Welke automaat voor een 9N3 is beter?

V

Verwijderd lid 13447

Beste lezers,

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een Polo 9N3 automaat. Gaandeweg kwam ik erachter dat er bij dit type twee verschillende automaten geleverd zijn: een 4-baks automaat voor de 1.4 met 75 pk en later een 6-baks automaat voor de nieuwere 1.4 met 80 pk. Die tweede heeft uiteraard mijn voorkeur, want die zal waarschijnlijk zuiniger en stiller zijn. Maar op foto's van de bediening zie ik een + en - staan en dan gaan er bij mijn alarmbelletjes rinkelen van een schakelrobot en de daarbij horende reparaties, dus ik weet het nog niet. Vandaar dat ik hierover twee vragen heb.

Weet iemand of de 6-baks automaat een klassieke automaat met koppelomvormer is? Of is het een gerobotiseerde schakelbak?
Is de 6-baks automaat betrouwbaar? Of kan ik toch beter op zoek gaan naar een 4-baks automaat?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Robert
 
Welkom op het forum Robert, goede vraag trouwens! Als je de keus hebt zou ik voor de 6-traps automaat gaan. Wat je zelf ook al schrijft, deze blijft lager in de toeren, zuiniger en stiller. De + en - is de mogelijkheid om zelf handmatig te kunnen schakelen naar een hogere of lagere versnelling, maar dat hoef je niet te gebruiken. Heeft niets met een gerobotiseerde schakelbak te maken. De 6 bak automaat is in de regel een betrouwbare versnellingsbak. Houd je ons op de hoogte?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Dat is goed om te horen Sal. Dan gaan we voor de 6-bak. Dank je wel.
Ik zal jullie weten welke auto het uiteindelijk is geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!