Foutcode P040500 polo 1.2tdi

Jimmy2422

Nieuw lid
Beste lezers,
Ik had vandaar motorstoringslampje aan en bij het uitlezen gaf die foutcode P040500

Sensor feedback uitlaat; signaal te laag Intermitterend

4 maanden geleden is de egr vervangen(nieuw)

Iemand ervaring mee. Op het internet lees ik dat het egr gerelateerd is. Of kan het iets anders zijn?
Bvd
 

Bijlagen

  • IMG_5089.jpeg
    IMG_5089.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 9
Volkswagen  Polo VI 
dat is een beetje kort door de bocht.
als alleen het asje van de klep vast zit, in de dicht positie,dan kan dat prima.
als dat asje vast zit, maar de klep open staat, dan moet je hem ook afdoppen.
als de koeler echter bijvoorbeeld koelwater lekt dan wil je niet dat dat door blijft gaan. er komt dan koelwater je inlaat in en dan wordt het echt een vettige plakzooi.
als er ook nog bijvoorbeeld een vacuumlek is dan krijg je ook sop den duur op bv VGT.

dus die EGR klep kan op allerlei manieren stuk gaan en ook een weggeschreven egr klep kan later nog vervelend gaan doen.
 
Ik zou even aankloppen bij de garage die de EGR wissel heeft uitgevoerd (wat waren de problemen om dit te doen ?), dit zijn geen goedkope reparaties dus mag je ook wat meer service verwachten. Met een nieuwe EGR is het vrijwel niet mogelijk om zo snel weer een defecte unit te hebben (maar alles kan).

Voordat er geld besteed wordt, zou ik in je achterhoofd houden dat het veel gebruikelijker is om de EGR uit te schakelen (eu250) dan überhaupt beginnen met vervangen of zelfs diagnosticeren.

Ik zou overleggen met de garage of zij het kunnen fixen (kosteloos liefst) of iets van coulance of bedrag retour voor chippen?

Mocht je gaan uitschrijven laat dan ook direct de originele VW software (pre fix sjoemel) erin zetten. Maakt de auto een stuk rustiger.
 
Vw  Polo 
Ff een update auto gaf nog steeds de foutmelding naar 1x wissen. Gister begon de auto extreem te stinken en de toerenteller schommelde de motor hield hield in. Heb de anwb gebeld die hebben de egr afgedopt en mij verteld dat deze defect is. Vandaag in de ochtend auto gestart en flinke pluim rook na warm worden motor is rook weg. Mijn vraag is heeft dit met egr te maken en blijft dit probleem na wegschrijven en blijvend afgedopt. Ik ga tevens de gloeibougies controleren deze zijn 9 maanden geleden keer vervangen denk niet dat dat het probleem is maar meten is weten.
Bedankt voor alle reacties en meedenken.
Gr
 
Volkswagen  Polo VI 
Ik zou even aankloppen bij de garage die de EGR wissel heeft uitgevoerd (wat waren de problemen om dit te doen ?), dit zijn geen goedkope reparaties dus mag je ook wat meer service verwachten. Met een nieuwe EGR is het vrijwel niet mogelijk om zo snel weer een defecte unit te hebben (maar alles kan).

Wat zegt deze partij?

Zonder de auto uit te lezen is het moeilijk om concreet antwoord te geven op je vraag.

Maar na het aanbrengen van de plaat door de anwb reed de auto weer helemaal goed? Zou kunnen dat de auto helemaal in de war was/is tijdens het regenereren en hierdoor veel roet heeft opgebouwd op plekken zoals het EGR traject en bij het starten dit eruit heeft gespuwd. Zwarte rook is problematisch, zeker als jij een werkende DPF hebt.

Die EGR foutmelding krijg je er niet met een plaatje uit, daar moet de EGR voor vervangen worden of uitgeschreven zijn. Daarbij moet de EGR fysiek gasdicht afgesloten worden. Andere problemen komen ook naar voren bij het uitlezen, gloeibougies ect.
 
Vw  Polo 
als het met een plaatje is opgelost is je egr klep gewoon lek/vast
Lampje motor storing brand weer auto is wel weer rijdbaar door het afdoppen van de egr. Egr zal uitgeschreven moeten worden.
Weer vervangen flink kosten en weer risico op defect heb ik geen zin meer in.
 
Volkswagen  Polo VI 
Wat zegt deze partij?

Zonder de auto uit te lezen is het moeilijk om concreet antwoord te geven op je vraag.

Maar na het aanbrengen van de plaat door de anwb reed de auto weer helemaal goed? Zou kunnen dat de auto helemaal in de war was/is tijdens het regenereren en hierdoor veel roet heeft opgebouwd op plekken zoals het EGR traject en bij het starten dit eruit heeft gespuwd. Zwarte rook is problematisch, zeker als jij een werkende DPF hebt.

Die EGR foutmelding krijg je er niet met een plaatje uit, daar moet de EGR voor vervangen worden of uitgeschreven zijn. Daarbij moet de EGR fysiek gasdicht afgesloten worden. Andere problemen komen ook naar voren bij het uitlezen, gloeibougies ect.
Na afdoppen reed auto weer normaal. Vanmorgen auto gestart en starte normaal zonder de grijze rook van gister. Daarna begint hij wel wat te roken nu weet ik niet of het met dit weer te maken heeft dat het extreem opvalt of dat het tog elders aan ligt. Gloeibougies ga ik straks doormeten.
En zal iemand moeten zoeken die de egr uitschrijft.
 
Volkswagen  Polo VI 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!