Voorstellen Aangenaam kennis te maken - nieuw lid 6c gti

Hoi allemaal,

Ik ben Mark en sinds vandaag lid van dit forum. 39 jaar oude Nederlandse man. Afgelopen jaren niet echt meer into auto's geweest, maar sinds ik mijn huidige GTI in bezit heb begint het weer te kriebelen. Wel altijd VW fan geweest. Ik heb hiervoor lang een 2011 6R Bluemotion gehad en dat was mijn eerste eigen auto. De 5e generatie Polo doet me denken aan de Golf mk2 & mk3, welke ik als tijdloze schoonheden zie.
Ik denk dat de liefde voor autorijden ook weer is opgebloeid omdat ik een paar jaar terug de WRC ben gaan volgen. Inmiddels ook meerdere rally's in binnen- en buitenland bezocht.

Het is mijn intentie om goed voor mijn wagen te zorgen en ik wil ook meer leren over autotechniek. Mede daarom lid geworden van dit forum. Mijn huidige 6c is van rallyfan geweest en die heeft er het eea. op aangepast. KW schroefset, sport air intake & uitlaat, spiegels, rally velgen. Ik had eigenlijk voor een Golf gespaard, maar toen ik in deze auto een proefrit maakte was het liefde op het eerste gezicht. Ik ben benieuwd of ik haar over een tijdje alsnog wil laten chippen, maar voor nu is het meer dan zat. Ik kom van een onaangepaste 75pk Bluemotion, dus dit is al een wereld van verschil! De auto was blacked out, maar de logo's heb ik weer teruggebracht naar OEM chroom. Tijdens het verwijderen kwamen we erachter dat hierdoor ook een andere grille erop moest...

Daarnaast ben ik benieuwd of er ook tochtjes georganiseerd worden op dit forum. Het is best lastig om in Nederland leuke wegen te vinden met al die drempels. En aangezien mijn Polo wat lager ligt is dat echt irritant. Ik heb mijn schroefset op maximale hoogte staan en het blijft een probleem. Ten slotte wil ik noemen dat ik begin oktober mijn 6c ga upgraden met een mooi Alpine infotainment systeem zodat ik Android Auto in mijn eigen wagen krijg. Ik kijk er nu al naar uit. Ik heb een tijdje in een AW leasebak mogen rijden en nu wil ik eigenlijk niet meer zonder. Wel au voor de portemonnee...

Freude am fahren!

Groeten,

Mark
 

Bijlagen

  • PXL_lowres_20230815_113022484.jpg
    PXL_lowres_20230815_113022484.jpg
    1 MB · Weergaven: 77
  • PXL_lowres_20230815_113213366.jpg
    PXL_lowres_20230815_113213366.jpg
    838.9 KB · Weergaven: 76
  • Volkswagen-Polo-1-8-TSI-192pk-GTI-Sportuitlaat-Bearlock-KW-Schroefset-8.jpg
    Volkswagen-Polo-1-8-TSI-192pk-GTI-Sportuitlaat-Bearlock-KW-Schroefset-8.jpg
    109 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Welkom, Mark! Mooie GTI, daar mag je trots op zijn!
Over je Android Auto, weet je zeker dat deze optie niet op je auto zit? Je kan dit checken door bij het infotainment scherm op ''menu'' te drukken en te zoeken naar ''App Connect''. Dan heb je alsnog Android Auto en hoef je niets aan te passen. Bovendien vind ik het standaard scherm er veel beter uit zien dan een aftermarket scherm.

Alsnog veel leesplezier en veilige km's gewenst! :cool:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Welkom, Mark! Mooie GTI, daar mag je trots op zijn!
Over je Android Auto, weet je zeker dat deze optie niet op je auto zit? Je kan dit checken door bij het infotainment scherm op ''menu'' te drukken en te zoeken naar ''App Connect''. Dan heb je alsnog Android Auto en hoef je niets aan te passen. Bovendien vind ik het standaard scherm er veel beter uit zien dan een aftermarket scherm.

Alsnog veel leesplezier en veilige km's gewenst! :cool:
Dank voor de reactie. Nee, gek genoeg niet. Dit is schijnbaar een Discover Media Gen 2 zonder App-Connect ondersteuning. Ondanks dat het een 2016 GTI is. Het enige wat gebeurt als ik m'n mobieltje aansluit is kort een "USB-apparaat gevonden". Geen App-Connect tile beschikbaar als je op 'Menu' drukt. Ik doe Flitsmeister en muziek voor nu gewoon ouderwets over bluetooth.

Wat betreft de beeldkwaliteit van de Alpine head unit: ik hoop dat je geen gelijk hebt, want ik vind de huidige originele nu ook niet bepaald bright. En de Alpine die ik laat inbouwen is de enige aftermarket autoradio die ook het 'Car' menu in de 6c GTI's ondersteunt, dus ik heb sowieso geen keuze als ik Android Auto netjes ingebouwd wil :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou lekker dat scherm er in laten! Mocht je nog geen app connect hebben moet je het kastje laten vervangen in je dashboard voor een andere. Dit moet ik ook nog doen en kost rond de €400-500,- en dan behoud je ook dit originele scherm.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant en Thomaskol
Dank voor de reactie. Nee, gek genoeg niet. Dit is schijnbaar een Discover Media Gen 2 zonder App-Connect ondersteuning. Ondanks dat het een 2016 GTI is. Het enige wat gebeurt als ik m'n mobieltje aansluit is kort een "USB-apparaat gevonden". Geen App-Connect tile beschikbaar als je op 'Menu' drukt.

Ik doe Flitsmeister en muziek voor nu gewoon ouderwets over bluetooth.
Yes! Dit heb ik ook zie mijn reactie hierboven
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Ik zou lekker dat scherm er in laten! Mocht je nog geen app connect hebben moet je het kastje laten vervangen in je dashboard voor een andere. Dit moet ik ook nog doen en kost rond de €400-500,- en dan behoud je ook dit originele scherm.
Slim! Zal een veel betere oplossing zijn dan je halve, gave dashboard eruit slopen.
Gelukkig heb ik standaard App Connect. Dit moest toen alleen nog vrijgeschakeld worden.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Slim! Zal een veel betere oplossing zijn dan je halve, gave dashboard eruit slopen.
Gelukkig heb ik standaard App Connect. Dit moest toen alleen nog vrijgeschakeld worden.
Bedankt voor de waarschuwing! Ik ben bij Carsounds in Etten-Leur geweest en daar heb ik me laten vertellen dat als ik wil dat:
  • Alle huidige menu's inclusief wat nu onder de 'Car' button zit worden behouden, en;
  • Er geen Chinese computer in mijn leven komt, en;
  • Android Auto zonder speciale knoppencombinatie hoeft te worden aangeroepen, en;
  • Geen mat plastic paneel in de wagen komt;
Dit de enige optie is.

Ik sta open voor tips voor andere modellen! Maar ik kon ze zelf niet vinden. Iig geen die aan de bovenstaande punten voldoet. Er zijn volop aftermarket autoradio's voor de 6c op de markt, maar qua 'Car' menu ondersteuning is de keuze zeer beperkt. Ik ga de inbouw overigens laten doen omdat ik veel te bang ben dat ik het niet goed weer in elkaar krijg.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou lekker dat scherm er in laten! Mocht je nog geen app connect hebben moet je het kastje laten vervangen in je dashboard voor een andere. Dit moet ik ook nog doen en kost rond de €400-500,- en dan behoud je ook dit originele scherm.
Heb je een link naar het kastje waar je op doelt? Daar ben ik wel benieuwd naar. Een van autoradio boeren waar ik bij was had het wel over "een ander kastje ertussen zetten", maar dan moest ik Android Auto via een speciale knoppencombinatie oproepen.

Ik ben bij twee zaken geweest en beiden kregen het niet voor elkaar Android Auto in mijn 6c op te roepen. Ook niet op hun eigen telefoons. Garage waar ik de wagen bij heb gehaald bevestigde dat het niet wordt ondersteund. En mijn huidige telefoon ondersteunt het zeker weten. In de AW die ik heb gehad popte het gelijk naar voren en dat was op hetzelfde mobieltje.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een link naar het kastje waar je op doelt? Daar ben ik wel benieuwd naar. Een van autoradio boeren waar ik bij was had het wel over "een ander kastje ertussen zetten", maar dan moest ik Android Auto via een speciale knoppencombinatie oproepen.

Ik ben bij twee zaken geweest en beiden kregen het niet voor elkaar Android Auto in mijn 6c op te roepen. Ook niet op hun eigen telefoons. Garage waar ik de wagen bij heb gehaald bevestigde dat het niet wordt ondersteund. En mijn huidige telefoon ondersteunt het zeker weten. In de AW die ik heb gehad popte het gelijk naar voren en dat was op hetzelfde mobieltje.
Je moet even Jordy Coelen op facebook opzoeken! Of Vagcom limburg heet zijn bedrijf. Hij verkoopt kastjes + inbouwen.
Het onderdeelnummer weet ik zo niet uit mijn hoofd.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Welkom ol het forum, leuke polo ook om te zien :)

Je kan ook volgens mij op je huidige radio android auto en applecarplay activeren
Werkt ook uitstekend, en kost minder dan een nieuwe radio Big Grin
 
Volkswagen  Polo 9N & Passat B6  1.4 16v 75PK 
  • Leuk
Waarderingen: Arrahant
Welkom op het forum Mark! Is een RCD330 geen optie voor je? Behoud je ook alle car functies in je scherm. Forumlid @dov kan ze leveren.

1693746137478.png
Bedankt voor de tip. Volgens deze en deze beschrijving is hij niet compatibel met mijn wagen, maar volgens dit eerdere topic op dit forum misschien wel? Anyway, het prijsverschil tov dat Alpine systeem is enorm. Dus zeker waard om te informeren. Ik zal dov PM'en!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!