Hallo allemaal!
Ik ben helemaal nieuw hier. Ik ben reeds 5 jaar in bezit van mijn Polo 6R en na al die jaren, heb ik de moed verzameld om zelf mijn remschijven en remblokken vandaag te vervangen.
Nu is eigenlijk alles goed verlopen, behalve dat ik een van de twee bevestigingen van de remklauw op de linker fusee per ongeluk heb doorgedraaid. Hij blijft er wel in steken, maar hij zit niet vast vast waardoor hij er naar verloop van tijd uit zal gaan trillen. Nu wil ik niet beginnen aan een nieuwe fusee aangezien ik net een nieuwe lager erin heb laten persen. Nu lees ik dat helicoil vaker worden gebruikt ook bij garages, mijn eerste idee was dat de pin/torc schroef niet beschadigd is en het enkel de bevestiging is om hem vast te houden, zou ik hem dan ook met loctite vast kunnen zetten/borgen? Het lijkt mij dat hij alleen maar vastgehouden hoeft te worden tegen trillen (aangezien ik hem er niet uitgetrokken krijg wanneer ik hem volledig erin “schroef” of is dat een slecht idee? De auto heeft 270.000 kilometer gelopen, vast is vast lijkt mij, en ik denk niet dat de auto nog een nieuwe remschijf of remblokken nodig zal hebben voor het einde van zijn levensduur (of ik kan hem dan altijd uitboren). Iemand enig idee/tips wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt!
Ik ben helemaal nieuw hier. Ik ben reeds 5 jaar in bezit van mijn Polo 6R en na al die jaren, heb ik de moed verzameld om zelf mijn remschijven en remblokken vandaag te vervangen.
Nu is eigenlijk alles goed verlopen, behalve dat ik een van de twee bevestigingen van de remklauw op de linker fusee per ongeluk heb doorgedraaid. Hij blijft er wel in steken, maar hij zit niet vast vast waardoor hij er naar verloop van tijd uit zal gaan trillen. Nu wil ik niet beginnen aan een nieuwe fusee aangezien ik net een nieuwe lager erin heb laten persen. Nu lees ik dat helicoil vaker worden gebruikt ook bij garages, mijn eerste idee was dat de pin/torc schroef niet beschadigd is en het enkel de bevestiging is om hem vast te houden, zou ik hem dan ook met loctite vast kunnen zetten/borgen? Het lijkt mij dat hij alleen maar vastgehouden hoeft te worden tegen trillen (aangezien ik hem er niet uitgetrokken krijg wanneer ik hem volledig erin “schroef” of is dat een slecht idee? De auto heeft 270.000 kilometer gelopen, vast is vast lijkt mij, en ik denk niet dat de auto nog een nieuwe remschijf of remblokken nodig zal hebben voor het einde van zijn levensduur (of ik kan hem dan altijd uitboren). Iemand enig idee/tips wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt!
Volkswagen
Polo 6R