Achterlampen vervangen voor leds

• Onderwerp starter Onderwerp starter Windkracht13
  • Startdatum Startdatum
Heb ff mn originele achterlichten bovengehaald en s open gedaan:

Rechter achterlicht:
[resize=600:1uoskno7]http://img820.imageshack.us/img820/5827/29683323760962029101265.jpg[/resize:1uoskno7]

[resize=600:1uoskno7]http://img189.imageshack.us/img189/8214/29933423760975629441265.jpg[/resize:1uoskno7]

Denk op het eerste zicht te zien dat ze allemaal te vervangen zijn? Heb binnekort een w5w op overschot dus ben benieuwd welke lichtstand deze heeft (ik denk dat w5w voor je dimlichten/parkeerlichten zijn/meest gebruikte licht)
Wil ze gerust s monteren om het verschil te zien hoor :D

Zooo jij ben desperado met die leds :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: stel heonderweg gaat er een kapot hebbie dan ook gelijk reserve? :P

enzolino zei:
Zooo jij ben desperado met die leds :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: stel heonderweg gaat er een kapot hebbie dan ook gelijk reserve? :P

Denk niet dat ik er speciaal leds voor ga bijkopen, heb een setje w5w op reserve, als ik te wete kom welk licht brandt met de w5w dan wil ik dit s proberen, gwn om het verschil te zien (denk dat als het al vet is, je alles moet vervangen en niet enkel 1)..

Weet iemand dit? Want ik haal mn lichten er nog niet meteen uit..

Nice.. Dat probeer ik zodra mn setje gearriveerd is :D S zien wat het geeft (hoop dat je nog ziet wanneer ik rem, aangezien ik enkel de w5w wissel 8-) )

Grtz

+1 Zekers te weten!!!!!

Weet wel, dat als je leds geen E keurmerk hebben, dat je de APK niet doorkomt. (Mochten ze dit checken)
Daarom bestel ik ze maar met, voor het geval dat...

Beetje offtopic,

Ik weet nu welke leds ik ga aanschaffen voor het interieur en de achterlampen.
De koplampen komen xenon fabrieks af, daar hoef ik niets meer aan te veranderen.

Maar welke fitting hebben de mistlampen, ik dacht H7 ?
En welke fitting heeft de bochtenverlichting?

Als ik deze 2 maten weet, kan ik de bestelling er doorheen jassen... 8-)

Op gebied van de keuring maak ik mij weinig zorgen omdat ik tegen dan (nog 2,5jaar) toch elke lamp terug moet vervangen :D
Denk ook niet dat ik de achterlichten led ga doen (of het moet echt supervet zijn) maar wil het zeker s proberen..
Ps mistlampen (en dus ook bochtenverlichting) zijn H8 ;)

TH@NKZzz voor alle info heren, met de link van "gewoonjan" heb ik de info waar ik naar opzoek ben.

Kom op de site van Hella niet verder met configurator dan Golf 5, of ik doe iets echt verkeerd.

Alle Leds gaan besteld worden via "xenonlamp" deze heeft alle leds, op 2 na.
Dus zal xenonlamp nog ff een pm sturen, of deze lampjes alsnog via hun te bestellen zijn.

(T*ring...Het is nog een aardig bedrag bij elkaar geworden)

Net de achterleds gemonteerd en je ziet rond deze tijd van de dag al een verschil:

Achterlichten voor:
[resize=600:1pe8j7aw]http://img594.imageshack.us/img594/3104/achterlichtvoor.jpg[/resize:1pe8j7aw]

Achterlichten na:
[resize=600:1pe8j7aw]http://img196.imageshack.us/img196/1291/achterlichtna.jpg[/resize:1pe8j7aw]

Op foto is dit nu mss moeilijk te zien, maar de lichten zijn nu nog rozer.. Moet dit 's nachts nog s bekijken en het zou kunnen werken MAAR...
Wat me meteen opviel was dat met de leds in de smokes, elke spatie (of mindere afwerking) in de lamp duidelijk zichtbaar werd:

[resize=600:1pe8j7aw]http://img593.imageshack.us/img593/2168/achterlicht.jpg[/resize:1pe8j7aw]

Mss is dit eenvoudig op te lossen (voor mij persoonlijk is dit wel nodig)
Op de OEM lichten kan dit beter uitdraaien (smokes zijn toch bedoeld om donker te zijn dus wie weet)
Ga ze ff laten zitten en dit vannacht s bekijken..

Grtz

Smartie86 zei:
Op foto is dit nu mss moeilijk te zien, maar de lichten zijn nu nog rozer.. Moet dit 's nachts nog s bekijken en het zou kunnen werken MAAR...
Wat me meteen opviel was dat met de leds in de smokes, elke spatie (of mindere afwerking) in de lamp duidelijk zichtbaar werd

Wat bedoel je precies? dat het licht niet zo goed verspreid word in de achterlampen?

het zou mooier zijn als het beetje a-la-Golf style zou zijn met zo'n strip dat je die kan plakken als een L-vorm en dan heb je remmende L-vormpjes ipv 1 lampje.

Nee ik bedoel dat je nu alle spatie rondom en in het achterlicht ziet..
Als je goed op de laatste foto kijkt, zie je aan de rand met de koffer en bovenaan naast het ronde licht witte 'plekjes'.. Dit zijn spaties of slechte afwerking (zie rechtsbeneden, reflector folie aan de binnenzijde niet tot in de hoek) en dit zie je toch redelijk goed..
Ben van plan om dit in de toekomst op te lossen, maar al mn focus lag de laatste tijd bij de koffer en dat kl$te-accident..

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!