Active display horizontale grijze balk (bug?) / updaten firmware?

Hallo allemaal.

Als ik de navigatie in mijn active display gebruik zie ik soms een grijze horizontale balk aan de bovenkant van het scherm. Dit is niet altijd. Het lijkt te verdwijnen als het scherm in of uit zoomt. Ik stoor mij hier mateloos aan. Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben/hadden en weet iemand toevallig een oplossing?.

Ik denk zelf dat het een bug in de software is. Ik ben al een tijdje aan het klooien om een software update te krijgen (geen maps maar echt een firmware update) maar dit lukt mij niet. Via een SD kaartje kom ik er niet uit en via de auto zelf (online update) krijg ik de melding: service niet beschikbaar. De dealer wil er graag naar kijken maar voor dat geld hoeft het van mij al niet meer. Ik heb al een aantal topics gelezen over het updaten van de firmware maar ik ben (nog) geen oplossing tegen gekomen. Kan iemand mij vertellen hoe ik de firmware kan updaten (mits ik een verouderde versie heb)?

Ik heb trouwens al een keer de software terug gezet naar de fabrieksinstellingen en daarna opnieuw de auto geregistreerd bij car-net (in de hoop dat ik de online update dan wel uit kon voeren). Nadeel hiervan was dat nu het praat knopje op mijn stuur niet meer werkt als ik geen Android auto gebruik. Lijkt erop dat dit een betaald knopje is

Weet iemand meer over dit onderwerp en kan mij hiermee helpen?

Bedankt voor de moeite!

Robbert
 

Bijlagen

  • IMG-20240624-WA0002.jpg
    IMG-20240624-WA0002.jpg
    142 KB · Weergaven: 42
  • 20240621_131147.JPG
    20240621_131147.JPG
    2.3 MB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo  1.0 
Dit ziet er naar uit dat dit redelijk normaal is....
Dat hoop ik toch niet (de grijze balk). 90% van de tijd is deze grijze balk niet zichtbaar en is dus het hele scherm gevuld met de navigatie. Ik heb ook het idee dat dit pas gekomen is nadat ik de software terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
 
Volkswagen  Polo  1.0 
Ik moest ook 3 keer kijken, maar volgens mij onder de grijze balk waar onderander de temperatuur in staat..?

en geen streep als de tellers er voor staan?
Het is inderdaad die balk. De streep blijft aanwezig als de tellers er voor staan. (De balk loopt dan niet door de tellers maar is alleen bij het navigatie gedeelte aanwezig).
 

Bijlagen

  • balk.jpg
    balk.jpg
    154 KB · Weergaven: 15
Volkswagen  Polo  1.0 
Ik zal morgen eens kijken naar de mijne, is mij nooit opgevallen.
Als je uitzoomt, druk dan meteen op OK.
Dan krijg je een normaal ingezoomde navigatie.
Anders is 't misschien de 3D weergave
Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd hoe dit bij jou auto zit. Mij is vandaag opgevallen dat deze grijze balk (soms) alleen bij de 3D weergave bovenin het scherm staat. Dit speelt trouwens ook bij het scherm midden in de auto.
 
Volkswagen  Polo  1.0 
Hallo Robbert,

Deze balk verschijnt afhankelijk van hoeveel de map uit- of ingezoomd is.
Dit zoomen doe je handmatig met de rechter draaiknop.
Vanaf 750m en hoger is deze balk zichtbaar, vanaf 500m en lager is deze balk niet zichtbaar.
Zo gaat het in ieder geval bij mijn Polo.
Ik denk dat Donna gelijk heeft en dat het een kunstmatige horizon voorstelt.
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Groeten burgh00
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robbert B en dov
Hallo Robbert,

Deze balk verschijnt afhankelijk van hoeveel de map uit- of ingezoomd is.
Dit zoomen doe je handmatig met de rechter draaiknop.
Vanaf 750m en hoger is deze balk zichtbaar, vanaf 500m en lager is deze balk niet zichtbaar.
Zo gaat het in ieder geval bij mijn Polo.
Ik denk dat Donna gelijk heeft en dat het een kunstmatige horizon voorstelt.
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Groeten burgh00
Held! Heel erg bedankt voor de uitleg
 
Volkswagen  Polo  1.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!