Hoeveel krijg je nu terug dan van je Full option Bluemotion? je zegt dat je 12.000 euro erbij moet betalen maar je kan ook gewoon Occasion kopen?
wellicht kan je een goede deal krijgen als je hem bij een VW/Audi dealer koopt...ze zullen vast wel iets meer geven aan je omdat het zo'n nieuwe auto is.
maar goed het is alleen wel een verlies-verlies situatie dat wel...tenzij je genoegen neemt met een wat minder aangeklede Audi A1...maar volgens mij wilt iedereen wel de opties:
- Xenon / DRL lampen / Mistlampen
- MMI Navi
- Dikke 17/18 inch velgen
- S-line pakket
- volautomatisch airco
- Maybe Panorama/Schuifdak?
- Audi Soundsystem/Bose?
de laatste twee zijn beetje optional maar die andere zou ik wel nemen (bijv de occasion in mijn eerste post).
Ik heb gekeken naar een A1 Pro Line S, daar zitten eigenlijk alle naar mijn idee normale opties op. Op de A1 moet je in ieder geval Xenon koplampen en LED achterlichten hebben en een S-line achterbumper, anders is het geen gezicht in ieder geval.
Mijn voorkeur gaat naast de normale S-Line uit naar het Darkline pakket (18" rotor velgen, zwarte grille en donkere achterruiten) en liefst keyless entry. Opzich is Bose setje wel heel mooi, maar in de Pro Line S zit al het Audi sound system, daarmee overleef ik het wel.
In ieder geval staan kale Pro Line S modellen te koop voor 22.500 euro, ik ben bij een Dealer geweest waar een Darkline versie stond voor 23.500 euro. Voor mijn Polo gaven ze 15.000 euro terug maar dan ging de premie die op de A1 zat eraf en werd die dus 24.500 euro. (ex kosten rijklaar maken uiteraard) Feitelijk geven ze dus 13.000 euro voor de Polo. Als ik de Polo kaal inlever (gewoon als standaard fulloption BM) zou dat 12.000 zijn.
Excuses ik bedoelde Sdu7cb ...
die had in de A1 gereden
Heb inderdaad met de A1 gereden, tijd geleden eens met de 1.4TFSI S-tronic (122pk), die wil zeker vooruit. Ik had toen mijn A4 2.0TDI nog maar zag die A1 gelijk zitten. Kort geleden gereden met de 1.2TFSI (86pk) en ik vind het 10x beter rijden dan de BlueMotion.
Het koppel van de A1 1.2 is voor het gevoel niet veel lager dan de BM. De A1 is over het geheel flink wat krachtiger, met name boven de 60km/h waar de BM flink inzakt en de prestaties toch echt tegenvallen kan de A1 wel van zijn plaats komen. Groot verschil is ook het geluid uiteraard, waar de BM van tractor als je stilstaat naar brombeer gaat als je aan het rijden bent is de A1 stil en als je wat hoger in de toeren zit klinkt het gewoon goed zonder de diesel ratel.