Werkelijk verschil tussen 1.2 TSI & gewone 1.2

Hoi Allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Anouk (jaja een meisje als auto gek) en ik ben 19 jaar.
Binnenkort krijg ik mijn (voor mij nieuwe maar is natuurlijk 2dehands) polo 6R.
Helemaal blij natuurlijk! Het wordt een zwarte of een witte. Hier wil ik mooie velgen onder zetten en het nodige nog aan veranderen.(dit zal ik hier allemaal zeker nog plaatsen)

We waren opzoek naar een 1.2 TSI, nu heb ik echt een perfecte auto gevonden, het enige.. het is geen TSI.
Nu heb ik echt overal gezocht.. maar ik kan echt nergens helemaal duidelijk krijgen wat de verschillen tussen een TSI en een gewone 1.2 zijn.
Ik weet dat er meer pk's in een TSI zitten, maar is dit het enige?
Ook heb ik gezocht op het zuinigere rijden bij de TSI maar ook hier krijg ik niet echt duidelijke gegevens naar voor.
Ik hoop dat jullie me hier misschien een duidelijker antwoord op kunnen geven.

Ik hoop dat ik nu niet een te domme vraag heb gesteld en hoor het graag! :geek:
 
Bedankt voor jullie reacties.
Qua zuinigheid maakt het in principe dus niet heel erg veel uit?

Ik rij nu veel binnenwegen, maar ben wel van plan hem lang te houden dus ik moet daar dan zeker wel even goed overna denken.
Aan de andere kant ben ik nu een golf II Diesel gewend.. dus veel langzamer zal het in ieder geval niet worden.
 
Mijn prioriteit is ook Polo lang houden,heb gekozen voor Volkswagen Polo 1.4 16v 86pk Comfortline(heerlijk ontspannen rijden,met leuke muziek op achtergrond) zie garage.Big GrinOHHH ,maar mijn leeftijd is dan ook 63 jaar.
 
De reguliere 1.2 is, dacht ik, toch ook een 3 cilinder en de 1.2tsi een 4 cilinder?

Maar als je een leuk autootje wilt, dan is de TSI wel echt een aanrader! Lekker vlot en toch ook prima qua zuinigheid, is mijn ervaring met die motor :)
Plus, mocht je ooit meer willen aan pk's, dan is de TSI te chippen naar zo'n 140pk, zonder verdere aanpassingen, behalve de software.
 
VW  6R  1.2TDI 
Super bedankt voor jullie reacties. Ik heb hier echt wat aan.
Vind het zo moeilijk want zijn al zo lang aan het zoeken naar de perfecte auto en voor mijn gevoel komen er steeds minder TSI (Binnen ons budget) op internet te staan.
En aangezien ik vanmorgen echt de perfecte auto heb gevonden op internet, een 1.2 comfortline met alle toeters en bellen er op en er aan en een 3deurs (iets wat ik heel graag wil) heel weinig km's op de teller (dit is voor mijn vader een pré) en deze ook nog binnen ons budget valt vind ik het gewoon moeilijk.
Daarbij heb ik al een aantal keren in een 1.2 TSI gereden en nog nooit in een gewone 1.2 ook iets wat lastig is omdat je eigenlijk niet weet waar je het over hebt.

Toch ben ik wel van plan om deze auto lang door te rijden dus ik moet nu echt even gaan afwegen wat ik wil.
 
Ik zou voor de 1.2 TSI gaan: Is er in twee uitvoeringen 90 en 105 PK. Ik rijdt zelf de 1.2 TSI standaard 105 PK en deze is nu gechipt naar ~ 140 PK. Verbruik bij bij normaal rij-gedrag is 1:17.
de Polo gaat zeer vlot en je moet er gewoon niet mee racen. 1.2 TSI is een super blok met super rij eigenschappen. Ik denk dat de standaard 1.2 erg tegenvalt als je eenmaal een proefrit in de 1.2 TSI gemaakt hebt.
Probeer dan ook de 105 PK uitvoering mee te krijgen. Sucses met je keuze!
 
Ik heb dan de polo 9n met 3 cilinder 1.2, dus niet geheel te vergelijken. Maar ik zou liever rustig aan met een 1.2tsi rijden of een 1.4 dan zoals ik dat ik de 1.2 de hele tijd naar de 4.000 toeren moet gooien voordat ik kan schakelen als ik een beetje vlot op wil trekken Stick Out Tongue

Bij deze is het echt je kan beter teveel vermogen hebben en het niet gebruiken dan steeds net een beetje te kort te komen.
 
De TSI maakt ook minder toeren omdat je het blok minder ver door hoeft te trekken om vooruit te komen. De 1.2 TSI draaid bij 120km/h 2200rpm terwijl de gewone 1.2 al bij 4000rpm zit.

Om het nog ingewikkelder te maken is de 1.2TSI ook nog in 2 varianten te krijgen, namelijk de 90 en 105pk. De 105pk heeft 6 versnellingen en de 90pk 5.

Als ik jou was zou ik lekker doorsparen voor een 1.2TSI highline :)
 
Hoi Allemaal,

Bedankt voor alle reacties.
We hebben inderdaad besloten om gewoon te wachten tot we de TSI tegenkomen.
We laten er een komen uit Duitsland, (dit doen we wel met een goede tussenpartij die alles controleert etc. hier hebben we goede ervaringen mee) en daar schijnen ook veel meer TSI te zijn. We willen er dan ook inderdaad een met 105 PK.

Ik vind het gewoon moeilijk om zo lang te wachten want ik wil mijn polo zo ongelofelijk graag dat ik echt niet meer kan wachten.
Helaas zal ik nog even geduld moeten hebben maar hier zal ik achteraf zeker geen spijt van hebben.
Ondertussen kwijl ik nog lekker weg bij alle mooie polo's hier. haha.

Km stand maakt inderdaad niet altijd uit, maar ik krijg deze auto van mijn ouders (ja ik ben ze echt eeuwig dankbaar want had dit ook echt niet verwacht) en die zeggen we kunnen je een keer een auto geven, de rest moet je allemaal zelf betalen onderhoud, maandelijkse kosten etc (logisch) maar hierom willen ze er een met een lage kilometerstand, gewoon omdat je dan toch minder snel probleempjes enzo krijgt. Tuurlijk kan dit altijd gebeuren maar ik denk dat jullie de insteek wel begrijpen.

Momenteel rij ik ook een Golf II met een km stand van meer als 3ton! En voor zo'n oudje doet hij het perfect dus dit zegt echt niet altijd wat, daar ik ben ik me zeker van bewust :)
 
Goeie keuze Anouk, ik heb zelf ook een 1.2 TSI highline en rijd als een zonnetje. Ik heb hem zelfs nog laten chippen door ABT motortuning in Duitsland. Heb nu 145PK en als ik niet ga trappen rij ik zelfs nog zuiniger. Dus dat zou je eventueel ook nog kunnen doen :)
 
Ik zou gaan voor een 1.4i. Die motor is wel wat minder snel, maar wel goedkoper en VEEL betrouwbaarder als een TSI motor.
De TSI blokken zijn nou niet echt zeer betrouwbaar gebleken de laatste tijd, laat staan als ze wat ouder worden en meer km op de klok krijgen.

Ik heb al best wat Volkswagens gehad en ook veel andere auto's trouwens maar ik zweer plechtig dat ik nooit een TSI koop in wat voor vorm dan ook.

Er zullen best wat mensen het niet met me eens zijn, maar het is een feit dat VAG echt veel problemen heeft op motorisch gebied met de laatste generatie motoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!