boukejilleba :: 2010 Volkswagen Polo 6R - Grote update!

Die strip van geborsteld alu vind ik erg mooi, de originele strip heb ik via internet bij van Udenhout besteld maar was een beetje teleugesteld toen ik zag dat ie van kunsstof was. Zeker voor dat geld! Maar goed, toen ik hem opgeplakt had zag het er toch mooi uit.
 
De chrome strip van VW is echt van plastick, dus zeker niet geborsteld of volledig chrome.. De bovenste lijkt verder wel vrij identiek aan de oem van VW ;)

Grtz
Klopt helemaal Smartie86.
Ik heb dus zelf de onderste op mijn auto en heb deze via ebay gekocht, deze is van 3M. Wel een rare gewaarwording als je een paar dagen later via de post een bubbeltjes enveloppe in de bus hebt liggen met daarin een opgerolde strip. :mrgreen:

De bovenste is wel van aluminium en ook niet origineel van VW.
Wie belangstelling heeft mag deze uiteraard van me overnemen voor een paar tientjes. ;) (nieuwprijs iets van 50 euro).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine update: met gebruik van het aanbod van HakanC heb ik nu een Ventura module en een Green filter in de Polo!
(thanks voor je hulp overigens!)

Ik merkte direct op de weg naar huis al dat de auto veel soepeler loopt, hij trekt wat lekkerder door, hapt niet meer naar lucht en stottert minder.
Dit merk je ook goed bij het wegrijden (vooral zodra je in de 2e versnelling zit, daar duurde het nog wel eens even voordat hij doortrok)

De wagen rijdt gewoon erg soepel nu! Had af fabriek eigenlijk zo moeten zijn.. ;)

Daarnaast nog in afwachting van een Duits pakketje, wat het is laat ik weten als het erin zit! :)
 
Kleine update: met gebruik van het aanbod van HakanC heb ik nu een Ventura module en een Green filter in de Polo!
(thanks voor je hulp overigens!)

Ik merkte direct op de weg naar huis al dat de auto veel soepeler loopt, hij trekt wat lekkerder door, hapt niet meer naar lucht en stottert minder.
Dit merk je ook goed bij het wegrijden (vooral zodra je in de 2e versnelling zit, daar duurde het nog wel eens even voordat hij doortrok)

De wagen rijdt gewoon erg soepel nu! Had af fabriek eigenlijk zo moeten zijn.. ;)

Daarnaast nog in afwachting van een Duits pakketje, wat het is laat ik weten als het erin zit! :)



Mag ik je intellingen weten(jumper en schakelaar) eventueel met foto.
 
Het Duitse pakketje is ingebouwd! :)
In navolging van gewoonjan heb ook ik een sprintbooster ingebouwd.
Ik moet toch echt zeggen dat dit een geweldige verbetering is, en heerlijk i.c.m. de chip!

Natuurlijk win je er geen seconde mee op papier, maar de auto voelt enorm direct aan, al helemaal voor een diesel.. Je kunt het nu echt geen Bluemotion meer noemen.. ;)

Heb de schakelaar bovendien netjes ingebouwd, dus je kunt makkelijk even wisselen tussen sportief of 'normaal' rijden.
Foto volgt!
 
Dat bijt elkaar zeer zeker niet..
De Ventura module is een mini-ECU die je d.m.v. 3 paar stekkers op je motor aansluit, en met een jumper kunt instellen. Deze optimaliseert dus als het ware het werk van je motorsoftware. Je wint hiermee ongeveer 20 Pk en 30 Nm.
Geen jumper=ecomotive, op eerste plek is sport, en op 2e plek is high performance. Geen is dus op verbruik gericht, 1 is lekker fel en 2 is combi van redelijk fel maar een mooi rustig lopende motor.
De Sprintbooster is echter een klein kastje dat je tussen het gaspedaal en de stekker daarvan bevestigd. Deze kent 3 standen: uit, sport en race. Hiertussen kun je gemakkelijk schakelen door de (bedrade) afstandsbediening. Wat dit feitelijk doet is je hoeveelheid gas 'versterken', de tijd tussen intrappen en de duw in je rug verkorten. Ik heb ergens gelezen dat sport zo'n 16% meer is en race 30%.
Hiermee win je dus op papier totaal niks, echter voelt de auto vele malen directer aan!

Hopelijk duidelijk zo.. Ik zal morgen ook nog wel even wat foto's maken.. ;)

Kleine edit: een ander (sport)luchtfilter doet ook echt wonderen!
 
tof om te lezen dat jij er ook een hebt en dat die jou bevaltBig Grin

over jou vraag qua knipperen, dat heb ik ook als die uit is.
verder rijd ik altijd op de groene stand, niet te fel en niet zo loom als eerst:)

btw wat is jou ervaring met de rode stand en van je plek komen?Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Oke, dan ligt dat niet aan mij! ;)

Groen is inderdaad lekker bij veel optrekken/remmen en snelweg, maar rood is echt te vet gewoon! (wel een beetje te voor elke dag)
Hij trekt echt meteen vol weg en ik heb de 2e versnelling zowat niet nodig.. Stick Out Tongue

Waar heb jij trouwens je 'afstandsbediening' geplaatst?
Ik heb hem nu best mooi op de plek van het afdekkapje naast de 12V aansluiting..
Heb een klein zwart afdekdopje op de knop gelijmd zodat het niet teveel licht geeft in het donker.
Je ziet nu dus een verlichte ring net zoals de 12V. Zal toch eens echt een foto gaan maken.. ;)

Grt. Bouke
 
haha klopt, rood is idd veeeel te voor mij, al is t bij 'snel effe inhalen' icm chip wel heel leukStick Out Tongue

verder heb ik de ab vlak boven mn rechter knie zitten en komt de kabel onder t stuur uit;)
heb geen moeite oid gedaan om dat op een leuke plek te verwerken;)

zal binnenkort ook nog wel even een foto plaatsen.
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!