Bluemotion met caravan iemand?

BTW mijn turbo komt eerder in actie dan 2000 rpm?
Ik kom zelf bijna nooit boven de 2000 rpm in het dagelijks verkeer.
Nu met de nieuwe motormagementsoftware na de update pakt de turbo bij mij al rond de 1500 rpm en is dat dode punt weg :)

Komt het bij jou ook niet door de 18 / 19" (zware) wielen op die Bluemotion?
 
De vakantie zit er weer op en het was Top!

Ik kan niet anders zeggen dat de bm een goede trekauto is gebleken.
Zonder enige problemen naar de Ardeche en weer terug.
Zelfs onderweg een weg van 11% genomen met de caravan er achter zonder problemen.

Zo zie je maar probeer het en je weet het.
De beste stuurlui staan nog steeds aan wal.

Gemiddeld verbruik van 1:11 vond ik netjes.
Het dieseltje heeft prima werk geleverd.

Aan de haak een caravan die met lading 750kg was en op het dak een bagagebox van totaal 65kg.

Je mag met een bankrover 2000kg trekken en als je dat doet dan is hij ook langzamer.
Dus belast wat mag en het rijd prima.

De mensen die een bm hebben en hem traag vinden hebben een verkeerde auto gekocht.




Ik ga van de zomer met mijn Bluemotion naar zuid-Frankrijk met de caravan.
Ik krijg van heel veel mensen de opmerking kan dat wel.

Ik heb al een paar ritjes met caravan en auto gemaakt de laatste was 200km enkele reis. Dat ging prima.
Je moet natuurlijk geen topprestaties verwachten.
Verbruik was 1:12 vond ik nog wel redelijk. En 90km was geen probleem, maar in Nederland kennen we geen bergen natuurlijk :)

Zijn hier nog meer Bluemotioneigenaars die met een caravan op pad gaan?
Zo ja wat voor caravan?

Ik rij met een Caravelair de Luxe 375 met max 800kg. In m'n garage vind je de foto.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!