V
Verwijderd lid 5025

Dames en heren, hier is die dan eindelijk. Waarschijnlijk de enigste polo 6R 1.2 TDI in Nederland met 500.000 km.
Originele motor!!
Originele verstuivers!
Orginele turbo!
Originele roetfilter!
EGR uitgeschakeld bij 220.000 pas.
Er is letterlijk niks vervangen bij de motor behalve distributie natuurlijk.
180.000 km
380.000 km
580.000 moet de distributie weer worden gedaan. We gaan ervoor!
Eigenaar sinds 16 januari 2016 met toen 136.000 op de teller. Nu bijna 4 jaar later heb ik er eindelijk 500.000 op de teller gereden.
De auto is in hele goede staat, weekje geleden nog APK gedaan, alles was tip top. APK koste mij maar € 15,-
Over het algemeen heb ik weinig onderhoud aan de auto gehad naast de normale onderhoud.
In de bijna 4 jaar dat ik eigenaar ben heb ik maar een keer met de auto pech gehad. Het was alleen maar de dynamo. Voor € 50 euro een gebruikte dynamo gekocht & gemonteerd en de auto kon er weer tegenaan.
Jullie vragen je vast af " hoe kan dat? Zoveel km's en alles nog zo origineel "
Antwoord:
Ten eerste: zeker 80% a 90% van de km's zijn snelweg kilometers.
Altijd bij SHELL getanked.
Altijd kwaliteit olie " Castrol 5w30 LL.
En natuurlijk altijd beurtjes op zen tijd!
Olie doe ik nu om de 20k kilometers omdat de auto veel heeft gelopen doe ik dat ruim 10k voordat het tijd is.
Als je een vraag hebt dan antwoord ik die graag.
Fijn weekend.