1.2 TSI via OBD tunen

Ik ben van plan om mijn Polo TSI te laten tunen. Ik heb echter niet zoveel vertrouwen in die externe boxen. Ik lees op de site van JD Engineering dat het nu mogelijk is om de 1.2 TSI via de OBD te tunen. Heeft iemand ervaring met het chippen van de 1.2TSI via OBD?
 
Ik ben van plan om mijn Polo TSI te laten tunen. Ik heb echter niet zoveel vertrouwen in die externe boxen. Ik lees op de site van JD Engineering dat het nu mogelijk is om de 1.2 TSI via de OBD te tunen. Heeft iemand ervaring met het chippen van de 1.2TSI via OBD?

Hallo, ik heb gereden in een door ziptuning bewerkte 1,2 tsi dsg ik vind het resultaat niet geweldig het gasrspons is iets beter verder merk ik
er zeer weinig van ,ik rij een zelfde auto nog zonder tuning als het resultaat niet beter word als wat er nu aanwezig is ,dan is het het geld niet waard,mischien nog een keer testen bij ventura maar als het resultaat ook zo is als nu met de door ziptuning dan neem ik het zeker niet, en laat ik hem origineel,dus eerdaags mischien maar eens testen bij ventura
 
JD Engineering doet het pas zo'n 2 weken, nog weinig ervaringsberichten dus.

Ziptuning is anders dan JD, er staat ook wat raars op de website van Ziptuning:

Chiptuning Volkswagen Polo 1.2 TSI 90 pk | Onderhoud en Tuning | ZIPTUNING 030-2387575

Merk / Model / MotorVolkswagen Polo 1.2 TSI 90 pk
Aanvullende informatievanaf 2011
StandaardZiptuningVerschil
Vermogen66 kw kw-66 kw
90 pk pk-90 pk
Koppel (trekkracht)160 nm nm-160 nm
Topsnelheid182 km/h km/h-182 km/h
Acceleratie 0-100 km/h+/- 10.9 sVraag offerte aan »
Verbruik binnen beb. kom6.50 / 100 km6.17 / 100 km-0.33 / 100 km
(1 op 15.38)(1 op 16.20)0.82 Km
Verbruik buiten beb. kom4.40 / 100 km4.18 / 100 km-0.22 / 100 km
(1 op 22.72)(1 op 23.92)1.2 Km
Verbruik gecombineerd5.10 / 100 km4.84 / 100 km-0.26 / 100 km
(1 op 19.60)(1 op 20.66)1.06 Km
 
Wil ook graag me Polo laten chiptunen bij JD. Ik weet dus ook niet hoeveel verschil dat uit maakt.
Zou dan van 105pk naar 140pk gaan volgens JD. Is er nog helemaal niemand die ervaing heeft met JD?
 
35 pk merk je wel hoor, 50Nm koppel ook zeker. is toch 30% meer op je pk en koppel ongeveer. Zou raar zijn als je dat niet merkt. Je zou die wagen van ziptuning is op de bank moeten zetten Big Grin Wie weet is het alleen maar slechter geworden.
 
JD Engineering kan zowel de 90pk als de 105pk naar 140pk en 225nm chippen. Dus de 90pk is eigenlijk een geknepen motor. Enige technische verschil zou dan de 5bak ipv 6bak zijn.

Is de eindoverbrengig van de laatste versnelling op beide modellen gelijk? dus maken ze beide evenveel toeren bij bijv. 120km/h? Zoja dan is er eigenlijk geen reden om voor een 105pk te gaan.
 
Iemand enig idee of zo n externe chip ook 'herschreven' kan worden? Bv bij
veranderen van een luchtfilter oid...

Bij JD wel dacht ik, maar alleen een luchtfilter is het dacht ik niet voor nodig om een aanpassing te maken;)

Maar als je een standaard chip hebt kun je met dat andere luchtfilter (en evt grotere aanzuig slangen naar het std filterhuis) wel een beetje winst halen als je de chip om laat zetten naar op maat;)
Win je met zo'n filter dacht ik iets van 5pk ofzo.

Voor betere info en de mogelijkheden zou ik als ik jou was gewoon even direct contact opnemen met een tuning bedrijf waar je de tuning van wilt;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bij JD wel dacht ik, maar alleen een luchtfilter is het dacht ik niet voor nodig om een aanpassing te maken;)

Maar als je een standaard chip hebt kun je met dat andere luchtfilter (en evt grotere aanzuig slangen naar het std filterhuis) wel een beetje winst halen als je de chip om laat zetten naar op maat;)
Win je met zo'n filter dacht ik iets van 5pk ofzo.

Voor betere info en de mogelijkheden zou ik als ik jou was gewoon even direct contact opnemen met een tuning bedrijf waar je de tuning van wilt;)

Ok bedankt! Zelf heb ik wel al contact gehad met JD voor een externe chip, maar het is fijn om te weten dat de chip op toekomstige aanpassingen herschreven kan worden. :smile:
 
Ok bedankt! Zelf heb ik wel al contact gehad met JD voor een externe chip, maar het is fijn om te weten dat de chip op toekomstige aanpassingen herschreven kan worden. :smile:

zoals Mark dan altijd schrijft, als je kiest voor tuning, doe het dan in 1 keer meteen goed :mrgreen:
maw aanpassingen achteraf kosten altijd meer, dan dat de aanpassingen direct worden opgenomen in het programma ;)
maargoed, ik ken je budget niet, dus dit geldt alleen als tip :lol:

Ben iig benieuwd naar het resultaat! :)
 
VW  6R  1.2TDI 
zoals Mark dan altijd schrijft, als je kiest voor tuning, doe het dan in 1 keer meteen goed :mrgreen:
maw aanpassingen achteraf kosten altijd meer, dan dat de aanpassingen direct worden opgenomen in het programma ;)
maargoed, ik ken je budget niet, dus dit geldt alleen als tip :lol:

Ben iig benieuwd naar het resultaat! :)

Ja die mening deel ik natuurlijk ten zeerste. Als het zover is zal ik zeker nog even met Mark contact
opnemen.. Het lijkt mij trouwens niet dat mijn 'kleine' toekomstige aanpassingen een remap nodig zullen hebben:)

Gegroet!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!