Foutcode P040500 polo 1.2tdi

Jimmy2422

Nieuw lid
Beste lezers,
Ik had vandaar motorstoringslampje aan en bij het uitlezen gaf die foutcode P040500

Sensor feedback uitlaat; signaal te laag Intermitterend

4 maanden geleden is de egr vervangen(nieuw)

Iemand ervaring mee. Op het internet lees ik dat het egr gerelateerd is. Of kan het iets anders zijn?
Bvd

Bijlagen

• IMG_5089.jpeg
    IMG_5089.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 6
Volkswagen  Polo VI 
dat is een beetje kort door de bocht.
als alleen het asje van de klep vast zit, in de dicht positie,dan kan dat prima.
als dat asje vast zit, maar de klep open staat, dan moet je hem ook afdoppen.
als de koeler echter bijvoorbeeld koelwater lekt dan wil je niet dat dat door blijft gaan. er komt dan koelwater je inlaat in en dan wordt het echt een vettige plakzooi.
als er ook nog bijvoorbeeld een vacuumlek is dan krijg je ook sop den duur op bv VGT.

dus die EGR klep kan op allerlei manieren stuk gaan en ook een weggeschreven egr klep kan later nog vervelend gaan doen.

Ik zou even aankloppen bij de garage die de EGR wissel heeft uitgevoerd (wat waren de problemen om dit te doen ?), dit zijn geen goedkope reparaties dus mag je ook wat meer service verwachten. Met een nieuwe EGR is het vrijwel niet mogelijk om zo snel weer een defecte unit te hebben (maar alles kan).

Voordat er geld besteed wordt, zou ik in je achterhoofd houden dat het veel gebruikelijker is om de EGR uit te schakelen (eu250) dan überhaupt beginnen met vervangen of zelfs diagnosticeren.

Ik zou overleggen met de garage of zij het kunnen fixen (kosteloos liefst) of iets van coulance of bedrag retour voor chippen?

Mocht je gaan uitschrijven laat dan ook direct de originele VW software (pre fix sjoemel) erin zetten. Maakt de auto een stuk rustiger.

Vw  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!