wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Achterdeuren en achterklep laten isoleren, of ontdreunen. (voordeuren al laten doen) Scheelt aardig wat rijgeluid en voornamelijk een veel strakkere weergave van geluid (muziek) in de auto. Wellicht ook nog de motorkap en de schermen laten doen, maar het ging mij voornamelijk om het geluid (audio) in de auto.
Missie volbracht!

En

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Klopt:)

Ik heb in ruim 1 jaar al 3 lampjes er ingehad van goedkoop tot “duur”

Heb nu deze
FC71F9DB-D776-4833-AA2D-795C7CF0B461.png
Dus nu de OEM oplossing geïnstalleerd? Ik verbaas mij soms over het aantal Polo's met knipperende autostyle kenteken verlichting. Voorheen ook een willekeurig aftermarket setje aangeschaft, maar werd al snel door de politie aan de kant gezet, teveel strooilicht. (beetje hetzelfde verhaal als aftermarket xenon in een H1/H4/H7 fitting).

Was ook wel erg bright na controle achter de auto.. redelijk Sjonnie. Vervolgens deze OEM oplossing aangeschaft en na 4 jaar werkt het nog zonder enige problemen, daarnaast is de OEM oplossing ook niet veel duurder dan aftermarket led verlichting.

Laatst bewerkt:
Er staat een stempel van "VW" op, dus het zal, maar dat het al jaren meegaat, zegt mij genoeg ;) En volgens de images van jou, lijkt het identiek, dus redelijkerwijs OEM Stick Out Tongue

Bijlagen

• item_back.png
    item_back.png
    942.3 KB · Weergaven: 83
  • item_front.png
    item_front.png
    1,004.9 KB · Weergaven: 87
  • item_side.png
    item_side.png
    961.8 KB · Weergaven: 86
  • P1010173_64374.jpg
    P1010173_64374.jpg
    68.5 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Achterdeuren en achterklep laten isoleren, of ontdreunen. (voordeuren al laten doen) Scheelt aardig wat rijgeluid en voornamelijk een veel strakkere weergave van geluid (muziek) in de auto.

Klinkt goed! Als je dit bij de motorkap doet zorgt het er dan ook voor dat je in de cabine de motor een stuk minder hard hoort? Vind de 1.2 best hard geluid maken

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Klinkt goed! Als je dit bij de motorkap doet zorgt het er dan ook voor dat je in de cabine de motor een stuk minder hard hoort? Vind de 1.2 best hard geluid maken
Ik hoor nu de motor al niet meer stationair lopen, (haha start-stop uitgeschakeld) heb voornamelijk veel windgeluid nu, band of motorgeluid is echt een stuk verminderd. Ik kan nu prima een gesprek voeren @ 160 km/h. Het lijkt een compleet andere auto, maar voornamelijk is het geluid (audio) ontzettend strak geworden. Ik gok dat als je de motorkap ook nog gaat dempen, het motorgeluid verder afneemt in de auto. (en ik tikte werkelijk waar echt niet zachtjes tegen de auto). Het dempingsmateriaal zorgt wel voor redelijk wat extra gewicht in de auto (gok 20-40kg rondom).

Zie ook het filmpje in de posts hierboven.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Hey @JeroenT

Je bent de eerste die ik hier ook over hoor en dat is nou precies waar ik mij nou bij de Polo aan irriteer..
Op snelwegritten heb je echt last van rijwind geluid en moet je de radio vrij hard zetten.
Viel mij op dat ik dat bij mijn 6R 1.2 tdi veel minder had.
Heb er vaker aan gedacht om de boel te isoleren maar het loshalen vd deurpaneln is best een rotklus ivm de hardplastic clips.
(Heb ooit es binnenwerk electrische raam bediening zelf vervangen)
Is er een bedrijf die dit doet of zelf gedaan?

VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
@JeroenT het is iig beter dan zo een los lampje er in :)

@Laszlo @mausie Ik heb zelf eens een tijdje gereden zonder dubbele bodem in de kofferbak.
Dit zorgt ook duidelijk voor meer geluid.

Ik heb ook de deuren geisoleerd zoals Jeroen, ik merkte er alleen niet heel veel van tijdens het rijden.
Wel klinkt het 10x beter als ik de deur dicht doe, klinkt nu “doffer”

• Leuk
Waarderingen: Laszlo
Ik had nog interieur led over met canbus.
De halogeen lampjes van de originele kenteken verlichting vervangen voor de led.
Dit blijkt gewoon te werken zonder foutmelding. Licht is niet te fel en match met interieurverlichting :)

Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Sinds gistermiddag merkte ik dat er iets niet goed was aan de polo, bij elke scherpe stuurbeweging hoorde en voelde ik een knakkend geluid van linksvoor vandaan komen. Bleek een stuk van de veer afgebroken te zijn. Heb de auto bij de garage moeten laten want is natuurlijk te gevaarlijk om mee te blijven rijden. En dan te bedenken dat ik er gistermiddag nog over de snelweg mee heb gereden. Moet je niet aan denken dat een punt van die veer opeens in de band schiet met die snelheid..

Voorlopig de originele lampen terug gestoken, het dimlicht aan de bestuurderskant werkte niet meer (zonder foutmelding)

De ledjes in de kentekenverlichting ook gewisseld, hiervoor ga ik de OEM ledhouders nog bestellen

En een paar lampjes van de voetverlichting ook vervangen

Blijkbaar gaan alle lampjes tegelijk kapot [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk 
Sinds gistermiddag merkte ik dat er iets niet goed was aan de polo, bij elke scherpe stuurbeweging hoorde en voelde ik een knakkend geluid van linksvoor vandaan komen. Bleek een stuk van de veer afgebroken te zijn. Heb de auto bij de garage moeten laten want is natuurlijk te gevaarlijk om mee te blijven rijden. En dan te bedenken dat ik er gistermiddag nog over de snelweg mee heb gereden. Moet je niet aan denken dat een punt van die veer opeens in de band schiet met die snelheid..

Zijn er ooit 2e hands (verlagings)veren gemonteerd ofzo?

VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Het valt mij niet tegen om van 15” naar 17” te gaan. Je rijd wel iets harder maar vooralsnog valt het mee haha. Iedereen waarschuwde mij dat het comfort veel minder zou worden. Wel wil ik hem uiteindelijk nog 3 cm ong verlagen. Ik wil de wielen iets mooier in de kasten

Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!