Afgelopen week zijn wij voor vakantie in Italië geweest met de Polo (6R, 1.2TDI BM). Een heerlijk ontspannen vakantie totdat op woensdag middag de auto niet meer wilde starten.
Hiervoor had ik dit probleem op zondag avond gehad dat de motor niet wilde starten, de startmotor deed het, maar de motor sloeg niet aan. De auto uit zetten en vervolgens weer opnieuw proberen verhielp dit probleem en de auto deed het een dag lang prima.
Totdat het maandag avond was en wij de wedstrijd Belgie - Italie wilde gaan kijken in het nabij gelegen stadje. De auto wilde weer niet starten zoals de dag ervoor, alleen nu was het probleem niet meteen opgelost. Pas na een keer of 6 proberen startte de motor, waarna hij verder prima loopt.
Dinsdag de garage in NL gebeld en die dachten misschien aan de brandstofpomp en adviseerde om even langs de lokale VW garage te gaan. Dus dit stond gepland voor donderdag gezien ik een vertaler nodig had (ik kan geen Italiaans en een probleem wat zich af toe voordoet is zo moeilijk uit te leggen).
Dinsdag deed de auto het prima, woensdag eind van de ochtend ook nog. Wij heerlijk geluncht bij een restaurant in het nabij gelegen dorp en toen begon het echte probleem.
De auto wilde niet meer starten na de lunch en ook na 10x proberen ging hij het niet doen.
VW mobiliteitsservice gebeld en keurig geholpen. Netjes op de hoogte gehouden (weliswaar in het italiaans) via SMS wanneer de sleepauto zou komen en naar welke garage ik gebracht ging worden.

Om een lang verhaal kort te maken. Hier heeft de auto van woensdag 18:00 t/m vrijdag 17:00 gestaan en mocht ik € 526 afrekenen en kon ik de auto inclusief een nieuwe brandstofpomp, relais en wat kabels weer meenemen.
Gesmolten relais(houder):

Nu mijn vragen aan jullie:

Graag jullie reacties
Hiervoor had ik dit probleem op zondag avond gehad dat de motor niet wilde starten, de startmotor deed het, maar de motor sloeg niet aan. De auto uit zetten en vervolgens weer opnieuw proberen verhielp dit probleem en de auto deed het een dag lang prima.
Totdat het maandag avond was en wij de wedstrijd Belgie - Italie wilde gaan kijken in het nabij gelegen stadje. De auto wilde weer niet starten zoals de dag ervoor, alleen nu was het probleem niet meteen opgelost. Pas na een keer of 6 proberen startte de motor, waarna hij verder prima loopt.
Dinsdag de garage in NL gebeld en die dachten misschien aan de brandstofpomp en adviseerde om even langs de lokale VW garage te gaan. Dus dit stond gepland voor donderdag gezien ik een vertaler nodig had (ik kan geen Italiaans en een probleem wat zich af toe voordoet is zo moeilijk uit te leggen).
Dinsdag deed de auto het prima, woensdag eind van de ochtend ook nog. Wij heerlijk geluncht bij een restaurant in het nabij gelegen dorp en toen begon het echte probleem.
De auto wilde niet meer starten na de lunch en ook na 10x proberen ging hij het niet doen.
VW mobiliteitsservice gebeld en keurig geholpen. Netjes op de hoogte gehouden (weliswaar in het italiaans) via SMS wanneer de sleepauto zou komen en naar welke garage ik gebracht ging worden.

Om een lang verhaal kort te maken. Hier heeft de auto van woensdag 18:00 t/m vrijdag 17:00 gestaan en mocht ik € 526 afrekenen en kon ik de auto inclusief een nieuwe brandstofpomp, relais en wat kabels weer meenemen.
Gesmolten relais(houder):

Nu mijn vragen aan jullie:
- Hoe komt het dat zo'n pomp kapot gaat en een relais weg smelt zonder dat ik een melding op mijn dashboard krijg?
- Kan dit probleem veroorzaakt zijn door een "motor reiniger" die de VW garage bij een beurt 2 weken eerder in mijn tank heeft gedaan? Of heeft het misschien iets te maken met de brandstoffilter die ze vervangen hebben?
- Is de rekening specificatie zoals hieronder getoond volgens Nederlandse normen of zou het in NL duurder/goedkoper geweest zijn?

Graag jullie reacties