Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik denk dat je eerder je zuigerveren moet vervangen en je cilinderwanden moet honen om dit tegen te gaan...Iemand enig idee of het vervangen van de oliesproeiers helpt om de olieverbruik te verminderen? Ben tegengekomen dat met reviseren de auto na paar duizend km weer olie verbruikt en met oliesproeiers vervangen niet.
Graag hoor ik van jullie
dan delen wij het zelfde vermoedenwilde gok, 1.4 TSI GTI CAVE motor
Eerder zonde dat VW willens en wetens een turbo/compressor/ketting gecombineerd heeft in een beduidend kleine blok. De 6R 1.2tjes (TSI) zijn al niet om over naar huis te schrijven, maar wat VW met de 1.4 180pk variant heeft gedaan, is gewoon schaamteloos.Ja het is een cave motor. 1.4 gti dsg tsi 180pk 2012. geen idee hoe die met olieverbruik uit het niets van 1/1000 naar 1/6000 is gesprongen. Monteur vandaag heeft het nog gehad over flushen en liet me een gti blok zien met veel aanslag. Met flushen wordt de carbon aanslag verwijderd en ook volgens hem worden de veren uitgerekt zodat er meer afdichting plaatsvindt. Wat denken jullie over flushen? of zal flushen toch ervoor zorgen dat de blok meer olie gaat verbruiken. Ik had het ook erover dat al is mijn blok 90 graden warm dat er af en toe wel veel witte rook uit de uitlaat komt. Het is echt zonde dat zo'n mooie auto een olie probleem heeft.
Wat is de km standZouden jullie de auto weg doen voor 9K?
Nee. Ik zou gewoon dat ding verkopen zonder er bij te zeggen dat er olie problemen zijn. Kan me niet voorstellen dat ze 9k geven voor een 1.4 GTI 180pk polo met deze km stand. Maar doe dit niet bij een particulier want dan zadel je een (relatief) niet-vermogend iemand op met een groot probleem. Ik zou de bak inruilen bij een dealer ofso voor een andere auto. Die zoekt het dan maar lekker uit wat tie doet met het olieprobleem. Je krijgt er waarschijnlijk wel meer dan 9k voor terug. Mijn polo 1.2 tsi van 2012 met 120k levert 7,5k op, dus de jouwe zou daar ver boven moeten zitten.
Nee. Ik zou gewoon dat ding verkopen zonder er bij te zeggen dat er olie problemen zijn. Kan me niet voorstellen dat ze 9k geven voor een 1.4 GTI 180pk polo met deze km stand. Maar doe dit niet bij een particulier want dan zadel je een (relatief) niet-vermogend iemand op met een groot probleem. Ik zou de bak inruilen bij een dealer ofso voor een andere auto. Die zoekt het dan maar lekker uit wat tie doet met het olieprobleem. Je krijgt er waarschijnlijk wel meer dan 9k voor terug. Mijn polo 1.2 tsi van 2012 met 120k levert 7,5k op, dus de jouwe zou daar ver boven moeten zitten.
Eerder zonde dat VW willens en wetens een turbo/compressor/ketting gecombineerd heeft in een beduidend kleine blok. De 6R 1.2tjes (TSI) zijn al niet om over naar huis te schrijven, maar wat VW met de 1.4 180pk variant heeft gedaan, is gewoon schaamteloos.
Dat was inderdaad mijn oude motorblok. Maar er is nooit beweerd dat de lekkage was als gevolg van een gietfout. Dat werd alleen maar gesuggereerd.de 1.4 180 pk zijn niet het beste uit de stal van vw maar ik moet zegen dat ik geen tot zeer weinig problemen met 1.2 tsi ken
ja er is wel eens een serie met slechte kettingen geweest maar na vervangingen was dit ook opgelost
ik heb nog nooit een 1.2 tsi op een hoop gezien en ook hier op het forum nog nooit wat over gelezen
o ja 1 iemand hier op het forum had de pech dat hij een giet fout in zijn blok had en daar door koelvloeistof verloor
maar voor de rest is het 1.2 tsi blokje beeresterk
groet donna
180pk uit een 1.4 4cilinder turbo/compressormotor is schaamteloos?Eerder zonde dat VW willens en wetens een turbo/compressor/ketting gecombineerd heeft in een beduidend kleine blok. De 6R 1.2tjes (TSI) zijn al niet om over naar huis te schrijven, maar wat VW met de 1.4 180pk variant heeft gedaan, is gewoon schaamteloos.
Duitse gierigheid heeft overwonnen van de welbekende Duitse degelijkheid. Opgehitst door overheden m.b.t. milieu eisen, zijn uiteindelijk de klanten de grote dupe van geworden met blokjes die te veel boven hun "gewichtsklasse" probeerde mee te komen qua prestaties.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.