V
Verwijderd lid 13447
Beste lezers,
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een Polo 9N3 automaat. Gaandeweg kwam ik erachter dat er bij dit type twee verschillende automaten geleverd zijn: een 4-baks automaat voor de 1.4 met 75 pk en later een 6-baks automaat voor de nieuwere 1.4 met 80 pk. Die tweede heeft uiteraard mijn voorkeur, want die zal waarschijnlijk zuiniger en stiller zijn. Maar op foto's van de bediening zie ik een + en - staan en dan gaan er bij mijn alarmbelletjes rinkelen van een schakelrobot en de daarbij horende reparaties, dus ik weet het nog niet. Vandaar dat ik hierover twee vragen heb.
Weet iemand of de 6-baks automaat een klassieke automaat met koppelomvormer is? Of is het een gerobotiseerde schakelbak?
Is de 6-baks automaat betrouwbaar? Of kan ik toch beter op zoek gaan naar een 4-baks automaat?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Robert
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een Polo 9N3 automaat. Gaandeweg kwam ik erachter dat er bij dit type twee verschillende automaten geleverd zijn: een 4-baks automaat voor de 1.4 met 75 pk en later een 6-baks automaat voor de nieuwere 1.4 met 80 pk. Die tweede heeft uiteraard mijn voorkeur, want die zal waarschijnlijk zuiniger en stiller zijn. Maar op foto's van de bediening zie ik een + en - staan en dan gaan er bij mijn alarmbelletjes rinkelen van een schakelrobot en de daarbij horende reparaties, dus ik weet het nog niet. Vandaar dat ik hierover twee vragen heb.
Weet iemand of de 6-baks automaat een klassieke automaat met koppelomvormer is? Of is het een gerobotiseerde schakelbak?
Is de 6-baks automaat betrouwbaar? Of kan ik toch beter op zoek gaan naar een 4-baks automaat?
Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Robert