Goedemiddag,
Alvast excuses voor de volgende zonden; ik ga het over een Seat Ibiza hebben...
Dit is namelijk het beste forum / topic wat ik vond bij mijn problemen en onderhuids lijkt het veel op de Polo dus ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Bij mijn Seat Ibiza 2010 6J (3cilinder 1.2 zonder turbo) loopt de accu steeds leeg als ik 2weken niet rij ondanks dat de accu nieuw is.
Ik vermoed dat het komt door nieuwe Radio die in 2018 is geplaatst aangezien er verder weinig opties op zitten.
In Pioneer MVH-X580DAB handleiding wordt zelf gewaarschuwd dat bij een auto zonder ACC contactslot (bij mij het geval) de Rode draad op een geschakelde plus moet worden aangesloten.
Dit heb ik gecontroleerd en lijkt netjes het geval te zijn, de radio gaat ook gewoon volledig uit voor zover ik kan zien.
Gele draad constante plus van auto zit op gele draad radio aangesloten
Rode draad geschakelde plus van auto zit op rode draad radio aangesloten
Handleiding is het hier mee eens maar zegt dat bij sommige auto's dit omgewisseld moet worden echter lijkt mij dat niet aangezien de kleuren kloppen met "geschakeld of niet" volgens handleiding.
Het aanleggen van een "andere" geschakelde plus lijkt mij ook niets toe te voegen aangezien deze rode netjes 1mV geeft na uitschakeling contactslot.
Kan iemand mij vertellen of de radio toch de boosdoener kan zijn en ik hier wat mee moet doen?
Alvast hartelijk dank,
Niek
Alvast excuses voor de volgende zonden; ik ga het over een Seat Ibiza hebben...
Dit is namelijk het beste forum / topic wat ik vond bij mijn problemen en onderhuids lijkt het veel op de Polo dus ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Bij mijn Seat Ibiza 2010 6J (3cilinder 1.2 zonder turbo) loopt de accu steeds leeg als ik 2weken niet rij ondanks dat de accu nieuw is.
Ik vermoed dat het komt door nieuwe Radio die in 2018 is geplaatst aangezien er verder weinig opties op zitten.
In Pioneer MVH-X580DAB handleiding wordt zelf gewaarschuwd dat bij een auto zonder ACC contactslot (bij mij het geval) de Rode draad op een geschakelde plus moet worden aangesloten.
Dit heb ik gecontroleerd en lijkt netjes het geval te zijn, de radio gaat ook gewoon volledig uit voor zover ik kan zien.
Gele draad constante plus van auto zit op gele draad radio aangesloten
Rode draad geschakelde plus van auto zit op rode draad radio aangesloten
Handleiding is het hier mee eens maar zegt dat bij sommige auto's dit omgewisseld moet worden echter lijkt mij dat niet aangezien de kleuren kloppen met "geschakeld of niet" volgens handleiding.
Het aanleggen van een "andere" geschakelde plus lijkt mij ook niets toe te voegen aangezien deze rode netjes 1mV geeft na uitschakeling contactslot.
Kan iemand mij vertellen of de radio toch de boosdoener kan zijn en ik hier wat mee moet doen?
Alvast hartelijk dank,
Niek
Laatst bewerkt:
Seat
Ibiza