Voorstellen Catunambu's Volkswagen Kever uit 1970

Ondanks de lawaai; wat een ervaring man! Zou het ook graag ooit eens doen als mijn Golf eens af is, maar een gezin met zijn 5e gaat niet lukken in de Golf 1 ;)
Vroggah ging men ook gewoon met een gezin van 5-6 man in een Kever/Golf op pad zonder problemen hoor! Mijn oom lag vroeger in een reismandje achter de achterbank van de Kever boven de "Geld-naar-Lawaai-Converter"...

Mijn BMW uit 1980 heeft een 6 cilinder en is best relaxed op de snelweg. Maar het zou mij een jaarsalaris kosten om die afstand te rijden. Op super benzine en dan 1 op 7...............
1:7 in de stad of op de snelweg? De Kever rijd op korte stadsstukjes ook al snel 1:8, Het motortje moet een beetje in de toeren blijven om de koeling goed zn werk te laten doen, zelf houd ik m altijd boven de 2000rpm en dat betekend soms dat je met 3000rpm een bepaalde snelheid rijd en na het schakelen je onder de 2000rpm uit komt. Als t dan lekker warm is buiten, voel je de motor protesteren onder de 2000 (ECU grijpt in om de motor te koelen en verrijkt het mengsel), dus maar weer een tandje terug en blijven rijden met 3000rpm. Dat is niet echt jovel voor het verbruik natuurlijk! Maar eenmaal op de snelweg en constante snelheid (100-110) en t verbruik zakt naar 1:12/13. Mijn record was toen ik de kever net had en nog geen bagagerek/imperiaal gemonteerd had: 1:14,5 bij 95km/h.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Nee, echt op de snelweg naar mijn maat in duitsland 1 op 7 op de snelweg. Daar 102 octaan getankt en naar huis toe. Is een automaat 3 bak dus ook best wel wat toeren. Maar 1 op 7 a 8 is hoogst haalbare. Schijnt ook dat de carburateur moeilijk ding is om af te stellen . Misschien dat hij nog wel iets bijgesteld kan worden voor een beter verbruik. Ben wel blij dat er standaard een 55 liter tank in zit......haha
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Catunambu
Zit er een toerenteller in? Een automaat 3bak hoeft niet persee te betekenen dat een motor veel toeren maakt. Het verschil zit m in de eindoverbrenging. Kever is met zn 4 bak lager in de toeren afgesteld dan mn Skoda Fabia met een 5 bak bij 100kmph.

Is het voor jou dan niet een idee om de auto op gas te laten lopen? Als ie al belastingsvrij is, zal er weinig aan veranderen dan alleen voordeliger rijden ;)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Zit er een toerenteller in? Een automaat 3bak hoeft niet persee te betekenen dat een motor veel toeren maakt. Het verschil zit m in de eindoverbrenging. Kever is met zn 4 bak lager in de toeren afgesteld dan mn Skoda Fabia met een 5 bak bij 100kmph.

Is het voor jou dan niet een idee om de auto op gas te laten lopen? Als ie al belastingsvrij is, zal er weinig aan veranderen dan alleen voordeliger rijden ;)
Dat klopt helemaal. De BMW 320/6 is van bouwjaar 1980 en nog geheel orgineel met mooi taxatierapport erbij. We hebben alleen de kop gereviseerd, grote beurt gegeven, nieuwe waterpomp en wat cosmetische dingen laten doen. Originaliteit is wat de klok slaat dus gas inbouwen is niet van toepassing ondanks de brandstofkosten. We rijden er hooguit 2000 KM per jaar mee. Ben lid van een westlandse oldtimerclub die regelmatig ritten organiseerd en daar doen we graag aan mee. Dus die paar knaken extra per jaar kunnen er wel vanaf hoor. Maar op vakantie pakken we toch graag de audi.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Dat klopt helemaal. De BMW 320/6 is van bouwjaar 1980 en nog geheel orgineel met mooi taxatierapport erbij. We hebben alleen de kop gereviseerd, grote beurt gegeven, nieuwe waterpomp en wat cosmetische dingen laten doen. Originaliteit is wat de klok slaat dus gas inbouwen is niet van toepassing ondanks de brandstofkosten. We rijden er hooguit 2000 KM per jaar mee. Ben lid van een westlandse oldtimerclub die regelmatig ritten organiseerd en daar doen we graag aan mee. Dus die paar knaken extra per jaar kunnen er wel vanaf hoor. Maar op vakantie pakken we toch graag de audi.
Origineel is wel t mooiste inderdaad. Of zoals @iichel altijd zegt: OEM+Stick Out Tongue

Ik heb zelf mn kever terug gebouwd naar 1970 achterlampen en wil van t winter de uitlaat veranderen naar het "kruiwagenmodel". Dan issie van buiten weer terug naar 1970 met als verschil dat de body uit 1996 komt en minimale roest heeft!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Ik zal eens kijken in mijn archief of ik nog foto's van mijn eerste auto kan vinden. helaas is deze auto verleden jaar verkocht en niet meer te volgen volgens de kentekencheck van het RDW. Zal wel naar het buitenland zijn verhuisd. Heb nog wel een verzoek gedaan via het RDW of de nieuwe eigenaar toestemming geeft tot contact maar daar kreeg ik een negatief antwoord op terug. Ik had hem heel graag terug gekocht. Kenteken was 04-12-HG
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Ik zal eens kijken in mijn archief of ik nog foto's van mijn eerste auto kan vinden. helaas is deze auto verleden jaar verkocht en niet meer te volgen volgens de kentekencheck van het RDW. Zal wel naar het buitenland zijn verhuisd. Heb nog wel een verzoek gedaan via het RDW of de nieuwe eigenaar toestemming geeft tot contact maar daar kreeg ik een negatief antwoord op terug. Ik had hem heel graag terug gekocht. Kenteken was 04-12-HG
Wat voor auto was dit? ook een BMW zoals je nu hebt?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Die foto's hebben wel echt een vibe uit die tijd die je tegenwoordig niet veel meer ziet en of tegen komt: De hele familie en of vriendengroep helpt mee om de auto te poetsen tot nieuwstaat! Geweldig!

Ik weet nog dat mn pa voor mn ma vroeger een oude Fiat Panda op LPG had gekocht voor 150 gulden. Ding zag er niet meer uit, roze verkleurd maar mn ma was er o zo blij mee en samen hebben ze net zo lang gepoetst tot ie weer rood was!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!