auto tuning VW Polo 1.4 TDI 75 PK

Niet lullig bedoelt maar ik persoonlijk zou daar niet snel heen gaan.
Prijzen zijn extreem laag, teksten zijn gekopieerd van een andere website -> https://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/178574-chiptunen-van-je-auto-wat-is-het-en-hoe-werkt-het.html

Tuurlijk moeten tuners ergens beginnen en misschien is die wel heel goed!
Maar met dit soort dingen pas ik altijd op, het is geen object van €250,-.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor! Ben er om die reden ook nog niet geweest. Ga niet zomaar bij jan en alleman langs ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Famous1303
De grootste onzin praat die je nu verteld!!
Chippen voor extra vermogen vind ik bij deze motoren niet veel uitmaken?
En hij word ook niet sneller???
weet je eigenlijk wel wat je altijd uitkraamt???
HAHAHAHA! Geef het maar op @Thopolo ! deze man is niet wijzer (wel EIGENwijzer). Ik heb de hoop al opgegeven. Waar deze meneer zijn informatie weghaalt is mij een groot raadsel, 1 ding weet ik wel zeker: Niet een erg betrouwbare bron...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Daar heb je helemaal gelijk in hoor! Ben er om die reden ook nog niet geweest. Ga niet zomaar bij jan en alleman langs ;)
Ga naar erkende VAG specialisten, dit is mijn advies. Ze zijn meestal wel wat duurder, maar je weet gewoon dat goed zit. Ben zelf bij VAGtechniek geweest (nu actie Stage 1) en is mij prima bevallen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: SEW
Ga naar erkende VAG specialisten, dit is mijn advies. Ze zijn meestal wel wat duurder, maar je weet gewoon dat goed zit. Ben zelf bij VAGtechniek geweest (nu actie Stage 1) en is mij prima bevallen.
Hoe kom ik er achter of een bedrijf een vag specialist is. Ik ga nu naar proline engineering. Zij geven aan dat ze vag zijn!
 
Volkswagen  Polo 6R  1,4 TDI 
Hoe kom ik er achter of een bedrijf een vag specialist is. Ik ga nu naar proline engineering. Zij geven aan dat ze vag zijn!
Ja iedereen roept dit wel een beetje heb ik het idee. VAG Techniek doet enkel vag auto's. Daaruit kan ik wel concluderen dat zij vag specialisten zijn. Mijn tip is om daarheen te gaan. Heb zelf geen ervaring met proline, misschien andere hier wel.
 
Tegenwoordig kan iedere tuner vw onder handen nemen.
Dat was tot 7 jaar geleden misschien anders..
Maar dat is voor tegenwoordig behoorlijk achterhaald
Mensen kunnen een ECU "updaten" en kopen de tuningfiles op het internet.
Dat is toch wel wat anders dan echt weten wat je doet. Mensen die de auto's kraken en de eerste files maken zijn daarna redelijk druk met support.

Zo zijn er genoeg tuners die eigenlijk alle merken doen, een kleine prijs ervoor vragen en waar de mensen denken: WOW hij is echt snel nu!
Die stellen niets tot amper af, met het vermogen onderin in plaats van een mooie lijn of iets teruggeschroefd zodat het veilig is.

Enige voordeel bij een oudere auto is dat die files redelijk zijn doorontwikkeld maar bij de kleinste hickup weten zij niet hoe of wat.


Lang verhaal kort, ik zou eerder voor een bekende tuner gaan (niet afgaan op Google/site reviews) voor €100,- of €150,- meer.
Dat kan je op lange termijn zeker geld besparen :)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Mensen kunnen een ECU "updaten" en kopen de tuningfiles op het internet.
Dat is toch wel wat anders dan echt weten wat je doet. Mensen die de auto's kraken en de eerste files maken zijn daarna redelijk druk met support.

Zo zijn er genoeg tuners die eigenlijk alle merken doen, een kleine prijs ervoor vragen en waar de mensen denken: WOW hij is echt snel nu!
Die stellen niets tot amper af, met het vermogen onderin in plaats van een mooie lijn of iets teruggeschroefd zodat het veilig is.

Enige voordeel bij een oudere auto is dat die files redelijk zijn doorontwikkeld maar bij de kleinste hickup weten zij niet hoe of wat.


Lang verhaal kort, ik zou eerder voor een bekende tuner gaan (niet afgaan op Google/site reviews) voor €100,- of €150,- meer.
Dat kan je op lange termijn zeker geld besparen :)
Hier sluit ik mij bij aan. Ben de eerste keer naar een "alles" kunner geweest. Dit tuningsbedrijf deed alle merken tegen een redelijke prijs. Helaas direct dezelfde dag al problemen. Vermogenverlies, slecht draaien en soms schokken. Ben terug geweest, ze hebben 1 rondje gereden en de conclusie was dat er niks aan de hand was. Software er laten afhalen en terug naar standaard software. Problemen waren toen verholpen. Ben daarna naar VAGtechniek geweest, en nu geen problemen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ik snap dat nooit zo; men koopt een automobiel welke een veelvoud kost van het bedrag dat je voor een goede tuning kwijt bent en dan wil men een fractie daarvan besparen zonder de garantie (niet in letterlijke zin , maar in de zin van dan weet je dat het wel goed zit) dat het goed en veilig gebeurt. In veel gevallen geeft het geen problemen, maar die zijn zeker niet uit te sluiten. Zie het relaas van @FRL_AW
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r en Famous1303
Ja iedereen roept dit wel een beetje heb ik het idee. VAG Techniek doet enkel vag auto's. Daaruit kan ik wel concluderen dat zij vag specialisten zijn. Mijn tip is om daarheen te gaan. Heb zelf geen ervaring met proline, misschien andere hier wel.
VAG techniek doet tegenwoordig de helft BMW's geloof ik :p

Ik zeg niet dat ze slecht zijn (ben er in het verleden ook geweest naar alle tevredenheid) maar puur VAG doen ze niet meer hoor ;)
 
VW  Polo 6R  1.2TSI 
De grootste onzin praat die je nu verteld!!
Chippen voor extra vermogen vind ik bij deze motoren niet veel uitmaken?
En hij word ook niet sneller???
weet je eigenlijk wel wat je altijd uitkraamt???

Nee heb je een direct bewijs als daadwerkelijk verschil in meting tussen een onafhankelijke vermogen uitdraai van een een testbank en wat een tuner je heeft wijsgemaakt ? ja dat vindt ik wist je dat 0,1 seconde postief verschil in prestaties zoals van 0-100 ook sneller betekent ? Van welk auto win je een sprintje met je polo ? De vraag is ook of je het wel echt goed hebt begrepen en ipv vragen erbij te stellen

Meer Koppel voel ik wel maar de meest standaard kleine bezine autos kunnen een stage 1 polo 1.2 tdi makkelijk inhalen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
  • Grrr
Waarderingen: Catunambu
Nee heb je een direct bewijs als daadwerkelijk verschil in meting tussen een onafhankelijke vermogen uitdraai van een een testbank en wat een tuner je heeft wijsgemaakt ? ja dat vindt ik wist je dat 0,1 seconde postief verschil in prestaties zoals van 0-100 ook sneller betekent ? Van welk auto win je een sprintje met je polo ? De vraag is ook of je het wel echt goed hebt begrepen en ipv vragen erbij te stellen
Jongen asjeblieft!!!

Wat brabbel je er weer allemaal uit man!!
Werkelijk waar!!!
Mijn auto heeft verschillende dynoruns gemaakt idd, vermogen was 84 pk. Nu 104
Had 180nm. En nu 233nm

Wat is nou je punt??
Weet niet of er molens staan in de plaats waar je woont of zo...

ik weet wel 1 ding, en dat is dat je een flinke klapper hebt gehad van een molenwiek!!!
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
iedereen kan minimaal stage 1 tunen als hij dat echt wil met een standaard motor setup van een auto die al eerder binnen het veiligheids marges goed getuned is en daar om bekend staat dit tuurlijk met een auto waarvan alles redelijk goed aan werkt zoals turbo, intercooler, geen lekkages, injectoren etc
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
  • Grrr
Waarderingen: Catunambu
Welke roetmeting... Je bedoelt de gene indien de eobd meting(uitlezing) niet in orde is? Of wanneer er een fout code in staat, die roetmeting bedoel je? die na dat soort foutverplicht is?

Ja dat gaat leuk worden.. krijgen alle monteurs weer de schuld als de auto niet door de apk komt Stick Out Tongue



Deze wordt fabrieksaf terug origineel met deze keer dpf en of egr uit. Vw update downgraden.. is de bedoeling
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!