Wat is het verschil tussen een 1.4i en 1.4 TSI motor?

TSI distributie word aangedreven met een ketting, de I gewoon met een riem. Zo zijn er vast wel meerdere verschillen. TSI is naar mijn weten gewoon een compleet opnieuw ontwikkeld blok en 1.4I gaat al een paar generaties lang mee.

Volgens mij is de twin charger technologie dus turbo en supercharger alleen op de GTI modellen. En een turbo monteren moet toch mogelijk zijn ? Aangezien je hem gewoon aansluit op het uitlaatspruitstuk en hij gewoon meer koude lucht blaast er komt echter wel veel bij kijken intercooler slangen buizen motormanagement enz enz. Maar ik dacht altijd dat het wel mogelijk was op bijna elke motor. Of het t waard is moet je jezelf dan maar afvragen. Ik denk altijd vooral bij de nieuwere modellen dat chippen de beste optie is.
Ik zag ook een polo laatst die een motorswap had gedaan met een VR6 of een R32 in een polo 9N zal de link eens opzoeken klinkt iig superlekker :D

Tuurlijk is een turbo opbouwen mogelijk. Of het rendabel en zonder juist tools mogelijk is, is een 2e. Beter tik je ergens een GTI blok op de kop en bouw je die er in.

Ja dat is gewoon een einddemper, maar wat je zou moeten hebben voor echte vermogenswinst is een cat-back (of met spaghetti spruitstuk) systeem van bijvoorbeeld milltek, remus of een op maat gemaakte ;)

Bij een ongeblazen 1.4l zal een ander uitlaatsyateem niet echt meer vermogen leveren. Wel meer geluid :grin:
Dan komt er wel meer bij kijken om een ongeblazen motor meer power te geven.
Zeker zonder turbo.
Denk dan aan kop flowen of de komplete kop aanpassen. Denk dan aan o.a scherpere nokkenassen, kleppen vervangen enzo kan je dan nog wel ff doorgaan.

Ik ben zelf ook in het bezit geweest van een polo 6r met een 1.4i blokkie onder de kap.
Ben toen ook aan het kijken geweest of ik er iets mee kon, het enige wat ik toen voor optie had (wat in iedergeval de kortste klap is) een chip tuning echt op maat voor specefiek jou'n auto.
Dus echt auto op de vermogens bank, kernveld aanpassen, weer op de bank kijken hoeveel winst je kan halen.
Kreeg toen een offerte van 100pk.
100pk in een polo valt mee te leven vind ik persoonlijk.
Heb er alleen vanaf gezien omdat ik hem later toch ging inruilen voor een diesel.

Volgens mij is de twin charger technologie dus turbo en supercharger alleen op de GTI modellen. En een turbo monteren moet toch mogelijk zijn ? Aangezien je hem gewoon aansluit op het uitlaatspruitstuk en hij gewoon meer koude lucht blaast er komt echter wel veel bij kijken intercooler slangen buizen motormanagement enz enz. Maar ik dacht altijd dat het wel mogelijk was op bijna elke motor. Of het t waard is moet je jezelf dan maar afvragen. Ik denk altijd vooral bij de nieuwere modellen dat chippen de beste optie is.
Ik zag ook een polo laatst die een motorswap had gedaan met een VR6 of een R32 in een polo 9N zal de link eens opzoeken klinkt iig superlekker :D

Dat dacht ik eerst ook maar blijkt niet helemaal correct. Zelfs de 160 pk TSI motoren hadden ook al een supercharger + turbo: Twincharger - Wikipedia, the free encyclopedia

The Volkswagen 1.4 TSI is a 1400 cc engine – utilised by numerous automobiles of the VW Group – that sees use of both a turbocharger and a supercharger, and is available with eight power ratings:
103 kilowatts (140 PS; 138 bhp) @ 5,600 rpm; 220 newton metres (162 lbf·ft) @ 1,500–4,000 rpm — VW Golf V, VW Jetta V, VW Touran110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 220 newton metres (162 lbf·ft) @ 1,250–4,500 rpm — SEAT Ibiza IV110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,500–4,000 rpm — (CNG version) VW Passat VI, VW Passat VII, VW Touran110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,750–4,000 rpm — VW Sharan II, VW Tiguan, SEAT Alhambra118 kilowatts (160 PS; 158 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,500–4,500 rpm — VW Eos, VW Golf VI, VW Jetta VI125 kilowatts (170 PS; 168 bhp) @ 6,000 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,500–4,500 rpm — VW Golf V, VW Jetta V, VW Touran132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ 6,200 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 2,000–4,500 rpm — VW Polo V, SEAT Ibiza Cupra, Škoda Fabia II136 kilowatts (185 PS; 182 bhp) @ 6,200 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 2,000–4,500 rpm — Audi A1

Nissan  GT-R R35 
De TSI (Twincharged Stratified Injection) heeft een turbo en een compressor, een TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) heeft alleen een turbo.

Om het makkelijker te maken zijn er ook TFSI motoren die TSI genoemd worden :P
Maar je hebt ook 1.4 TSI met turbo, maar ook met een turbo en compressor

En een turbo monteren moet toch mogelijk zijn ? Aangezien je hem gewoon aansluit op het uitlaatspruitstuk en hij gewoon meer koude lucht blaast er komt echter wel veel bij kijken intercooler slangen buizen motormanagement enz enz. Maar ik dacht altijd dat het wel mogelijk was op bijna elke motor. Of het t waard is moet je jezelf dan maar afvragen.

Je kunt niet zomaar een turbo monteren hoor, de motor heeft een heel andere compressieverhouding ;) Komt dus nog veel meer bij kijken dan wat jij op noemt :D

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!