chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Vandaag was het dan zo ver. Om 8.30 gearriveerd bij VAG techniek. Fiets geleend en eindje gaan fietsen. Gelukkig droog.
Na ca 3 kwartier stond de auto nog buiten, dus weer even verder gefietst. Bij terugkomst was auto naar binnen. Mooi, kan ik nog wel een stukkie fietsen. Heerlijk, alleen ontzettend pijn aan mijn reet, waar geen gram vet op zit.
Bij terugkomst zaten er toch meer mensen in de kantine (mij was toen ik aankwam verteld dat het een bedrijfskantine is en geen wachtruimte). Ben er dus maar bij gaan zitten. Ze gingen er idd lunchen om een uur of 12, dus weer naar buiten en wat gewandeld.
Ik had het idee bij stage 1 van ecu eruit (moet bij deze motor), software laden en klaar is Kees. Maar nee, zo werkt dat in dit geval niet. Heb denk ik wel 5 a 6 testritjes gezien, waarna telkens de ecu werd aangepast. Eigenlijk dus ook een soort stage 1 + tuning, zonder rollenbank. Om een uur of 2 was het zover, proefritje met Luuk, een uiterst enthousiaste jongeman. Het resultaat vond ik ronduit verbluffend. Hij stopt nu niet, maar blijft gaan.
Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.
Het leuke is , dat er nog steeds heel "normaal" mee te rijden valt. Dat is het leuke van deze motor; druk je het gas niet al te diep in, dan gebeurt er weinig bijzonders en kun je realaxed cruisen en wegrijden zonder wielspin.
Wat merk ik tot nog toe van de tuning? Er wordt veel minder vaak teruggeschakeld. Je moet dan echt het gas wel diep intrappen, anders gaat het gewoon in de 6 (een stuk meer koppel). Het versnellen is echt fenomenaal nu en het gaat maar door; oppassen dus. Verder is met de DSG aanpassing nu eigenlijk geweldig goed te rijden in de D stand. Denk dus dat ik nog minder dan voorheen de neiging zal hebben hem in S te zetten. Even gedaan bij binnenkomst in het dorp, maar het is me eigenlijk veel te nerveuzig. In D gaat het allemaal perfect.
Motor en DSG zijn nu veel meer in balans. En start stop is uitgeschakeld.
Leuk om te lezen, en veel plezier met de tuning! Ben wel benieuwd hoe jouw auto zich verhoud tot de mijne op de weg. Je hebt flink wat meer koppel en pk’s
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Leuk om te lezen, en veel plezier met de tuning! Ben wel benieuwd hoe jouw auto zich verhoud tot de mijne op de weg. Je hebt flink wat meer koppel en pk’s
Dank je! Ja dan moeten we dat eigenlijk eens uitproberen. In welke contreien bevind jij je? Ik ZO Friesland
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nee, dat klopt. Alleen hadden ze met de mijne dus de hele dag werk. Voor jou zal het in een uurtje gepiept zijn en dan kun je er op wachten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Vandaag was het dan zo ver. Om 8.30 gearriveerd bij VAG techniek. Fiets geleend en eindje gaan fietsen. Gelukkig droog.
Na ca 3 kwartier stond de auto nog buiten, dus weer even verder gefietst. Bij terugkomst was auto naar binnen. Mooi, kan ik nog wel een stukkie fietsen. Heerlijk, alleen ontzettend pijn aan mijn reet, waar geen gram vet op zit.
Bij terugkomst zaten er toch meer mensen in de kantine (mij was toen ik aankwam verteld dat het een bedrijfskantine is en geen wachtruimte). Ben er dus maar bij gaan zitten. Ze gingen er idd lunchen om een uur of 12, dus weer naar buiten en wat gewandeld.
Ik had het idee bij stage 1 van ecu eruit (moet bij deze motor), software laden en klaar is Kees. Maar nee, zo werkt dat in dit geval niet. Heb denk ik wel 5 a 6 testritjes gezien, waarna telkens de ecu werd aangepast. Eigenlijk dus ook een soort stage 1 + tuning, zonder rollenbank. Om een uur of 2 was het zover, proefritje met Luuk, een uiterst enthousiaste jongeman. Het resultaat vond ik ronduit verbluffend. Hij stopt nu niet, maar blijft gaan.
Het resultaat wordt geschat op 260 a 270 pk en 430 Nm.
Het leuke is , dat er nog steeds heel "normaal" mee te rijden valt. Dat is het leuke van deze motor; druk je het gas niet al te diep in, dan gebeurt er weinig bijzonders en kun je realaxed cruisen en wegrijden zonder wielspin.
Wat merk ik tot nog toe van de tuning? Er wordt veel minder vaak teruggeschakeld. Je moet dan echt het gas wel diep intrappen, anders gaat het gewoon in de 6 (een stuk meer koppel). Het versnellen is echt fenomenaal nu en het gaat maar door; oppassen dus. Verder is met de DSG aanpassing nu eigenlijk geweldig goed te rijden in de D stand. Denk dus dat ik nog minder dan voorheen de neiging zal hebben hem in S te zetten. Even gedaan bij binnenkomst in het dorp, maar het is me eigenlijk veel te nerveuzig. In D gaat het allemaal perfect.
Motor en DSG zijn nu veel meer in balans. En start stop is uitgeschakeld.

BWOAHHH!! Wat een (geschat) vermogen! Heeeeeul ziek. Veel plezier ermee. :D
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Nou ja, ik begreep dat dat filter de zaak alleen maar verstoort. Er kan minder verbrandingsgas door het systeem. In hoeverre dat precies leidt tot mindere resultaten dan bij een zelfde auto zonder filter, weet ik niet. Op de site van Vagtechniek staat onder nieuws iets over stage 2 voor de Polo GTI, waarbij ze dat filter verwijderen. En dat scheelt dan zo'n 25 pk. Je zou eens kunnen informeren hoe dat bij jouw auto zit, c.q. de moeite waard is als het kan.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nou ja, ik begreep dat dat filter de zaak alleen maar verstoort. Er kan minder verbrandingsgas door het systeem. In hoeverre dat precies leidt tot mindere resultaten dan bij een zelfde auto zonder filter, weet ik niet. Op de site van Vagtechniek staat onder nieuws iets over stage 2 voor de Polo GTI, waarbij ze dat filter verwijderen. En dat scheelt dan zo'n 25 pk. Je zou eens kunnen informeren hoe dat bij jouw auto zit, c.q. de moeite waard is als het kan.
ik ga dat eens doen. Ik verwacht wel dat het minder sportief zal klinken met dat filter
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
Ja, bij de GTI betekent het dat je de pops & bangs in S mist. Niet dat ik daar nou zo erg aan hecht, maar het was wel leuk dat geplof tijdens de vakantie in S bergafwaarts
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Neem aan dat je VagTechniek leenfiets op z’n minst Stage 1 tuning had? Stick Out Tongue
Verklaart vast je zere bips met al die omwentelingen pm :mrgreen:
Maar mooi verhaal mbt je chiptuning en mooie waardes voor je AW gti kanon Top!
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!