Zwabberende wissers

Ik heb er ook last van, ook al gevraagd.
Let op als je de auto weer door de wasstraat haalt, na een wax laagje begint het weer opnieuw.
ligt er aan hoe de wind er met rijden op staat, stilstaand gebeurd het niet altijd.
Stoor me er ook aan, de verkoper hier bij De Waal heeft ook een polo en heeft precies hetzelfde die heeft ook al van alles geprobeerd.
Toevallig gister een steen op m'n raam gehad dus die word vervangen haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Sommige auto's zijn extra gevoelig voor wax/coating op de ruit. Mijn polo 9N ook. RainX kon er echt niet op want dan gingen mijn ruitenwissers ook zwabberen en stuiteren. Toen de RainX er eindelijk vanaf gepolijst was, deed alles het weer naar behoren.

Je 'speciale' ruit zal wel een nieuwe ruit zijn geweest en om je sceptische blik weg te nemen hebben ze er gewoon iets aantrekkelijks van gemaakt in de hoop dat je het maar zou accepteren.

Anyways. Even wat extra info over zwabbende ruitenwissers voor lotgenoten, ik zie dat het topic al even bestaat namelijk ;)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
nee dus, het is een ruit niet uit de normale productie die was met een paar degen leverbaar geweest. Nu 2mnd op gewacht en uh geen complot theorieën
Ik ben nog bij het bedrijf aangeperst die mijn auto heeft behandeld met wax oil en ze hebben de ruit nog behandeld helaas zonder resultaat, dus niets geen sceptische blik weg nemen. De feiten liegen er niet om daarvoor heb ik een te goede relatie met dit bedrijf.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Ik had dit verschijnsel ook. Het maakte bij ook echt een hard schrapend geluid. Auto twee dagen bij de garage en haalde allemaal niks uit. Ruit vervangen wilde ze niet doen omdat dit geen officiële oplossing was (dus niet vergoed door importeur en ook geen garantie dat het ook zou werken).

Het was in mijn geval specifiek de wisser aan de bestuurderskant. Die wisser heb ik toen vervangen door de vijf centimeter kortere wisser van de VW UP (60 ipv 65cm). Geluid is sindsdien 100% weg en ik zie geen verschil in resultaat. Goede oplossing dus.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Ik had dit verschijnsel ook. Het maakte bij ook echt een hard schrapend geluid. Auto twee dagen bij de garage en haalde allemaal niks uit. Ruit vervangen wilde ze niet doen omdat dit geen officiële oplossing was (dus niet vergoed door importeur en ook geen garantie dat het ook zou werken).

Het was in mijn geval specifiek de wisser aan de bestuurderskant. Die wisser heb ik toen vervangen door de vijf centimeter kortere wisser van de VW UP (60 ipv 65cm). Geluid is sindsdien 100% weg en ik zie geen verschil in resultaat. Goede oplossing dus.
ik ben er al 2 maanden vanaf met alleen een set nieuwe wissers, ja iedereen heeft het links onderin bij bestuurders kant
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb dit ook gehad met de Polo AW die ik van mijn ex-werkgever had, af fabriek zaten er wissers van Valeo op, die heb ik zelf vervangen voor Bosch wissers en toen was het probleem weg (tot ze versleten waren).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Same here.... had ook enorm last van klapperende herrie makende wissers. Na een nieuw setje Bosch wissers gemonteerd te hebben geen klachten meer! :)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Dit probleem heb ik dus nou ook sinds de aflevering in december 2019. Het wordt iets milder qua schrapen, maar het probleem blijft. Ik ga morgen ook maar eens even naar de dealer.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Wat wel erg goed werkt is je ruitenwissers goed schoonmaken met een reiniger en je ruiten goed schoon houden met een auto glasreiniger. En je ramen eens in de tijd kleien
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!