WillemF :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Intussen heb ik nu 800km gereden en de Polo bevalt me uitstekend. Opvallend is de stille motor, de stoelen zitten perfect en het geluid van de RCD-310 is redelijk te noemen. Ik wil dan ook op korte termijn een Pioneer subwoofer aanschaffen. De TS-W77A lijkt me wel wat maar er is ook nog een andere type de TS-W11A en die past volledig in het reservewiel. Ik weet niet welke sub beter is. Ik hou van erg laag en het hoeft niet te hard te zijn. Die aanbieding van HiFi Dump lijkt me wel wat. De TS-W77A nu voor 219 euries. Kweet niet wat het inbouwen kost en hoe netjes ze het doen. Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen. De afstand voor het inbouwen maakt me niet uit, moet toch me auto inrijden. Alvast bedankt voor het reageren.
 
Intussen de keuze gemaakt.
Op 22 juni ga ik naar Drachten toe voor het laten inbouwen van een Pioneer TX-WX77A.
Dat gebeurt bij AutoRevista. De totale kosten bedragen 349 euries.
Daarna breng ik meteen een bezoekje aan goede vrienden van mij die in Drachten wonen.
 
Inmiddels is de Pioneer TS-WX77A subwoofer ingebouwd.
Alleen het inbouwen zat wat tegen maar uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen.
Ben erg tevreden over de subwoofer, zit meer dan genoeg bas in.
De subwoofer is mooi weg gewerkt in de dubbele bodem.
Zie foto`s in mijn garage.
 
welkom bij de pioneer club :mrgreen: Heb het live kunnen luisteren bij een minimeet met Wildcard, dat heeft mij ook over de streep getrokken, en nog geen minuut spijt van!
Alleen ligt hij bij mij wel los, maar heb niks horen klapperen achterin dus zal wel goed zijn :)

Veel plezier ermee!
 
Ja dank je wel PoloDave. Dus jij heb hem ook?
Ik heb binnenkort vakantie en zal dan met veel plezier gebruik maken van me subwoofer.
Als laatste heb ik deze besteld: DMC USB Adapter MP3 VW RCD-310 via E-Bay.
Verwacht dat dit aankomende week binnenkomt.
Alleen ff kijken hoe ik dat gaat inbouwen.
 
Die subwoofer is wel netjes weg gewerkt ja. Hebben jullie eerder andere subwoofers gehad?
Ik heb namelijk geen idee wat ik hiervan zou kunnen verwachten. Ik had in mijn oude Polo een Audison versterker met een JL Audio sub, deze vulde netjes aan en was niet overheersend. Is dat met deze ook zo?
 
FireFly: Ik heb in me VW Vento (1998-2005 gehad) een actieve subwoofer gehad van het merk Caliber.
Deze heeft 800 watt max power en heeft de vorm van een tube.
De woofer die er in zit heeft een diameter van 30cm.
Ik heb deze sub aan de zijkant van de kofferbak vastgezet met 2 grote tyraps
Het geluid was enorm. Me hele auto trilde. Maar het nam veel ruimte in me kofferbak.
Maar aangezien de kofferbak van de Vento erg gigantisch groot was dit niet zo erg, had genoeg ruimte over.
Alleen de mensen dachten dat ik een gastank in me auto had zitten haha.
Vergeleken met de Pioneer die ik nu heb had de Caliber sub meer power en meer diepte.
Maar dat kan ook komen omdat de sub toen werd aangestuurd door een Pioneer radio met equalizer welke de RDC 310 niet heeft.
En ja, het grote nadeel is de ruimte die het in nam.
Als ik deze sub nu in mijn Polo had ingebouwd dan had ik geen ruimte meer over, als uberhaupt het er in zou passen!

De Pioneer sub overheerst niet, maar dat kan je zelf instellen met de draad a.b.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
leuk he die sub, heb m nu een weekje, net dat ietsjes meer :)
Ik zie trouwens dat je tuning bij JD hebt gedaan. ben je nu nie bang dat je garantie vervalt bij Volkswagen?
Ik wil namelijk ook bij JD langs alleen wil ik eigenlijk pas doen als de fabrieksgarantie is vervallen.

Merk je er veel van die 140pk??
 
CleeHee: ik had eerst een RCD 310 en heb nu een RNS 315 ingebouwd. De sub is aangesloten op de speakers die af fabriek zijn ingebouwd in de achterdeuren.

janvandeaast: Ik merk degelijk een verschil na de tuning. De Polo trekt veel sneller op en je merkt gewoon dat je meer vermogen tot je beschikking hebt.
Het gaat mij niet om de topsnelheid want dat rij je toch nooit hier in Nederland.
Maar het mij gaat meer om het inhalen en accelereren en dan is het fijn dat je net wat meer power hebt.
Vind ik trouwens ook wel veiliger.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!