voel een beetje alsof je een kleine 1000 euro mag aftikken voor een ketting die onderhoudsvrij zou moeten zijn.
Ja, succes om dat aan VW te zeggen. Volgensvoel een beetje alsof je een kleine 1000 euro mag aftikken voor een ketting die onderhoudsvrij zou moeten zijn.
De dealer draait altijd voor de ellende van de importeur op... Veel dealers doen vaak zelf een gedeeltelijke coulance.nooit meer een vw kopen, onderhoud daar niet meer laten doen
maar uiteindelijk heb ik het idee dat het probleem niet zozeer bij je dealer zit maar bij de importeur PON...
Neenee sorry ik zeg het verkeerd. Ik bedoel niet dealer maar garage. Onafhankelijk van VW. Staat erbuiten, hij doet gewoon zijn werk.nooit meer een vw kopen, onderhoud daar niet meer laten doen
maar uiteindelijk heb ik het idee dat het probleem niet zozeer bij je dealer zit maar bij de importeur PON...
Kleine beurt + diagnose stellen of distributieketting inderdaad vervangen moet worden. Op een schaal van 0 tot 10 waarbij 10 de ketting dringend aan vervanging toe is, zit ik op 2-3. Ik heb 1 op de 4 keer een korte ratel bij het (koud of warm) starten van de auto. Maar preventief is het wel beter om het te laten doen. Ketting zou toch van het een op andere moment echt kapot kunnen gaan en dan ben je nog verder van huis. Tijdsperiode waarin dit zou kunnen gebeuren is niet te zeggen.
Afspraak gemaakt voor 1 juni om de distributieketting + kettingspanners etc. te laten vervangen.
Naast de kleine beurt van 270eu incl diagnose is het vervangen van de ketting nog eens 870eu.. pfff. Maar dit zou dan in de toekomst niet meer voor moeten komen omdat dit blijkbaar een verbeterde versie is. Echter wil VW dat niet toegeven want dan krijgen ze daar weer gezeik mee (volgens garage).
Blijkt veel voor te komen dit kettingprobleem bij deze motoren. In mn familie heeft iemand hetzelfde gehad bij een Audi met 110.000km. Garage had al 5 klanten waarbij de motor in de soep is gelopen door dit probleem, zelfs bij een auto die maar 10.000km had gelopen. Voelt sowieso prettiger om dit nu te laten doen bij mijn polo met toch al 80.000km op de teller.
De tandjes... of je ff bijna 1000 euro wilt aftikken voor een nieuwe ketting. Weet je zeker dat je de wagen wilt houden?
Vind dit echt belachelijk hoge kosten, snap overigens wel dat het uiteindelijk nodig is, maar het is echt te gek voor woorden.
Ben bang dat mijn ketting uiteindelijk ook wel aan de beurt is, maar tegen die tijd ga ik wel kijken of ik de polo echt wil blijven houden.
bij mij hebben ze de ketting tijdens de 60.000 beurt gedaan, had toen nog garantie van daswelt en kreeg hem volledig vergoed.
echter vind ik wel dat het erg snel is voor een ketting, horen die dingen niet langer mee te gaan dan 60.000 km
Je bedoelt een ietwat overheersende ratel voor 1 tot 3 seconden direct na het starten? Want dat heb ik namelijk en mij werd verteld dat dit niet goed is.Wel dat bij eerste start even wat meer lawaai is maar dat is de olie druk.
Denk dat het sowieso geen zin heeft omdat ik nooit het onderhoud bij een VW garage heb laten doen, en volgens mij is dat dan het eerste waar ze naar kijken.Anyway kennis van mij had een 1.4 polo 6r zelfde probleem en kreeg 75 % vergoed. Ik zou toch de moeite doen ,is nog al niet een smak geld..
Nee heb je ja kun je krijgen zeg ik altijd
De ratel bij mij zakt dan ook direct naar 3 seconde en hoor ik vervolgens ook niet meer. Past als ik hem helemaal laat afkoelen en dan opnieuw start weer.Je bedoelt een ietwat overheersende ratel voor 1 tot 3 seconden direct na het starten? Want dat heb ik namelijk en mij werd verteld dat dit niet goed is.
Denk dat het sowieso geen zin heeft omdat ik nooit het onderhoud bij een VW garage heb laten doen, en volgens mij is dat dan het eerste waar ze naar kijken.
Precies dit heb ik. Maar ik hoor hem niet elke keer bij koud of warm starten. Meestal niet. Als jij dat elke keer hebt bij koude start zou ik toch voor de zekerheid bij de volgende beurt even laten checken.De ratel bij mij zakt dan ook direct naar 3 seconde en hoor ik vervolgens ook niet meer. Past als ik hem helemaal laat afkoelen en dan opnieuw start weer.
Precies dit heb ik. Maar ik hoor hem niet elke keer bij koud of warm starten. Meestal niet. Als jij dat elke keer hebt bij koude start zou ik toch voor de zekerheid bij de volgende beurt even laten checken.
Dit is vergelijkbaar met mijne, dus direct na de start even een ratel van max 2-3 sec, daarna gewoon normaal.Ik heb binnenkort een beurt staan voor 80k .
Ik zal het eens aankaarten .heb wel bij 65K nieuwe kettingspanners gekregen .
Zo klinkt mijn blokje :
En zo hoort die niet te klinken dit is als je ketting echt verkeerd loopt :
Bij deze is er dan weer echt een flinke overheersende ratel aanwezig.En zo hoort die niet te klinken dit is als je ketting echt verkeerd loopt :
Dit heb ik een aantal maanden terug opgenomen, met een korte ratel aan het begin, daarna klinkt het weer normaal voor een ketting aangedreven motor. Maar moet wel zeggen, dat had ik toen ook ondervonden, in de filmpjes klinkt het anders/slechter dan in het echt. Microfoon pakt dat tikken van de ketting heel goed op, wat IRL wel mee valt.
Bij deze is er dan weer echt een flinke overheersende ratel aanwezig.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.