Zero2Fear :: 2011 Volkswagen Polo 6R

Ik heb n vraag over mn RNS310. Als ik de radio geluid op standje 12 zet, is dit duidelijk te horen, maar als ik dan over schakel naar Media, gaat de muziek ineens stukken harder. Kan het zo zijn dat de volume van de radio lager staat dan de Media? En zo ja, waar kan ik dat instellen? Heb even gekeken maar kon t niet zo snel vinden.

En de eerste nieuwe onderdelen zijn al onderweg;

H7 koplampen
Linker stuurknoppen.

Planning is om de koplampen op te sturen naar Retrofitlab voor de ombouw. Ik heb lopen denken aan LED maar ik denk toch dat ik er Xenon in ga steken.

Ik zoek alleen nog iemand in de regio Tilburg/Eindhoven die handig is met het inbouwen en inleren van de stuurknoppen. Natuurlijk komt de zon voor niks op ;)

H7 lampen zijn ingebouwd. Vanavond eens testen.
Er zitten nu nog standaard halogeen lampen in, maar heb vanochtend 2 setjes Mtec Super White besteld. Hopelijk ergens binnenkort in huis. Dit even gedaan want de plannen zijn er nog om om te bouwen, maar budget is te laag haha.

Ben nu op zoek naar iemand die samen met mij, de stuur bediening kan inbouwen en in leren voor n mooi bedrag.

H7 lampen zijn ingebouwd. Vanavond eens testen.
Er zitten nu nog standaard halogeen lampen in, maar heb vanochtend 2 setjes Mtec Super White besteld. Hopelijk ergens binnenkort in huis. Dit even gedaan want de plannen zijn er nog om om te bouwen, maar budget is te laag haha.

Ben nu op zoek naar iemand die samen met mij, de stuur bediening kan inbouwen en in leren voor n mooi bedrag.

Gaaf! Heb je al foto's?
Wij geilen op foto's

Mtec super whites zijn binnen. Dit weekend even de armaturen eruit halen en de nieuwe lampen erin zetten.

Heb ondertussen al wat meer inspiratie van een specifieke Polo gevonden hier op t forum. Kleine aanpassingen zullen binnenkort wel zichtbaar worden :D

Wat een cliffhanger! Ik ben benieuwd....
Je planning voor 17" donkerkleurige is ook top op een zilverkleurige Polo!

Klopt, alleen die ik gezien heb is niet deze kleur grijs. Maar donkere velgen staan er zeker goed onder.
Twijfel alleen of ik straks wel moet beginnen aan verlagen. Bij mij zijn er wel wat erg hoge drempels en heb persoonlijk geen zin om daarmee problemen te krijgen om bijv bij familie of vrienden te komen. Heb nu al soms dat ik erg rustig over drempels moet gaan t.o.v. mn oude auto.

Klopt, alleen die ik gezien heb is niet deze kleur grijs. Maar donkere velgen staan er zeker goed onder.
Twijfel alleen of ik straks wel moet beginnen aan verlagen. Bij mij zijn er wel wat erg hoge drempels en heb persoonlijk geen zin om daarmee problemen te krijgen om bijv bij familie of vrienden te komen. Heb nu al soms dat ik erg rustig over drempels moet gaan t.o.v. mn oude auto.
Wat je zou kunnen doen is de voorste dempers vervangen door gasdemper (B4 van Bilstein).
Als het goed is slaat je auto nu door aan de voorkant als je over een drempel gaat. Ik heb nu de gasdempers en dat doorslaan (bumper die bijna op het wegdek knalt) is nu helemaal weg. Voor het oog heb ik ook de Eibach Prokit eronder en geen last met drempels.

Heb je inderdaad helemaal gelijk in. Hij deinst als n zwaar slagschip als ik over drempels ga. Dat is meestal ook de reden dat ik iets raak aan de onderkant.

Ik ga eens zoeken hoe duur zo'n set is en waar dat te halen valt :D

Ondertussen al weer een tijd verder en heel wat KM's gereden.
En ik zit in de 3,5 maand dat ik de auto heb, al weer 15K km verder.

Auto rijd goed, de zuinigheid merk ik dat die soms tegen valt op de snelweg. Als ik rustig rij, a 100-110 dan komt t in de buurt van 3,5/3,8l op de 100km, maar als ik normaal 120-130 rij, dan kom ik al dichter bij de 5,0/5,3l op de 100km. Aangezien ik elke dag 80km snelweg rij, haal ik niet het meeste uit de auto.

Buiten dat, had ik laatst een melding dat een lamp stuk is. Alleen gaf hij niet aan welke stuk was, maar een "algemeen geel lampje" op t dashboard. Klopt dit? Want ik dacht juist dat canbus ook aangeeft welke lamp stuk is.

H7 lampen, daar moet ik nog steeds een instelling van veranderen. Als ik sein met mn dimlicht aan, gaat dimlicht uit en groot licht aan. Dit vind ik onprettig en ik weet niet of dit ook APK afkeur is? Binnenkort maar eens een VCDS kabel halen.

Dealer had "gekeken" of hij de bochtenverlichting aan kon zetten maar zei dat m'n auto zonder die optie geleverd was. Maar zoals ik een paar keer kon lezen, heeft elke BM toch de mogelijkheid om bochtenverlichting te gebruiken?

Winterbanden komen binnenkort. Mooi dealtje kunnen sluiten met n goede vriend. 2 winters oud, op origineel Polo velgen.

Verder heb ik MTEC SuperWhite's in mn H7 lampen gedaan (groot en dimlicht) en dat bevalt aardig. Alleen afgelopen weekend in de Uk gereden en dan twijfel ik toch heel erg om iets van Xenon i.c.m. projectielens erin te laten zetten. Het is dat het allemaal zo duur is, of zoveel werk aan zit.

Deinzen doet de auto nog steeds, dus heb ondertussen al een paar keer de grond geraakt met m'n voorbumper. Blijf je toch houden.

Voor de rest bevalt hij nog steeds :D

Van het weekend geprobeerd om de originele H4 armaturen open te krijgen en er bi-xenon projectoren in te bouwen.
Helaas is met dit niet gelukt. Die Permaseal werkt iets beter dan verwacht.

Toen geprobeerd met de H7 armaturen, dit mocht ook niet baten. En daarbij is er 1 van ook beschadigd aan het glas (stukje gesmolten).

Toch maar even contact opnemen met de winkel of zij het niet willen doen voor me haha.

Meer info volgt later

Morgen vroeg even naar Ermelo rijden, mn originele H4 armaturen afgeven.

Die worden volgende week omgebouwd en mag ze volgende week zaterdag op komen halen. Zal ze waarschijnlijk op locatie(mits het weer het toestaat) zelf nog monteren. Ben erg benieuwd!

Ook meteen morgen even logo's van de achterklep trekken, voorzichtig danwel.

Ondertussen al andere plannen gemaakt. Maar het is meer een wenslijst dan een todo lijst:

R line achterbumper + auspuff mooi passend maken
Multifunctioneel stuur
GTI grill
16" sportvelgen. Vind 17" toch een te groot risico met alle stoepranden die ik hier heb.
Auto licht sensor
Led drl
Ventura box

En heel wat instellingen in de vcds:
Bochten verlichting
Achterlichten aan bij drl
Ruitenwissers tear functie
Mogelijkheid om, wanneer ruitenwissers aan staan en ik stil sta, ze wat rustiger gaan ipv zelfde snelheid. Geen idee welke functie maar mn '07 Caddy had t, dus met n '11 Polo moet dat ook lukken :P

Emblemen achter verwijderd. :D

Bijlagen

• IMG-20150124-WA0002.jpg
    IMG-20150124-WA0002.jpg
    159.2 KB · Weergaven: 59
  • IMG_20150124_121312.jpg
    IMG_20150124_121312.jpg
    685.8 KB · Weergaven: 58
  • IMG_20150124_121208.jpg
    IMG_20150124_121208.jpg
    552 KB · Weergaven: 55
Vers gewassen. Aangezien jullie van foto's houden, ik heb mn best gedaan met mn telefoon haha.

Enjoy

Bijlagen

• IMG-20150124-WA0006.jpg
    IMG-20150124-WA0006.jpg
    133.4 KB · Weergaven: 52
  • IMG-20150124-WA0007.jpg
    IMG-20150124-WA0007.jpg
    192.6 KB · Weergaven: 55
  • IMG-20150124-WA0008.jpg
    IMG-20150124-WA0008.jpg
    138.9 KB · Weergaven: 50
  • IMG-20150124-WA0009.jpg
    IMG-20150124-WA0009.jpg
    180.6 KB · Weergaven: 55
  • IMG-20150124-WA0010.jpg
    IMG-20150124-WA0010.jpg
    168.9 KB · Weergaven: 47
  • Leuk
Waarderingen: HJV
Vandaag mn armaturen veranderd van H7 naar H4 Retrofit H1 Bi-Xenon projectoren.

Helaas liep niet alles volgens plan, en daardoor zijn er momenten vergeten om foto's te maken. Maar om een beetje duidelijk beeld te krijgen, heb ik nog wel ergens n oude foto liggen waarbij jullie duidelijk kunnen zien hoe t vooraf beeld eruit ziet. Vanavond nog even afstellen en dan wachten op een kabel. Ik kan namelijk mijn groot licht wel aanzetten, de projector klapt omhoog, alleen blijft de Xenon niet aan staan. Hiervoor heb ik een speciale kabel nodig die ervoor zorgt dat ik continu spanning behoud op mijn xenon.

Anywhoo, foto's:

Bijlagen

• 2015-01-31 11.34.09 (Custom).jpg
    2015-01-31 11.34.09 (Custom).jpg
    358.9 KB · Weergaven: 87
  • 2015-01-31 14.50.43 (Custom).jpg
    2015-01-31 14.50.43 (Custom).jpg
    494.4 KB · Weergaven: 100
  • 2014-10-19 17.09.03 (Custom).jpg
    2014-10-19 17.09.03 (Custom).jpg
    277 KB · Weergaven: 81
Vervangende lampen zijn al binnen gekomen, ik wacht alleen nog op de kabels op dit moment.

Gisteren samen met @polo_6r_team mijn VCDS doorgelopen. Wat nieuwe functies aangezet, o.a.:

Bochtenverlichting
Coming home 30 sec
Buitenspiegels verwarming op achterruit
Alarm geluid ingeschakeld bij openen/sluiten
Boordcomputer van l/100km naar km/l gezet

Helaas geen Tear wipe en Emergency brake lights kunnen activeren. Was leuk geweest, maar heeft geen prioriteit.

Vanavond mijn xenonlampen vervangen met de juiste. Daarna maar wachten op die kabel.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!