chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Zojuist dit filmpje bekeken en ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de tuning.

Maar de acceleratie tijden van mijn standaard GTI op de autobahn zijn ook niet indrukwekkend:
Polo GTI 2019 (via Dragy)
80-120 in 4.63,
100-160 in 9.81
100-200 in 25.75
Daarbij wel opgemerkt dat de motor net 1600 km had gereden en voor de eerste maal los werd gelaten.

Dat moet toch beter kunnen?

Dit is pas Stage 1 , afwachten wat het gaat doen met een ander uitlaatsysteem in Stage 2 .

Als ik dan even kijk naar de cijfers van een Golf 6 GTI
Standaard 211 pk - 320 nm
Stage 1 260 pk - 380 nm
Stage 2 290 pk - 400 nm
Stage 3 310 pk - 410 nm
Stage 4 340 pk - 425 nm

Standaard Polo GTI 200 pk - 320 nm
Tuning Polo GTI 245 pk - 424 nm
Net zo veel koppel als een gechipte 340 pk sterke GTI 6 vind ik niet slecht hoor.
Voor een stage 1 mooie waardes toch?
 
Een Tuning Polo GTI met 245 pk - 424 nm heeft inderdaad mooie waardes. Maar het eindresultaat op de weg vind ik minder interessant:
  • Standaard 100-200 km/u - 22,8 sec (toch nog steeds sneller dan mijn GTI?)
  • Stage 1 100-200 km/u -21 sec.
Dat is dus maar 1.8 seconde sneller. En dat vind dus een te klein verschil. Moet je daarvoor een tuning laten uitvoeren?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Ik ben nooit aanhanger van wie dan ook geweest; daarmee is deze beslissing niet alleen in tegenspraak, maar kan ook worden gereconstrueerd ogv wat ik eerder heb gepost. Ik heb nooit beweerd dat de één beter is dan de ander of dat ik aanhanger ben van de één of de ander. Slechts dat ik goede ervaringen had.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ben nooit aanhanger van wie dan ook geweest; daarmee is deze beslissing niet alleen in tegenspraak, maar kan ook worden gereconstrueerd ogv wat ik eerder heb gepost. Ik heb nooit beweerd dat de één beter is dan de ander of dat ik aanhanger ben van de één of de ander. Slechts dat ik goede ervaringen had.

met goede ervaringen (op de tig skodas die je hebt gehad) suggereer je gewoon dat je jd prefereert tov een ander (huismerk) tuner

dus waarom nu naar vagtechniek?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
12 oktober. Wat DSG stage 2 inhoudt kun je op de site zien:

Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
Optimaliseren schakeltoerentallen
Aanpassen maximaal schakeltoerental
Optimaliseren schakelsnelheid
Kickdown aanpassen
Manueel schakelen via flippers geen kickdown
Optioneel: activeren launch control, ook DSG7 met een droge koppeling!
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
12 oktober. Wat DSG stage 2 inhoudt kun je op de site zien:

Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
Optimaliseren schakeltoerentallen
Aanpassen maximaal schakeltoerental
Optimaliseren schakelsnelheid
Kickdown aanpassen
Manueel schakelen via flippers geen kickdown
Optioneel: activeren launch control, ook DSG7 met een droge koppeling!

Zag het later pas. Toch aardig wat aanpassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ja, ook daar verwacht ik wel het nodige van. Hoewel ik met de DSG6 veel beter kan leven dan met de lichte variant van de DSG7
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Een Tuning Polo GTI met 245 pk - 424 nm heeft inderdaad mooie waardes. Maar het eindresultaat op de weg vind ik minder interessant:
  • Standaard 100-200 km/u - 22,8 sec (toch nog steeds sneller dan mijn GTI?)
  • Stage 1 100-200 km/u -21 sec.
Dat is dus maar 1.8 seconde sneller. En dat vind dus een te klein verschil. Moet je daarvoor een tuning laten uitvoeren?

In het Duitse filmpje wordt duidelijk aangegeven dat de prestaties op de weg niet serieus kunnen worden genomen vanwege de extreem hoge buitentemperatuur (40 graden). Het vermogen wordt dan gereduceerd, waardoor je bij lange na niet komt aan de op de rollenbank behaalde waarden.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
12 oktober. Wat DSG stage 2 inhoudt kun je op de site zien:

Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
Optimaliseren schakeltoerentallen
Aanpassen maximaal schakeltoerental
Optimaliseren schakelsnelheid
Kickdown aanpassen
Manueel schakelen via flippers geen kickdown
Optioneel: activeren launch control, ook DSG7 met een droge koppeling!

Ik ben wel benieuwd.
Als ik tijd heb kom ik misschien even kijken. Ik woon er hemelsbreed ongeveer een km vandaan.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!