Welke schroefset moet ik hebben?

Beste forumleden,

Ik wil graag mijn auto wat verlagen. Standaard is de polo bijna een monstertruck.
Budget is rond 500-600 euro. Hij hoeft absoluut niet plat op de grond.
Doel is beetje verlagen met het behouden van comfort.
Dus in hardheid verstelbaar.

Tips?

Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
oef! budget van 5-600 euro en een, in hardheid verstelbaar set... Ik denk dat je dan het beste even kunt dromen.

Ik heb zelf een schroefsetje van AP onder mn auto gezet. De kosten hiervan kwamen al uit op zo'n 700 euro.
AP is een zustermerk van ST dat weer toe behoort tot het moederbedrijf KW. Je kan het dan ook zo zien:
KW =top off the line en vele opties beschikbaar
ST = Goedkopere uitvoering die nog gebruik maakt van de veren van KW en de dempers van AP
AP =Goedkoopste uitvoering zonder opties mbt tot hardheid, rebounce etc. Enkel in hoogte verstelbaar.

Nu ben ik persoonlijk enorm te spreken over AP. Vind dat het comfort behouden is gebleven, ja hij is iets stugger geworden maar zeker niet TE stug.
Voelt een beetje aan wat je verwacht bij een GTI. Als je eens wilt proberen wat ik bedoel, ben je van harte welkom voor een proefritje in mn auto!

Ik adviseer dus een schroefsetje van AP, goede kwaliteit voor, zeker, een goede prijs!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Je kan verlagen maar ga met deze prijs maar zoeken naar een set in hardheid verstelbaar dan denk ik dat je alleen voor Vmaxx Xtreme zou kunnen gaan :
deze bieden ze aan voor € 509

Iets anders denk ik niet dat je gaat vinden met hardheid instelbaar. Kijk wel goed of de hardheid instelbaar interresant voor je is. Een leuke AP set is al een stuk comfortbaler dan een Vmaxx set en voldoet prima. Is wel een stapje duurder en kwalitatief beter.

ik kan je een AP schroefset leveren voor € 575

Montage en uitlijnen kan ik eventueel ook voor je regelen indien gewenst.

@Catunambu @Antera
Bedankt voor de adviezen! Daar heb ik wat aan!

In eerste instantie dacht ik aan hardheid verstelbaar omdat ik dan meer comfort kan behouden. Maar komt er op neer dat bijvoorbeeld een AP schroefset meer comfort kan hebben dan die Vmaxx?
Want dan zou ik niet weten waarom ik het verstelbaar (hardheid) wil hebben.

wil gewoon niet elke drempel scheef moeten pakken en zitten te stuiteren in de auto.

AP is dan de juiste keuze in deze prijsklasse ?

Ik zou zeker AP overwegen! dat aanbod van @Antera is super scherp! Zou het direct doen!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Scheef een drempel over heeft niks met de hardheid te maken maar eerder hoe laag je rijd en hoe hard je een drempel over wilt.

Mijn ervaring is met mensen die verstelbaar nemen dat het vaak 1x instellen is en daarna nooit meer. Daarnaast kan je ook niet makkelijk bij de hardheid verstelling aan de achterzijde en daarmee is het best wel wat werk mocht je hem willen verstellen. Is dat het je meer waard?
Vele roepen naderhand dat ze het nooit meer zullen uitgeven voor alleen die optie, omdat een standaard set prima is en een hardheid verstelbare set is zeker wel te verstellen maar niet van keihard naar supersoft.

Scheef een drempel over heeft niks met de hardheid te maken maar eerder hoe laag je rijd en hoe hard je een drempel over wilt.

Mijn ervaring is met mensen die verstelbaar nemen dat het vaak 1x instellen is en daarna nooit meer. Daarnaast kan je ook niet makkelijk bij de hardheid verstelling aan de achterzijde en daarmee is het best wel wat werk mocht je hem willen verstellen. Is dat het je meer waard?
Vele roepen naderhand dat ze het nooit meer zullen uitgeven voor alleen die optie, omdat een standaard set prima is en een hardheid verstelbare set is zeker wel te verstellen maar niet van keihard naar supersoft.

Het is dat ik boven in Friesland woon maar anders was ik even langs gereden...

Heb je tips welk type schroefset comfortabel is ?

• Leuk
Waarderingen: Antera
@Hill6r Ap schroefset is nog aardig comfortabel vind ik en vele andere. Mits je niet te extreem laag gaat maar dat rijd nagenoeg net zo goed als een setje eibach en vind het persoonlijk nog iets comfortabeler rijden

In plaats van een nieuw topic aan te maken zal ik mijn vraag hier stellen.
Ik ben al een aantal jaar verlaagd met H&R veren op de originele dempers maar wil inmiddels wat meer comfort.

Nou zou ik willen weten welke set meer comfort bied, ST, AP of een wat relatief nieuwer merk MTS (dan de comfort versie), KW vind ik qua prijs te duur voor mijn Polo.

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik monteer heel veel AP is onderdeel van KW en stukje goedkoper met voldoende comfort. H&R is hard dus je gaat er een stuk op vooruit.

Positieve ervaringen van me klanten meer info contact me via www.lowering.nl voor eventueel een prijs met montage

Ik monteer heel veel AP is onderdeel van KW en stukje goedkoper met voldoende comfort. H&R is hard dus je gaat er een stuk op vooruit.

Positieve ervaringen van me klanten meer info contact me via www.lowering.nl voor eventueel een prijs met montage
Aangezien jij volgens mij best verstand van zaken hebt: Ik heb Einbach pro kit verlagingsveren op mijn polo gezet, maar ik merk toch dat de auto best wat stijver is, gaten en oneffenheden in de weg voel je stuk meer doordreunen en de auto veert minder goed bij drempels. Kan ik er andere schokdempers onder zetten die veel meer op comfort gericht zijn? Zoja, welke schokbrekers moet ik dan aan denken? De auto heeft 160k op de teller staan, met originele schokdempers, maar ik was nog echt onwijs tevreden met ze voor de verlagingsveren erop gingen. Misschien kan ik wat compenseren met schokbrekers die extra verend/comfort gericht zijn als jij een setje kent die eibach pro kit stuk meer softer kunnen maken

Volkswagen  Polo 6c 2017  1.2 TSI 150pk 

Weet jij (of iemand anders) hoe het comfort is van Vogtland vs ST X?
Heb twijfels over het comfort en de totale verlaging van de AP voor mijn 1.2 TSI.
Verder niemand ervaring met MTS technik?

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Je kan de polo helaas niet comfortabeler maken met dempers. Dit omdat de polo een lichte auto is en met verlagen de dempers een stukje korte worden. Daarmee krijg je altijd een stijvere auto. Een AP schroefset geeft uit ervaring wel het meeste comfort .

Vogtland is hard. ST is dan wat comfortabeler

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!