Winterbanden keuze

Hi alle Polo-rijders,

Je slaat een i-net pagina of folder open en je wordt ermee doodgeadverteerd, Winterbanden.
Elk jaar een vaste discussie onder de meeste autorijders. Wel/niet-discussie doet er even niet aan toe.
Sneeuw of geen sneeuw, ik wil sowieso voorkomen dat het pekel mijn mooie velgen aantast.

Maar wat mij (en misschien ook mede leden) interesseert zijn jullie ervaringen.
Ik heb een setje velgen (standaard bluemotion) liggen waar ik winterbanden op wil leggen.

Na het lezen van verschillende tests stuit ik op de Michelin Alpin A4 die ik overweeg aan te schaffen. 185/60/R15.
http://www.anwb.nl/bestanden/conten...t/winterbandentest-2012/wb12_205-55-r-16h.pdf


Misschien zijn er al leden die flinke aanraders onder hun Polo hebben of juist afraders.

Ik heb hier nog geen topic over gevonden dus ik ben benieuwd.
Gr, Vincent
 
Sinds vorige week de Michelin Alpin A4 in de maat 215/45 R16 op de VW Seyenit velgen van mijn 1.2TDi lease-bakje liggen.
Hij gaat weer haaks de bocht door.

Jammer dat die dingen weer zo kloterig duur zijn.
 
Ik heb zojuist de Michelin ALPIN A4 besteld bij de KwikFit voor €70,80 p/s. Valt mee zeg ik zo.
Incl. montage ben ik voor rond de €350,- klaar. en ook incl gratis remcontrole en stikstofvulling (omdat ik lid ben van de ANWB).

Ben benieuwd wat de winter ons gaat brengen, ondertussen spaar ik mijn andere slofjes uit Big Grin.
 
Dat valt mee inderdaad. Ik zit nu ook in dit dillema en moet dus ook de keus maken wat ik zal gaan kiezen. Nu kan ik nieuwe standaard Groenlanders krijgen met Sava Eskimo S3+ banden voor 575. Heb echter geen idee of dit een goed merk is. Denk er misschien toch ook maar aan om de ALPIN A4'tjes te nemen. Wil er absoluut geen stalen velgen onder hebben.
 
Ik rijd met minerva's, al lees ik vrij weinig (tot geen) goede dingen over die banden:roll:
Maar ik moet zeggen, zelf nog nooit problemen mee gehad (even afkloppen):)

Echter als de mijne versleten zijn komen er wel betere banden onder;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!