400-450 km op een volle tank.

Goedeavond!

Ik rijd met een volle tank tussen de 400 en 450 kilometer.
en daarbij rijd ik nog normaal,want als ik het gas opentrek dan is het al helemaal niet meer leuk :shock:

Ik heb opgezocht,en ik heb een tankinhoud van 45 liter.
Het betreft een;

Polo 9n uit 2002.
1.4 16v
101 pk/74kw

Groeten!
 
Dat zijn niet heel veel kilometers als je het mij vraagt, er moet zeker meer uit te halen zijn. Ben er zelf de laatste tijd ook erg mee bezig geweest en het heeft mijn verbruik fors verbeterd (9N uit 2002, 1.2 12v).

Ik reed met 17inch, dit is weer vervangen door 14inch met "zuinige" bandjes. Verder is het bij mij opmerkelijk hoeveel meer de 9N gaat verbruiken boven de 100km/h. We hebben het hier wel over een andere motor maar het idee is denk ik het zelfde. Even ter vermaak voorheen 550km nu afgelopen keer 740km en dat op +-43 liter.
 
Ik rijd inderdaad ook 17inch.

Was al rond het kijken voor andere velgen,alleen dan ook maar terug naar 14/15inch,want met wat gewend ben om te rijden met een volle tank,is dit om te huilen!

Alleen ben opzoek naar de zogenoemde standaard VW velgen,die je veel onder golfjes 4 ziet,kan ze alleen niet vinden :?
 
Zo, dat is wel een erg fors verbruik! Ik weet dat je ze niet mag vergelijken, maar met m'n 6R GTI - op 17“ - doe ik tot nu toe sinds ik hem heb gemiddeld 1:15. En dan rijd ik weliswaar niet continu op de limiet, maar doe het ook zeker niet netjes volgens het Nieuwe Rijden ;). Die 1:10 van jou klinkt dan wel als erg veel.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Heel belangrijke factor is je rechtervoet ;) Heb in mijn auto weleens gezien dat na 25 km stadsverkeer en snelweg het gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer 1:16 was. Vijf kilometer B-weg met rotondes later op z'n GTI's was dat gemiddelde gedaald naar 1:13. Big Grin
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Als ik op de snelweg rijd,zet ik meestal cruise control aan tussen 120-130 km/h.
Veel harder wil ik ook niet,want dan zuipt ie nog meer!

Klopt...deze motoren lusten wel een slokkie..Ik moet wel zeggen dat ik nu met de winterbandjes en 14" stalen velgen een stuk zuiniger rijdt dan met de zomerbandjes op de 17"..

Daarentegen rijdt het wel heel soepel, zelfs je 5e versnelling ís een versnelling en geen overdrive..Ik kreeg bij de proefrit bij de aankoop van mijn 9N3 het G40 gevoel een beetje terug en dat zegt wat!
 
Ik rij in een 6R Polo 1.2 TSI highline getuned door JD van 105 naar zo'n 135 PK. Standaard 15" velgen. Rij iedere dag, behalve weekend, ongeveer 30 Km snelweg (110 Km per uur max) en 15 Km "binnendoor" wegen.
Mijn verbruik ligt op 1:16 a 1:17. Handgeschakeld 6 versnellingen. Ik schakel altijd braaf als de boordcomputer dit aangeeft, door naar de volgende versnelling. Rustig optrekken en doorschakelen.
Tijdje geleden moest ik voor het werk naar Duitsland en daar even flink op z'n staart getrapt
icon7.png
Gemiddeld zo'n 150 - 160 km per uur gedurende zo'n 200 Km en het verbruik was gestegen naar 1:13.
Flink boven de 100 Km per uur tijden maakt de polo behoorlijk dorstig en dan in combinatie met 17" bandjes....
 
Heel belangrijke factor is je rechtervoet ;) Heb in mijn auto weleens gezien dat na 25 km stadsverkeer en snelweg het gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer 1:16 was. Vijf kilometer B-weg met rotondes later op z'n GTI's was dat gemiddelde gedaald naar 1:13. Big Grin

Dat je rechtervoet een belangrijker factor is ok, maar 1:10 met een normale Polo 1.4 is wel erg extreem? Met mijn S2000 rijd ik 1:11 waarbij ik 60% cruise (opschakelen bij max 3500-4500rpm maar 40-60% gas geven) en 40% door wil rijden (opschakelen bij 5500-9000rpm en 70-100% gas geven). We hebben het dan wel over de zomermaanden, dus minder koud, maar met het dak meestal open (niet echt efficiënt te noemen) en 2.0L met 240pk..


1:15 is ook zeker niet verkeerd volgens mij voor een gti

1:15 is zeker netjes, dat zou voor mij al richting overweging gaan als vervanger van mijn slowmo ;)
 
Met mijn 9N 1.4 55kW. 5-bak 2003 red ik (tot nu toe) max. 1:16,4. (6,1L/100km.)
Rijd dan wel voornamelijk snelweg en 100 op cruise control want inderdaad, boven de 100 gaat ie zuipen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!