Na het behalen van m'n rijbewijs:
01 - Opel Kadett (D-kadett 1.8 GTE), toen toch al 115 PK.
02 - Ford Escort XR3i - 106 PK, maar wel met een veel lekkerder koppel.
03 - Opel Manta (Type A). Ruim 3 jaar aan gewerkt voor restauratie, eigenlijk vanaf 0 opnieuw gedaan en motorisch omgebouwd naar 33n 3 liter 6 cylinder uit een Opel senator, goed voor 150 PK. Helaas maar kort plezier van gehad want eenmaal volledig gerestaureerd, gespoten en motorisch klaar de weg op. 2 maanden later gejat. Nooit meer terug gezien.
04 - Peugeot 205 GTI, ook maar kort plezier van gehad ... opgeblazen.
05 - Renault Clio 1.8D - Moest in die tijd flink KM's voor m'n werk maken en had ondertussen naast de auto ook een motorfiets tot m'n beschikking, scheuren dus op de 2 wieler, zuinig lange afstanden maken met het dieseltje.
06 - Ford courier 1.5D - Weliswaar erg zuinig maar zat echt geen gang in dat ding, in een jaartje ruim 43.000 KM mee gereden tot de versnellingsbak ineens vreemd ging doen. Aangezien ik nog steeds grote afstanden reed en vaak flinke vracht mee had snel ingeruild voor auto nr. 7
07 - Opel Combo 1.7D - Beetje hetzelfde verhaal als de Ford Courier, redelijk zuinig maar niet vooruit te branden. Daarnaast een erg lawaaierig hok doordat cabine en laadruimte niet gescheiden waren.
08 - VW Golf 3 1.6 - Van baas veranderd en geen lange afstanden meer, dus voor nood dit ding gekocht.
09 - Peugeot 106 Ralley 1.6 - 101 PK, maar voor zo'n klein koekblikje meer dan zat. Gekocht met 180.000 KM, bij ergens rond de 370.000 KM een doffe knal, opgeblazen.
10 - Citroen Saxo VTS 1.5D - Klein, zuinig en een redelijk acceptabel vermogen voor een dieseltje, echter na nog geen 60.000 KM kop lek, gereviseerd. 20.000 KM later weer lek, gerepareerd en snel verkocht.
11 - Renault Clio 1.5 DCI - Uit nood gekocht na de ellende met de Saxo VTS. Vanaf dag 1 al geen plezier beleefd aan deze auto, enkel met uitzondering op het brandstofverbruik.
12 - VW Polo 6C 1.2BM - Na flink sparen eindelijk m'n eerste echt nieuwe auto gekocht. Vond alleen die 90 PK niet tot z'n recht komen dus na 2000 KM op naar JD Engineering en middels een externe box chiptuning laten realiseren, nu 140 PK, zat voor zo'n klein autootje. Zit nu alleen nog te wachten tot of de flashtool of volwaardige OBD tuning mogelijk is voor mijn model.