Enige tijd geleden ging na ca. 200 km Duitse snelweg mijn DPF lampje branden en na verloop van tijd vanzelf weer uit. Dit intermitterende gedrag herhaalde zich soms de weken erna totdat weer tijdens een lange rit het lampje niet meer uit ging. En tijdens diezelfde rit kwam daar ook nog het lampje van de voorgloei spiraal bij, in knipperende modus. Wat mij bij die rit toen verder opviel was dat ik geen indicatie meer kreeg voor het gewenste opschakelen naar 4 en 5. Plus merkte ik dat ik minder vermogen had. Hoogtijd dus voor een bezoek aan de garage. Die heeft uiteindelijk alleen de DPF drukverschilsensor vervangen om alles weer als vanouds te laten functioneren.
Toen ik vandaag naar de slang aansluitingen keek van die sensor viel mij op dat die aan de lage druk zijde bestond uit een loshangend stukje van ca. 10 cm; atmosferisch dus. Vraag: is dat de standaard toepassing bij dit type auto?
Toen ik vandaag naar de slang aansluitingen keek van die sensor viel mij op dat die aan de lage druk zijde bestond uit een loshangend stukje van ca. 10 cm; atmosferisch dus. Vraag: is dat de standaard toepassing bij dit type auto?
Volkswagen
Polo 6R Blue Motion