv:
http://www.polo6rfreunde.de/index.php/Thread/16349-Fussraumbeleuchtung-aus-Audi-R8-nachrüsten/?pageNo=4