1.6TDI big turbo

Goede dag forum leden

Ik ben nieuw hier en zal me daarom even voorstellen ik ben collin trines hen 21 jaar en heb mijn 2de polo 6R gekocht ik kocht mijn eerste 6R met een 1.2tdi met de gedachte hem te chippen (nooit gebeurt) heb hierna een golf 5 GTi gereden met 300pk gti verkocht een fiestatje voor 300euro over kunnen kopen en nu eindelijk zeer goedkoop een 6R terug kunnen kopen met een 1.6TDI 75pk


Ik heb toevallig een turbo liggen van een diesel een garret GTB1449VZ nu wil ik deze samen met een darkside downpipe en een golf 6 GTI intercooler gaan monteren op mijn 1.6tdi polo 6R mijn vraag is is dit te doen wat heb ik nodig moet ik rekening houden met bepaalde factoren kunnen deze onderdelen die ik opnoem gebruikt worden en zijn er mensen die nog dingen hebben liggen die me hier mee kunnen helpen

Met heel erge vriendelijke groeten collin
 
Volkswagen  Polo 6R 
ik denk dat je ook mag gaan verdiepen in een setje grotere injectoren? Er zijn hier een aantal forumleden die ook een grotere spinnyboii op hun 1.6TDI hebben gezet, misschien kunnen zij je helpen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Oke fijnnom te weten nu heb ik even wat onderzoek gedaan ik hoor dat verstuivers van een 2.0tdi zouden passen en beter zouden zijn maar welke verstuivers ik nu moet hebben is niet duidelijk het gaat trouwens om een CAY motor met 75 pk standaard ik heb een aanbod gekregen voor een turbo van een golf mk6 GTD dus een GTD1549vz ik heb nog een GTB1449vz liggen maar dan moet ik een uitkaatspruitstuk van GTB1449vz hebben en een koude kant iemand die hier wat info over heeft en eventueel onderdelen iemand die mensen kent ofzo die me hier mee kan helpen
 
Volkswagen  Polo 6R 
Custom tuning was ik van bewust nu heb ik heel veel huiswerk gedaan ennis de polo nog niet de daily driver dus ik kan lekker hobbien wat ik wel spijtig zou vinden is alsnik hem straks custom af laat stellen dat ik erachterkom dat de verstuivers de bottleneck zijn dus wil ik deze graag mee vervangen en een golf 5gti intercooler plaatsen verstuivers is mijn grootste probleem op het moment
 
Volkswagen  Polo 6R 
als je voor bosch verstuivers gaat moet je ook je motor management en brandstofsysteem omzetten naar bosch (CFH* of CFG*) anders gaat het niet werken. of je laat je continental verstuivers vergroten.
 
als je voor bosch verstuivers gaat moet je ook je motor management en brandstofsysteem omzetten naar bosch (CFH* of CFG*) anders gaat het niet werken. of je laat je continental verstuivers vergroten.
Heb je hier wat meer info over eaarom niet?
 
Volkswagen  Polo 6R 
Ik zou dat gezeur van verstuivers wisselen niet eens doen, gewoon standaard verstuivers met turbo, intercooler en downpipe wissel. Ik draai daarmee ook 201 pk.

Maar met 75 pk zou ik eerst nadenken over grotere remmerij voor en achterremmerij upgraden naar schijven ipv trommels.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r 
Grotere intercooler kan je alvast passend maken, monteren samen met een goede race koppeling set. GTC1549VZ ( hybride )met grotere verstuivers is een goed combo, deze onderdelen heb ik erop zitten en kan ik regelen. Dan zit je zo tegen 250 PK.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Een standaard chiptune op je 1.6 tdi gaat hem al naar 140/145pk brengen ik zou daar eens mee beginnen… dat heb je voor 3 of 400 euro voor elkaar. alles daar boven gaat de teller hard van draaien
 
Volkswagen  Polo 6C 
Custom tuning was ik van bewust nu heb ik heel veel huiswerk gedaan ennis de polo nog niet de daily driver dus ik kan lekker hobbien wat ik wel spijtig zou vinden is alsnik hem straks custom af laat stellen dat ik erachterkom dat de verstuivers de bottleneck zijn dus wil ik deze graag mee vervangen en een golf 5gti intercooler plaatsen verstuivers is mijn grootste probleem op het moment
Upgrade nozzle zijn los te koop. Daar zijn bijna rook-roet voorbeelden van met 230 pk met originele gtc1549vz turbo en 4bar mapsensor. Upgrade nozzles worden dan op verstuivers gezet die origineel goed uit de test zijn komen en een mooi setje zijn. Als je dat zou willen dat raad ik je die nieuwe type VDO verstuivers aan 03L130277S met grote nozzles via een diesel specialist in de buurt of gewoon met originele verstuivers tunen wat makkelijker is.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Kan iemand helpen met het opzetten van een vervangende actuator op de GTC1549VZ turbo? Welke spanning moet ik zien bij stationair draaien? Er lijkt alleen afstelling plaats te vinden via de 3 bouten waarmee de actuator aan de turbo vastzit, de stang lengte is vast en niet verstelbaar. Ik heb vcds, maar ik kan ook geen basisinstellingen uitvoeren
 
Volkswagen  Polo 6R 
Upgrade nozzle zijn los te koop. Daar zijn bijna rook-roet voorbeelden van met 230 pk met originele gtc1549vz turbo en 4bar mapsensor. Upgrade nozzles worden dan op verstuivers gezet die origineel goed uit de test zijn komen en een mooi setje zijn. Als je dat zou willen dat raad ik je die nieuwe type VDO verstuivers aan 03L130277S met grote nozzles via een diesel specialist in de buurt of gewoon met originele verstuivers tunen wat makkelijker is.
Fijn voor al deze info… ik heb gehoord dat de versnellingsbakken van de polo 6R niet al te sterk zijn dus ik zat te denken om 200 pk te gaan draaie moet snel genoeg zijn in een polotje… nu ben ik klaar om alles op mijn gemak aan te gaan passen en te bouwen. Ik kan dus nu een intercooler van een golf 5gti plaatsen (€50) 2de hands. Een downpipe zelf fabriceren of 2de hands op de kop tikken. Een turbo gtd1549vz kan kopen van een maat voor 200 euro en de lucht toevoer een open luchtfilter erop en afstellen naar 200pk veilig ik hoopte er ook op om de zuinigheid te behoude als ik rustig snelweg rij…
 
Volkswagen  Polo 6R 
Ik heb een vraag voor allen die hier verstand van hebben ik heb de keuzen tussen een gtb1449vz nieuw die ik heb liggen of een gtd1549vz gebruikt 90.000km die ik kan kopen voor 200 euro maar voor de gtb1449vz heb ik niet het juiste uitlaat spruitstuk en niet de juiste impeller behuizing van inkaat zeide deze turbo hoort op een ford zijn er mensen die me dit spruitstuk en inlaat zijde kunnen leveren …
 
Volkswagen  Polo 6R 
Ik heb een vraag voor allen die hier verstand van hebben ik heb de keuzen tussen een gtb1449vz nieuw die ik heb liggen of een gtd1549vz gebruikt 90.000km die ik kan kopen voor 200 euro maar voor de gtb1449vz heb ik niet het juiste uitlaat spruitstuk en niet de juiste impeller behuizing van inkaat zeide deze turbo hoort op een ford zijn er mensen die me dit spruitstuk en inlaat zijde kunnen leveren …
Voor CAYA motor
 
Volkswagen  Polo 6R 
Fijn voor al deze info… ik heb gehoord dat de versnellingsbakken van de polo 6R niet al te sterk zijn dus ik zat te denken om 200 pk te gaan draaie moet snel genoeg zijn in een polotje… nu ben ik klaar om alles op mijn gemak aan te gaan passen en te bouwen. Ik kan dus nu een intercooler van een golf 5gti plaatsen (€50) 2de hands. Een downpipe zelf fabriceren of 2de hands op de kop tikken. Een turbo gtd1549vz kan kopen van een maat voor 200 euro en de lucht toevoer een open luchtfilter erop en afstellen naar 200pk veilig ik hoopte er ook op om de zuinigheid te behoude als ik rustig snelweg rij…

Deze versnellingsbakken zijn goed genoeg voor meer nm en pk's icm met goede tuning, koppelingset en onderhoud. Zijn zo wat bijna van zelfde kwaliteit en specs als die van 2.0 WRC volgens mijn zoektocht,tuning en rijervaring .
 
Volkswagen  Polo 6R 
Deze versnellingsbakken zijn goed genoeg voor meer nm en pk's icm met goede tuning, koppelingset en onderhoud. Zijn zo wat bijna van zelfde kwaliteit en specs als die van 2.0 WRC volgens mijn zoektocht,tuning en rijervaring .
Ow oke weet je dan wat het limiet is van de bak, koppeling had ik gelezen dat deze geupgrade moet worden naar een performance koppeling. merk weet ik even niet meer maar kom ik wel uit.


Ik weet ook na 200pk moet ik de verstuivers aan passen, weet ook wel hoe maar dit wordt me iets te prijzig allemaal voor dit oude hok.
 
Volkswagen  Polo 6R 
Beste is met tussen stappen van 75 > 140 na 170 dan 200 pk en dan eventueel daarboven zo leer je jouw polo het beste kennen, daarop juist aanpassen en technisch goed behouden. Ook goed voor de motor zo word die goed ingereden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!