Voorstellen Catunambu's Volkswagen Kever uit 1970

Leuk verhaal man, hoop dat de vorderingen hier ook gepost blijven worden? :)
Dat is wel de bedoeling! Van alle fora vind ik dit Polo forum gewoon het meest respectvolle forum!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Kleine update:

Volgende onderdelen vervangen of aangeschaft met de bedoeling om deze te vervangen:
- Stuurwiel vervangen voor een "oud" exemplaar. Dit was even struggelen omdat mijn kever de Golf 3 naaf heeft....
- nieuwe velgen gekocht (worden opgeknapt en zwart gemaakt)
- chromen wielkappen gekocht
- tellerglas vervangen voor een beter exemplaar.

exemplaar dat bij de kever zat:
IMG_6051.JPG

De nieuwe "upgrade":
IMG_6035.JPG
IMG_6045.JPG

De velgen met chromen wieldop/kap:
IMG_5832.JPG
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Roon
Hoe gaat je claxon nu? Niet via de chromen claxon beugel?
de claxon gaat op dit moment via het midden van het stuur, hier hoort nog een dop op te zitten. Dit stuur is helaas niet zomaar geschikt voor ene claxonbeugel... Toch wil ik proberen een beugel pas te maken met uitshimming en 3D-printing. Naar mijn weten zijn sturen+claxonring met deze asmaat helemaal lastig te vinden...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Haha
Waarderingen: Jay511
Ja hoor! 19-07-2022, Missie volbracht! De dagen aanlopend op 19-07-2022 waren heeeel spannend:

- Achterspatborden wilde ik vervangen hebben voor het oude model met kerkraamachterlichten
- voorspatborden vertoonden beginnende roest
- voorschermen vertoonden gevorderde roest
- kofferdeksel was zeer lelijk bijgewerkt.

1 maand voor 19-07-2022 besloten om dit TOCH nog aan te pakken.... Samen met mn pa alle beschreven onderdelen geschuurd, mn pa heeft zn beste spuitpistool gepakt en terwijl alle andere omstandigheden minder dan ideaal waren (temperatuur, stof, belichting etc) maar het resultaat is echt verbluffend! spatborden en kofferdeksel is niet aan af te zien dat ze gespoten zijn in slechte omstandigheden. Op de auto zelf zijn 2 plekken zichtbaar (tenminste, als je weet waar gespoten is).
1 week voor 19-07-2022 is de auto dan echt klaar! Via Instagram heb ik een imperiaal gekregen (ja, echt, gekregen!), deze is voorzien van een koffer, gekocht bij de kringloop, en de mand van de scooter van mn, sja, hoe zeg ik t? Vriendin? Vrouw? Oordeel zelf!

IMG_0726.JPG

IMG_0738.JPG

IMG_0732.JPG

IMG_0705.JPG


En wat was het warm die dag! wat was het bloed heet! Mocht de pret niet drukken en dit is by far, de MOOISTE dag van mn leven geweest!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Nog even een toevoeging: Wat waren ze MOOI! Allebei, maar voornamelijk mijn schitterende vrouw!

Hier nog even een paar fotos van een week of wat later, samen met een goede vriend op toer in Duitsland. Hij met zn Fiat 600, ik met Zona, de Kever!
XVBU3740.JPG
IMG_0327.JPG
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: kawazxr, heriox en HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!