Ehh, hoeft bij jou helemaal niet de condensor of pomp te zijn @H11 je moet gewoon naar een 'goed' bedrijf gaan wat airco's kan nakijken en vullen.
Ik heb al best veel gedoe gehad met airco's. Wat horen ze te doen? Sowieso met die speciale bril zoeken naar lekkages en dan:
1. Systeem leeghalen vacumeren dus.
2. Systeem vullen met stikstof met veel bar als ik het goed zeg.
3. Controleren of de druk niet zakt en alle slangen etc controleren met plantenspuit.
En als dit allemaal goed is dan weer vacumeren en vullen. Veel bedrijfjes hebben een apparaat om airco's te vullen maar weten er eigenlijk geen zak van.
Als het apparaat namelijk klaar is met vacumeren dan meet hij eventjes of er iets veranderd in de druk. Maar dit is dus niet hetzelfde als druk op het systeem zetten.
Bij mijn vorige auto (oude bak) heb ik door die zogenaamd experts mijn pomp vervangen voor niks want het expansieventiel was kapot (terwijl ik er een nieuwe opgezet had) en er bleek dus met de stikstof test dat een slang ergens een beetje lekte. Die dus ook vervangen.
Misschien kunnen de boeren ook wel helpen Hey, bedan
hey bedankt voor de tip. Hij koelt uiteindelijk nu wel. Klopt ik verdenk de vuller zelf ook, was 50, waar de andere 120 vragen. Gelukkig komt er koeler weer aan nu. Goedkoop duurkoop?Ehh, hoeft bij jou helemaal niet de condensor of pomp te zijn @H11 je moet gewoon naar een 'goed' bedrijf gaan wat airco's kan nakijken en vullen.
Ik heb al best veel gedoe gehad met airco's. Wat horen ze te doen? Sowieso met die speciale bril zoeken naar lekkages en dan:
1. Systeem leeghalen vacumeren dus.
2. Systeem vullen met stikstof met veel bar als ik het goed zeg.
3. Controleren of de druk niet zakt en alle slangen etc controleren met plantenspuit.
En als dit allemaal goed is dan weer vacumeren en vullen. Veel bedrijfjes hebben een apparaat om airco's te vullen maar weten er eigenlijk geen zak van.
Als het apparaat namelijk klaar is met vacumeren dan meet hij eventjes of er iets veranderd in de druk. Maar dit is dus niet hetzelfde als druk op het systeem zetten.
Bij mijn vorige auto (oude bak) heb ik door die zogenaamd experts mijn pomp vervangen voor niks want het expansieventiel was kapot (terwijl ik er een nieuwe opgezet had) en er bleek dus met de stikstof test dat een slang ergens een beetje lekte. Die dus ook vervangen.
Misschien kunnen de boeren ook wel helpen
Volkswagen
polo