Ondanks dit een expansie tank is, loopt de koelvloeistof wel degelijk door geloof ik.Ik heb nog een aantal vragen, hoe vol zat je koelvloeistof vat voor je hem vulde? En tot hoever heb je hem vervolgens met die blauwe bijgevuld? En hoeveel km heb je ong ermee gereden
We spreken hier namelijk van een expansietank van een gesloten systeem, waarschijnlijk zit de koelvloeistof nog niet langs je motor, en zal je hem over kunnen hevelen (net als je met een aquarium doet)
Het advies van jou dealer gaat ten strengste in tegen het advies van Volkswagen zelf, en deze zal ik dan ook aanhouden als ik jou was, waarom risico lopen? Bij gerelateerde problemen kan een monster worden genomen, geld ook voor je motorolie en vervolgens kan jij je garantie vergeten.
Ikzelf heb in mijn AW ook al zo'n 300ml bijgevuld in 55.000 km, ikzelf gebruik deze let hierbij op de according tot VW specificaties TL VW 774J
Mocht je het echt niet willen verwisselen zou ik vragen om een schriftelijke bevestiging van jullie telefoongesprek.
Slechte ervaring met Volkswagen garantie.
kijk maar eens als je motor warm is naar de slangen op je expansie vat daar zie je gewoon vloeistof in je vat komen, herinner ik me van mijn Cupra, dat zal nu denk ik niet anders zijn
Volkswagen
Polo AW