Vroggah ging men ook gewoon met een gezin van 5-6 man in een Kever/Golf op pad zonder problemen hoor! Mijn oom lag vroeger in een reismandje achter de achterbank van de Kever boven de "Geld-naar-Lawaai-Converter"...Ondanks de lawaai; wat een ervaring man! Zou het ook graag ooit eens doen als mijn Golf eens af is, maar een gezin met zijn 5e gaat niet lukken in de Golf 1
1:7 in de stad of op de snelweg? De Kever rijd op korte stadsstukjes ook al snel 1:8, Het motortje moet een beetje in de toeren blijven om de koeling goed zn werk te laten doen, zelf houd ik m altijd boven de 2000rpm en dat betekend soms dat je met 3000rpm een bepaalde snelheid rijd en na het schakelen je onder de 2000rpm uit komt. Als t dan lekker warm is buiten, voel je de motor protesteren onder de 2000 (ECU grijpt in om de motor te koelen en verrijkt het mengsel), dus maar weer een tandje terug en blijven rijden met 3000rpm. Dat is niet echt jovel voor het verbruik natuurlijk! Maar eenmaal op de snelweg en constante snelheid (100-110) en t verbruik zakt naar 1:12/13. Mijn record was toen ik de kever net had en nog geen bagagerek/imperiaal gemonteerd had: 1:14,5 bij 95km/h.Mijn BMW uit 1980 heeft een 6 cilinder en is best relaxed op de snelweg. Maar het zou mij een jaarsalaris kosten om die afstand te rijden. Op super benzine en dan 1 op 7...............
Volkswagen
Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|
Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank)