Welkom Polo 6C

David97

Bekend lid
984
533
133
Veel dagelijkse woon-werk kilometers, in combinatie met een relatief hoog brandstofverbruik vond de portemonnee toch niet zo leuk.
Maak het rekensommetje maar: Een brandstoftank van 64L, keer de huidige brandstofpijs per liter en een gemiddeld verbruik van 7,5l/100km.

Na een maand in de Tiguan te hebben gereden, heeft mij dit toch besloten hem weer te verkopen. Zonde want het was zo'n mooie auto met mooie opties! En wat reed hij fijn!
Maar dat deed mijn vorige rode Polo ook, waar ik helaas noodgedwongen afscheid van heb moeten nemen. Dat artikel 'Afscheid Polo 6R' kan je hier lezen.

Na wat speurwerk op de bekende verkoopsites een mooie vervanger kunnen vinden! Een die aan mijn nieuwe wensenlijst voldeed. Het moest gezien de hoeveelheid kilometers per jaar een diesel zijn. Een die aan de euro 6 emissie-eis voldeed. Als laatste het liefste een DSG, en een Discover Media.

Foto 2.JPG

Dit is hem geworden! Een Polo 6C uit 2014 in Silk Blue Metallic met de volgende noemenswaardige opties:
- 1.4 TDI met 90pk (CUS)
- 7-traps DSG automaat
- Comfortline uitvoering
- Discover Media
- Climatic
- Parkeerhulp voor en achter
- Dealer onderhouden
- 1e eigenaar
- Wieldoppen van de Action

Zoals bij mijn vorige Polo 6R, gaan we hier nog enkele kleine upgrades aan uitvoeren. Morgen eerst luxe kentekenplaten bestellen!
En dan een deze dagen wordt de halogeenverlichting aan de voorzijde vervangen voor LED verlichting. Besteld bij onze sponsor Xenonlamp.nl.
De H7 dimlichten zijn werderom van OSRAM. Mijn ervaring was dat deze een helder wit licht, een zeer goed lichtbeeld en geen storing gaven!
Ook de DRL en stadslichten worden voorzien van OSRAM verlichting. Grootlicht en mistlicht wordt gesponsord door het merk Auxito.

Op de planning staat ook een bezoekje brengen aan @TCL voor een aantal VCDS aanpassingen. Wellicht een bezoekje brengen aan een tuner in Nunen of Lochem.
Tot slot nog originele 17 inch velgen monteren. Misschien wederom Mallory velgen. Of Montani velgen, indien die te koop komen op dit forum of op de bekende verkoopsites.

Foto 1.JPG

Note: Heb er vandaag de eerste kilometers mee mogen rijden. Kon haast niet geloven wat de boordcomputer aangaf!
Een gemiddeld brandstofverbruik van 4,3l/100km!

Meer foto's volgen binnenkort!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90pk DSG 
Veel plezier met je nieuwe waggie! Ik ben ook van plan om mijn koplampen te vervangen van mijn 6C van halogeen naar LED. Weet alleen niet zo goed welke ik zou moeten hebben. En krijg ik hier geen problemen mee met de APK? Zou je misschien een linkje kunnen delen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: David97
@DaWheelz

Ik heb ook aantal jaren geleden LED als koplampen vervangen voor de saaie halogeen. met de APK nooit problemen mee gehad!

Ik heb een hele goede ervaring met deze webshop:

https://hilox.eu/

Aan het begin had ik wel last van dat de LEDS flikkerde (schijnt ook weer een Polo kwaal te kunnen zijn) Ik heb mijn tweede setje ondertussen gemonteerd. De LED's flikkeren niet meer, de LED's zijn aangepast en worden nu ook gekoeld door een ventilator dat aan de LED vast zit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75 pk 
@DaWheelz

Ik heb ook aantal jaren geleden LED als koplampen vervangen voor de saaie halogeen. met de APK nooit problemen mee gehad!

Ik heb een hele goede ervaring met deze webshop:

https://hilox.eu/

Aan het begin had ik wel last van dat de LEDS flikkerde (schijnt ook weer een Polo kwaal te kunnen zijn) Ik heb mijn tweede setje ondertussen gemonteerd. De LED's flikkeren niet meer, de LED's zijn aangepast en worden nu ook gekoeld door een ventilator dat aan de LED vast zit.
Thanks voor de link! Heb je hiervoor nog adapter of canbus moeten hebben? Of werkt het zonder storingen
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Thanks voor de link! Heb je hiervoor nog adapter of canbus moeten hebben? Of werkt het zonder storingen

Ik adviseer deze te bestellen. Die OSRAM LED lampen gaven geen storing en de Polo kwam er probleemloos mee door de APK!
Bij de 6R had ik ook onderstaande adapters nodig, dus gok bij de 6C ook.

IMG_2176.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90pk DSG 
Ik adviseer deze te bestellen. Die OSRAM LED lampen gaven geen storing en de Polo kwam er probleemloos mee door de APK!
Bij de 6R had ik ook onderstaande adapters nodig, dus gok bij de 6C ook.

IMG_2176.jpeg
Thanks voor je reactie. Ik zie wel op xenonlamp dat dit andere LED lampen zijn.
Ik zat zelf naar deze te kijken:

Hier staat bij dat ze gewoon op de openbare weg mogen, maar weet niet in hoeverre dit waar is.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Opnieuw welkom ;) wel jammer van de tiquan maar soms loopt het anders dan gedacht en is je gemaakte keuze de juiste.
Gefeliciteerd met deze mooie Polo en veel rijplezier, succes met de geplande updates.
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Thanks voor je reactie. Ik zie wel op xenonlamp dat dit andere LED lampen zijn.
Ik zat zelf naar deze te kijken:

Hier staat bij dat ze gewoon op de openbare weg mogen, maar weet niet in hoeverre dit waar is.
Ik heb overigens dit artikel gevonden. Hierin staat eigenlijk dat deze Osram LED wel toegestaan op de openbare weg. Dus dan kan ik het wel doen denk ik
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Verkopers zullen je altijd vertellen wat je wilt horen.

Dit lees ik online en uit ervaring klopt het ook:
Volgens de Nederlandse wetgeving moeten koplampen voldoen aan specifieke typegoedkeuringen. Halogeen behuizingen zijn ontworpen voor halogeenlampen, en het vervangen van halogeenlampen door LED-lampen in diezelfde behuizing kan leiden tot verblinding van andere weggebruikers en een ongelijkmatige lichtverdeling. Dit kan resulteren in afkeuring tijdens de APK-keuring en boetes tijdens wegcontroles.

Wil je LED-koplampen gebruiken, dan moeten zowel de lamp als de behuizing samen goedgekeurd zijn voor gebruik op de openbare weg.


En namens je medeweggebruikers: Doe het niet want wij zien niks meer door jouw LED lampen.
 
Verkopers zullen je altijd vertellen wat je wilt horen.

Dit lees ik online en uit ervaring klopt het ook:
Volgens de Nederlandse wetgeving moeten koplampen voldoen aan specifieke typegoedkeuringen. Halogeen behuizingen zijn ontworpen voor halogeenlampen, en het vervangen van halogeenlampen door LED-lampen in diezelfde behuizing kan leiden tot verblinding van andere weggebruikers en een ongelijkmatige lichtverdeling. Dit kan resulteren in afkeuring tijdens de APK-keuring en boetes tijdens wegcontroles.

Wil je LED-koplampen gebruiken, dan moeten zowel de lamp als de behuizing samen goedgekeurd zijn voor gebruik op de openbare weg.


En namens je medeweggebruikers: Doe het niet want wij zien niks meer door jouw LED lampen.
Oke duidelijk! Maar je mag dus wel de koplamp helemaal vervangen naar LED dus met behuizing. Is wel duurder maarja.. Welke koplampen heb jij overigens? Zien er ook dik uit!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Halogeen koplampunits hebben geen lens die de lichtbron aantast.
Als je een bak met lumen (helderheid) door een halogeen koplamp straalt, zorg je ervoor dat het verblindend is voor medeweggebruikers.
Omdat een LED behuizing wél voorzien is van een lens is het weer legaal en komt het vaak met een typegoedkeuring.

Mijn koplampen zijn origineel van Volkswagen R(line?) en zijn geen LED maar bi-xenon.
Erg kostbaar als je een originele set koopt inclusief benodigde kabels en modules.
 
  • Leuk
Waarderingen: DaWheelz
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst ! Mooie Polo met een prachtige kleur.
Bij de vorige Polo heb je 2 keer de distributie ketting vervangen. Bij welke
kilometerstanden is dit gebeurd ? Zijn ze allebei onder garantie vervangen ?
Het was een TSI neem ik aan ?

Ja dankjewel @HoMi !

Klopt, de vorige was een 6R 1.2 TSI (CBZB).
- De eerste keer was begin 2018 bij 70.000km. Die was vervangen onder garantie. Toen is er een gemodificeerde ketting gemonteerd met een nieuwe kettingspanner.

- De tweede keer was eind 2023 bij 270.000km. Wederom zo’n gemodificeerde ketting. Hij ratelde in de loop er jaren en kilometers van incidenteel wel eens. Dat was vaak nog geen seconde. Maar gezien de cilinderkop er toch helemaal af lag voor revisie, leek het me verstandig om hem gewoon weer te vervangen!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!