Welke brandstof

Ik woon ook vlakbij de grens, dus voor mijn polo is het sowieso Euro 98. Dit geef ik in Nederland dan ook de voorkeur. E10 tank ik liever niet, alleen als ik echt moet.

1. Euro 98
2. Euro 95 E5
3. Euro 95 E10

SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Na 4 tankbeurten EUR95E10 heb ik er nu weer eens EUR98E5 in zitten van de Tamoil (Is trouwens E0 word geen ethanol bijgemengd).

Ik vind dat de auto met EUR98 veel soepeler rijdt en beter gas response heeft dan met EUR95E10 + de DSG is fijner met het opschakelen. ( hij is niet getuned)
Het is echt een wereld van verschil ik moet zeggen wel moet ik erbij zeggen dat ik in de individuele modus rij met ECO aandrijving. Ook met de kickdown rijdt hij beter met EUR98. Echt een verschil met EUR95E5 weet ik niet meer dat is helaas niet overal meer verkrijgbaar.
Over het verbruik valt niet zoveel te zeggen dat licht nog steeds meer aan je eigen rechtervoet.
Komende weken maar andere EUR98 brandstoffen uitproberen :)

Ik ben erg nieuwsgierig wat andere mensen ondervinden met EUR98.

tba  tba  tba 
  • Leuk
Ik lees net een bericht dat bij scooters er een hoop kapot zijn gegaan door te tanken met euro 95 e10 dus ik denk bij de scooter van mijn vrouw en in mijn polo aw ook maar op euro 98 overstapt

Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Ik tank over het algemeen Euro98 (E5) al ben ik met de Polo wel aan het experimenteren met Euro95 (E10), ik wil het verschil in verbruik meten. Qua rijeigenschappen merk ik vooralsnog geen verschil.

Bij scooters en brommers met een cilinderinhoud van 50cc of minder altijd Euro98 tanken, dat is ondertussen wel algemeen bekend. Zie ook e10check.nl

Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Heeft even geduurd maar inmiddels 3x getankt met E95 en 3x met E98. Het verschil in rijeigenschappen vind ik echt minimaal en te verwaarlozen met de Polo. Ik rij afwisselend stad, autoweg en snelweg (woon- werkverkeer) .

E98:
Liters - 119,97
KM's - 2064
Kosten - €208,69
Gem. prijs p/l - € 1,74
Verbruik: 1 op 17.20

E95:
Liters - 120,37
KM's - 2031
Kosten - €182,29
Gem. prijs p/L - € 1,51
Verbruik: 1 op 16.87

Het verschil in kosten is gemiddeld €8,80 per tankbeurt. Daar koop je, gerekend over de gemiddelde prijs van E95, 5,8 liter E95 voor wat weer goed is voor +/- 98km per tankbeurt. Conclusie, E95 brengt je verder...

Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Al jaren BP euro 98.
Ging in de Subaru 2.0GTT , in de polo 9n3 1.4, en nu in de GTI 2.0 nog steeds.
Vind dat auto's waar e10 in zit de uitlaat gassen stinken.
Zou het dus ook in een 1.0 gooien.

Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!