Bochtenrijverlichting vervangen Polo 6R GTI

Op 13 December kan ik dan eindelijk mijn GTI-tje ophalen.
Ook ik wil de bochtenverlichting en mistlampen gaan vervangen voor xenonlook.

Bochtenverlichting is H7,kleur dicht bij orgineel 5800K
Mistlampen H8 35W, 5800K

Zijn de mistlampen echt H8, omdat ik vaak lees dat ze H7 zijn???

Mocht iemand dit kunnen bevestigen,graag, gaat ik deze lampjes bestellen :oops:
 
hopelijk heb je er wat aan

Lampentabelle Polo 6RHier hab ich mal ne Aufstellung welche Lampen wo im Polo verbaut sind


Außenbeleuchtung

Fahrzeugfront
Abblendlicht + Fernlicht (mit Einfachscheinwerfer) = H4 60/55W (P43t) (für beide Lichtfunktionen = nur eine Lampe pro Scheinwerfer)
Abblendlicht (mit Doppelscheinwerfer) = H7 55W (PX26d)

Fernlicht (mit Doppelscheinwerfer) = H7 55W (PX26d)
Abblendlicht + Fernlicht (mit Xenonscheinwerfer) = D3S 35W (PK32d-5) (für beide Lichtfunktionen = nur eine Lampe pro Scheinwerfer)
Standlicht (mit Halogen-Hauptscheinwerfer) = W5W (W2,1×9,5d)
Standlicht (mit Bixenon-Hauptscheinwerfer) = LED ?Leuchtmittel nicht austauschbar
Blinklicht (mit Einfach- oder Doppelscheinwerfer) = PY21W (BAU15s)

Blinklicht (mit Xenonscheinwerfer bis 28.06.2010) = PSY24W silber (wird zusammen mit dem Sockel [Typ?] verkauft)
Blinklicht (mit Xenonscheinwerfer ab 28.06.2010) = PY24W orange (wird zusammen mit dem Sockel [Typ?] verkauft)

Nebelscheinwerfer/Kurvenlicht, rechteckig = H8 35W (PGJ19-1)
Nebelscheinwerfer, rund (CrossPolo) = HB4 51W (P22d)
Tagfahrlicht (mit Halogen-Hauptscheinwerfer) = P21W (BA15s)
Tagfahrlicht (mit Xenon-Hauptscheinwerfer) = LED ?Leuchtmittel nicht austauchbar
statisches Kurvenlicht (mit Xenon-Hauptscheinwerfer) = H7 55W (PX26d)

Fahrzeugseite


Seitenblinkleuchte (Spiegelblinker) = LED-Lichtleiter ?Leuchtmittel nicht austauschbar

Fahrzeugheck

Rücklicht = W5W (W2,1×9,5d)
Bremslicht = P21W (BA15s)
Blinklicht = PY21W (BAU15s)
Nebelschlusslicht = H21W (BAY9s) Halogen-Glühlampe

Rückfahrscheinwerfer = 21W (genauerer Typ??? VW ET-Nummer: N 017 732 2)
Kennzeichenleuchten = W5W (W2,1×9,5d)

3. Bremsleuchte = LED ?Leuchtmittel nicht austauschbar
Osram-Lampenkonfigurator gibt die H21W BAY9s - Halogenlampe auch für die Rückfahrleuchte aus, aber der ETKA von VW kennt nur eine herkömmliche (nicht-halogen) 21W Glühlampe für Rückfahrleuchte! Wahrscheinlich ist der Sockeltyp jedoch BA9s?
Innenbeleuchtung

Fußraumbeleuchtung = W5W (W2,1×9,5d)
Kosmetikspiegelleuchten = Soffitte 38mm
Deckenleuchte vorne = 3x W5W (W2,1×9,5d)
Deckenleuchte hinten = 2x Soffitten 38mm

Kofferraumlicht = W5W (W2,1×9,5d)


groeten ger
 
bachstrad zei:
Ik wil mijn bochtenverlichting en mistlampen ook vervangen, maar wat komt nu het dichtst in de buurt van de xenon die er al in zit? 6000 of 7500? Wil geen superblauw of paars licht nl, maar wel net zo wit als de al aanwezige xenon.

Gaat er in de mistlampen ook H7 trouwens?

6000k, hoger wordt blauw.
In de mistlampen zitten H8
 
Ik wordt er niet goed van, heb de dealer gevraagd welke fittingen erin zitten.

Volgens mij alleen H7, zegt mijn dealer.

(Hij heeft geen info gekregen van magazijn, was een zooitje daar, ook hadden ze geen GTI staan waarnaar ze even konden kijken) (( :evil: Bedankt weer voor de service :evil: ))
 
Windkracht13, dat ligt eraan waar jij je bochten verlichting hebt ;)
meestal zit 't in de mistlampen, maar lees sinds kort ook dat 't bij de gti (koplampen) in de unit zit ipv in de mistlampen :roll:
dus als je 't in je mistlampen hebt is 't h8 35W
en als je 't in je koplamp unit hebt is 't sowieso h7 en over 't wattage durf ik niets met zekerheid te zeggen, maar ik gok 'gewoon' 55W
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb wederom een andere dealer gebeld, deze meld dat een H8 helemaal niet door VW gebruikt wordt.

Ook deze wilde geen verdere moeite doen, om dit uit te zoeken, en verwees naar de forum's (ECHT NIET TE GELOVEN) (Ben een beetje piss off nou :evil: F*cking sevice)

Maargoed, dan maar 2 setjes H7 bestellen
 
Windkracht13 zei:
@Twan, er zit dus 1 setje H7 & 1 setje H8 in?

Heb nu een site gevonden waar de GP Thunder ook in H7 / H8 55/ 35 watt in 5800K te bestellen is.
http://www.e92-lighting.com/index.php?p ... H8&x=0&y=0

Wacht nog even jou reactie af, voordat ik gaat bestellen.

Bij mij in ieder geval gegarandeerd!
Bochten H7 (in de koplamp met originele Xenon en LED DRL), Mistlampen H8 (Bumper).
5800K zit inderdaad het meeste in de buurt van de originele LED en xenon verlichting.
Ik heb diverse lampen getest, de 6500k waren te blauw, 5000k te geel.
 
Trouwens......Ik heb ook Philips Bluevision geprobeerd, die waren 5000k.
Lichtopbrengst was veel beter echter te geel en mij gaat het dus ook om de kleur.
Ik vind bochtenverlichting toch een vrij overbodige feature op de auto maar das mijn mening.
 
Bedankt Twan, dan weet ik nu genoeg...

Blijf het een raar verhaal vinden, dat VW niet weet welke lampen erin moeten.
Heb 3 verschillende gebeld, met een ontevreden gevoel de telefoon neer gelegd...

Maar goed, 1x H7 & 1x H8 gaan nu besteld worden...

Nogmaals dank !!!
 
Ik denk dat je beter een monteur kunt vragen dan een verkoper of aftersales....
Er zullen wel veel verschillende lampen gebruikt worden in verschillende types maar weet je...
Het staat ook in je boekje....!

We blijven Hollanders hahaha

Groetjes
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!